2021-10-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är ju inte direkt så att media och fotbollsforum svämmar över av info om klubbar som Freiburg, så du kan gott fortsätta skryta ett tag till. Jag tycker iaf att det är kul att läsa sånt.
Haha tänkte samma. Jag ser gärna mer Freiburg & Union fans här t.e.x. Frankfurt & Gladbach hade vart kul med
Citera
2021-10-16, 10:45
Medlem
cyberkalles avatar
Ingen kul kväll för Sebastian Andersson och hans Köln igår.
Förlust med 5-0 mot Hoffenheim
Citera
2021-10-16, 13:33
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
SC Freiburg redovisar nu för verksamhetsåret 20/21. Alltså då samhället varit som mest påverkat av corona. Tack vare försäljningarna av Koch (15 miljoner), Waldschmidt (15) och Schwolow (7) gjorde man en vinst på 10 miljoner euro med en rekordomsättning på 110 miljoner.

Utgiftsposten löner (både spelare och personal) är nu över 50 miljoner. Gissningsvis är förstalagets löner 40 miljoner då?

Med den nya arenan och två poäng från förstaplatsen i ligan är det svårt att inte tänka att vi är odödliga. Alla inom klubben samt alla fans går lite som på moln nu, inte ens Christian Streich är orolig över att vi skulle åka ur ligan, och på frågan "Är målet fortfarande bara att stanna i ligan?" svarade Jochen Saier eller Oliver Leki att "man kan stanna i ligan genom att hamna på en ensiffrig tabellplats".

Till landslagsuppehållet skickade Freiburg 16 spelare inklusive juniorer. Särskilt bland tyska juniorer dominerar man, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på att vårt andralag spelar i tredjeligan. Schade, Wagner, Rosenfelder, Weißhaupt och Atubolu är några av de jag sett hittills som jag tror kommer spela för förstalaget i framtiden.

Känns inte som att mina inlägg här är dom mest spännande, när det enda jag gör är att skryta om min klubb. Men jag tror att skälet till att jag håller på Freiburg också är skälet till att det går så bra.

Efter min vistelse i Freiburg fortsatte jag att hålla på dem för att Streichs presskonferenser var så levande och medmänskliga. Från första sekund fattade jag att klubben sätter människorna i fokus, och när man värvar understryker man gång på gång att spelaren har social kompetens.

Fokuseringen på värden som god kommunikationsförmåga kom till sin överdrift för drygt två år sedan när det inte var ovanligt att hela startelvan var heltysk, för att Streich vill kunna kommunicera på tyska till sitt lag.

Jag tror att Freiburg kommer att falla tillbaka lite i ligan. Kommunikation och taktik må fungera bra, men spelarkvaliten är inte samma som i Leipzig, Wolfsburg eller Gladbach.

https://www.kicker.de/fugmann-neuer-sc-praesident-gewinn-von-9-8-millionen-euro-874709/artikel

Har aldrig varit i Freiburg. Har bara passerat igenom på väg till Lörrach eller Basel men jag har sett dem spela och dessutom leda borta mot Bayern på Olympiastadion innan Makaay började upphämtningen. Detta var under Oktoberfesten 2004. Usch vad tiden går...

Tycker det är kul när det går bra för de lite "mindre lagen" och kul att några av dem är representerade i detta forum också
Citera
2021-10-17, 09:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Har aldrig varit i Freiburg. Har bara passerat igenom på väg till Lörrach eller Basel men jag har sett dem spela och dessutom leda borta mot Bayern på Olympiastadion innan Makaay började upphämtningen. Detta var under Oktoberfesten 2004. Usch vad tiden går...

Tycker det är kul när det går bra för de lite "mindre lagen" och kul att några av dem är representerade i detta forum också

Oktoberfest är verkligen ett måste för alla ölälskare det är en otrolig upplevelse tyvärr så blev det ingen i år heller.

Riktig toppmatch i dag mellan Leverkusen och Bayern. Schick vs Lewandowski kan bli en grym match.
Citera
2021-10-17, 17:57
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Vilken uppvisning av Bayern. Man har hittat stimmet ordentligt
Citera
2021-10-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Trist att inte Leverkusen kunde bjuda upp till dans trots att man hade lite momentum i ryggen. Men välförtjänt resultat.

Känns lite som en trend senaste åren. BVB brukar strida rätt bra mot Bayern men Bayern är för clutch och vinner till slut. Medans Gladbach, Frankfurt och Mainz är Bayerns spöken lite då & då, oavsett former.
Citera
2021-10-17, 19:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Jag tror att vi är topp tre i världen just nu om inte bäst och jag brukar vara pessimistisk.
Citera
2021-10-19, 06:51
Medlem
cyberkalles avatar
Då var det åter dags för en CL-vecka.
Fyra tuffa bortamatcher för dom tyska lagen.
Benfica går lite under radarn men har en stark trupp och kan ställa till det ordentligt för Bayern.

Ajax mot Dortmund där tippar jag oavgjort
PSG lär köra över Leipzig
Salzburg är klara favoriter mot ett formsvagt Wolfsburg
Citera
2021-10-19, 17:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Kan möjligtvis bli så att Dortmund snuvar Bayern för titeln den här säsongen? Bayern har startat säsongen bäst, och har den klart bästa truppen i Bundesliga. Men måste säga mig imponerad över Marco Rose’s BVB såhär långt, tror de kan fort ge Bayern en hård fight om titeln.
Citera
2021-10-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kan möjligtvis bli så att Dortmund snuvar Bayern för titeln den här säsongen? Bayern har startat säsongen bäst, och har den klart bästa truppen i Bundesliga. Men måste säga mig imponerad över Marco Rose’s BVB såhär långt, tror de kan fort ge Bayern en hård fight om titeln.
Beror på lite. Tror Bayern har kvalitén att ta matcherna mot oss och de kan bli avgörande. Och vi har fortfarande inga yttrar hela och producerande. Hazard börjar komma tillbaka lite men annars är de en riktigt obalancerad trupp. Inga defensiva ytterbackar heller samt otroliga skadeproblem, men de har bayern haft otur med också faktiskt.

Hade vart grymt kul om vi kunde hålla en bra fight och kanske ta poäng mot Bayern, och sedan ha ett bra vinter-fönster.

Dröm vinterfönstret för mig vore:

- Adeyemi / annan bra poängspelare som kan spela ytter.
- Få sålt Burki och bli av med hans lön.
- Signa Zakaria på "pre-contract" då han blir free-agent i sommar och då har vi ersatt en äldre dyr Witsel vars kontrakt går ut samtidigt.
Citera
2021-10-19, 17:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Beror på lite. Tror Bayern har kvalitén att ta matcherna mot oss och de kan bli avgörande. Och vi har fortfarande inga yttrar hela och producerande. Hazard börjar komma tillbaka lite men annars är de en riktigt obalancerad trupp. Inga defensiva ytterbackar heller samt otroliga skadeproblem, men de har bayern haft otur med också faktiskt.

Hade vart grymt kul om vi kunde hålla en bra fight och kanske ta poäng mot Bayern, och sedan ha ett bra vinter-fönster.

Dröm vinterfönstret för mig vore:

- Adeyemi / annan bra poängspelare som kan spela ytter.
- Få sålt Burki och bli av med hans lön.
- Signa Zakaria på "pre-contract" då han blir free-agent i sommar och då har vi ersatt en äldre dyr Witsel vars kontrakt går ut samtidigt.
Adeyemi verkar vara i Bayerns radar också.
Kul att se vart han hamnar, säga vad man vill men Red Bull Salzburg har fått fram många talanger. Håland hann i och för sig inte spela många matcher innan flytten till Dortmund
Citera
2021-10-19, 17:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hoppas att det blir lika jämt som 18/19 då avgjordes ligan i sista omgången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in