2021-11-06, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Låter lovande! Kan du räkna upp de fyra tyngsta bevisen mot honom som mördare?

Det finns inga bevis, det har heller varken jag eller Christer Peterson påstått. Det som finns är indicier, precis som beträffande Krister Pettersson - och han blev, trots detta, fälld i Tingsrätten. Vi är nog alla fullt medvetna om att det inte finns några BEVIS för att NÅGON har mördat O.P. Det finns ännu inget mordvapen och det är ett mycket stort, försvårande problem för utredningen. Det jag skrev - och det Christer Petersson sa under sin presskonferens, är att det är svårt att komma runt S.E som TÄNKBAR gärningsman. Och, återigen som Petersson sa, hade S.E blivit häktad och intagen för förhör, om han befunnit sig i livet. Men nu gör han inte det och vi fortsätter därför att befinna oss i läget att vi inte har några bevis gentemot någon överhuvudtaget. Men, som sagt, det enda som fanns gentemot K.P var också indicier, och han blev ändå dömd för mordet. Det som jag själv kan känna ilska över, är att S.E levde i 14 år....I FJORTON ÅR efter att mordet hade begåtts, och under denna långa tid, fanns det ingen som kunde göra gräva lika djupt som T.P lyckades göra runt 20 år efter S.E:s död. DET är banne mig oförlåtligt.
Citera
2021-11-06, 20:03
Medlem
Besticks avatar
Han som tuggar tuggummi hela tiden och har underbett är min favorit!
Citera
2021-11-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Untermensch
Det finns inga bevis, det har heller varken jag eller Christer Peterson påstått. Det som finns är indicier, precis som beträffande Krister Pettersson - och han blev, trots detta, fälld i Tingsrätten. Vi är nog alla fullt medvetna om att det inte finns några BEVIS för att NÅGON har mördat O.P. Det finns ännu inget mordvapen och det är ett mycket stort, försvårande problem för utredningen. Det jag skrev - och det Christer Petersson sa under sin presskonferens, är att det är svårt att komma runt S.E som TÄNKBAR gärningsman. Och, återigen som Petersson sa, hade S.E blivit häktad och intagen för förhör, om han befunnit sig i livet. Men nu gör han inte det och vi fortsätter därför att befinna oss i läget att vi inte har några bevis gentemot någon överhuvudtaget. Men, som sagt, det enda som fanns gentemot K.P var också indicier, och han blev ändå dömd för mordet. Det som jag själv kan känna ilska över, är att S.E levde i 14 år....I FJORTON ÅR efter att mordet hade begåtts, och under denna långa tid, fanns det ingen som kunde göra gräva lika djupt som T.P lyckades göra runt 20 år efter S.E:s död. DET är banne mig oförlåtligt.

Vilka indicier anser du finns. Yvonne Nieminens vittnesmål är det enda som har viss tyngd tycker jag då hon nämner väska i kombination med mörk rock, och en satt person. Men det är räcker absolut inte för mig för att tro att det var Engström. Allt annat är som vind och cherrypicking som man anpassat för att bekräfta sin egen teori
Citera
2021-11-06, 20:10
Medlem
Tror mycket av infon återspeglas fel oavsett skådis
Citera
2021-11-06, 20:15
Medlem
Tänk om R Gustavsson är mördaren. Vilken otrolig komik det vore
Citera
2021-11-06, 20:15
Medlem
guldkorns avatar
Skit i Robert G - Persbrandt som Hans Holmer är ju klockren!
Citera
2021-11-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Han är säkert ett bra val.

Men det som irriterar mig är inte Robert Gustafsson, utan att man pekar ut den här Engström som en mördare utan någon som helst bevisning. Den "bevisning" som polisen framförde vid presskonferensen tidigare i år hade inte räckt ens till att väcka åtal, än mindre till en fällande dom.

Det känns som om man försöker marknadsföra denna Engström som en mördare, möjligen i förhoppning att allmänheten börjar tro på detta, istället för att intressera sig för vad som låg bakom Palmes bortgång.

EXAKT vad jag känner också, började titta, men orkar inte se skiten, känns helt oseriöst.
Citera
2021-11-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Skit i Robert G - Persbrandt som Hans Holmer är ju klockren!

Ja. Det bästa i serien tyckte jag var belysningen över hur det gick till när polisen misslyckades.
Citera
2021-11-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Han som tuggar tuggummi hela tiden och har underbett är min favorit!

Varför?

Han verkar alltid spela motvallskärring i alla sina roller. Han gör det kanske bra. Men karaktärerna är motbjudande.Men det är väl avsikten
Citera
2021-11-06, 20:21
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Varför?

Han verkar alltid spela motvallskärring i alla sina roller. Han gör det kanske bra. Men karaktärerna är motbjudande.Men det är väl avsikten
Av orsakerna du nämner. Så sjukt drygt på nåt vis. Så dryg så man börjar gilla honom.
Citera
2021-11-06, 20:21
Medlem
preben1969s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Det tycker jag med. Förstår inte kritiken alls.

Håller med
Citera
2021-11-06, 20:22
Avslutad
Tycker det blir så fel om nu Engström visas upp som en dysfunktionell ensamvarg, när vapenhandlarens dotter berättar att han var en drömgäst. Eftersom hans sociala kapacitet var sån att han kunde prata med vem som helst. Sen så är det tveksamt att någon skulle vara så himla kylig, att presentera sig som ett huvudvittne och ställa sig i rampljuset för att förvilla andra om att man är vittne istället för det man faktiskt är..gärningsmannen. Engström gjorde det så tidigt att han inte visste om det fanns vittnen som verkligen sett gärningsmannen bra. Det hade varit troligare att försökt med det om man utpekats som gärningsman. I det här fallet hade det räckt med ett fegt och räddhågat vittne som bara anonymt hört av sig till polisen. ”Den där lilla gubben som var på tv med mössa i går, det var mördaren”. Nää, även den s k Chevamannen vidhåller att det absolut inte var Engström som lämnade mordplatsen. Han såg mördarens ben och byxorna var så korta att han såg vaderna. Flera pratar om mördarens lufsiga gång när han lämnar mordplatsen. Engström varken lufsade när han sprang och inte heller var han felaktigt ekiperad. Beskrivningen stämmer bättre in på Krister Petterson. Sen så kan man fråga sig om Lisbeth Palme verkligen skulle pekat ut bajonettmördar Krille om det var Skandiamannen. De två är ju lika lika som Helan och Halvan.
Senast redigerad av lone star 2021-11-06 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in