Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Låter lovande! Kan du räkna upp de fyra tyngsta bevisen mot honom som mördare?
Det finns inga bevis, det har heller varken jag eller Christer Peterson påstått. Det som finns är indicier, precis som beträffande Krister Pettersson - och han blev, trots detta, fälld i Tingsrätten. Vi är nog alla fullt medvetna om att det inte finns några BEVIS för att NÅGON har mördat O.P. Det finns ännu inget mordvapen och det är ett mycket stort, försvårande problem för utredningen. Det jag skrev - och det Christer Petersson sa under sin presskonferens, är att det är svårt att komma runt S.E som TÄNKBAR gärningsman. Och, återigen som Petersson sa, hade S.E blivit häktad och intagen för förhör, om han befunnit sig i livet. Men nu gör han inte det och vi fortsätter därför att befinna oss i läget att vi inte har några bevis gentemot någon överhuvudtaget. Men, som sagt, det enda som fanns gentemot K.P var också indicier, och han blev ändå dömd för mordet. Det som jag själv kan känna ilska över, är att S.E levde i 14 år....I FJORTON ÅR efter att mordet hade begåtts, och under denna långa tid, fanns det ingen som kunde göra gräva lika djupt som T.P lyckades göra runt 20 år efter S.E:s död. DET är banne mig oförlåtligt.