2021-11-06, 18:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jag kan tänka mig att du aldrig har blivit mobbad eller liknande i ditt liv, och kan därmed inte förstå vilket rent helvete mobbade personer går igenom.
Har man blivit mobbad tidigare, så behövs det inte mycket för att dessa känslor kan komma tillbaka. Mobbade personer bär med sig denna fruktansvärda känsla resten av deras liv.

Ja, många mördare har blivit mobbade under uppväxten!

Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Okej, ja men varför skulle L lämna in sina vapen tidigare? För tidigare hade hon inte skjutit någon ju.
Du ser själv hur dum din text är hoppas jag.
Båda har uppvisat dåligt beteende med vapen, båda har haft funderingar på att ta sina liv, båda har missbruk i bagaget. Båda skulle ha blivit fråntagna sina vapen.

Ja, håller helt med!

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det verkar livsfarligt att möta nån som blivit mobbad😱
Vet du ifall Lydia blivit mobbad tidigare? Fast du inte känner henne
Eller menar du nån annan?

Vet du att L inte blivit mobbad?`

Titta på SVTPlays dokumentär. Nästan ALLA som gått i den skolan L gick i, blev mobbade!
2021-11-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ah, intressant. E verkar ha raggat mer eller mindre dygnen runt? Så även han verkar ju troligen haft rätt stora tendenser till otrohet. Min spekulation!

Det kan ju vara så att jakt (skjuta djur eller inte) har blivit den nya tidens golf. Man nätverkar, knyter affärskontakter m.m. mer än jagar. Men min gissning.

Nej, fup saknar ett motiv. Så även domen! Sedan får du fundera ut resten sjäv, och det stavas med Å "blått"!

Japp, L blev alldeles svart inombords.

Eftersom L enligt domen inte var allvarligt psykiskt sjuk när hon tryckte av, så måste hon ju ha haft ett motiv. Något som gjort henne vansinnigt arg.

Och det syns/hörs väl i filmen, att L är mycket arg.

Man undrar ju då vad det var som gjorde henne så upprörd.
Nuförtiden är det ganska vanligt (kanske inte i din generation) att ragga i princip dygnet runt...
Datingapp i mobilen som du har tillgång till jämt. Finns ingen anledning och tro att han skulle vara otrogen när man väl har träffat en tjej...
Varför behöver du ett sånt tydligt motiv? .. Kan det inte bara vara så enkelt att psykisk ohälsa.. Alkohol och hot om att bli av med hus och hem framkallade sån vrede hos henne att det gick över styr
Tror du det kan vara så enkelt?
2021-11-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, många mördare har blivit mobbade under uppväxten!

Ja, håller helt med!

Vet du att L inte blivit mobbad?`

Titta på SVTPlays dokumentär. Nästan ALLA som gått i den skolan L gick i, blev mobbade!
.
Nu tror jag du tittat för mycket på TV.
Det tror jag inte stämmer Många som blev intervjuade i TV hade varit utsatta men det gick ju Många fler där. Och Lydia verkar ju vara en tjej som kan ta för sig
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-06 kl. 18:42.
2021-11-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E hade under senhösten på kvällarna ringt upp helt okända tjejer han hitttat via nätet. Ensam och kanske efter liten grogg. Någon/några hade han längre kontakt men det tycks runnit ut i sanden. Eller hur var det EmmeLee?

Kanske var det så han hittade L?

Det jag vet är att han dejtade 2 tjejer under hösten.
Sen träffade han L ;via Tinder vad jag hört. Hon slog klorna i honom fortare än kvick och bara 2v efter köpte han bilen till henne. För att ta sig Farsta-Bålsta - Uppsala och skolan kommunalt gick ju inte. Den betalade han och står som ägare på. När hon fuckade ur mer och mer - så sa han hejdå , bilen är min och dörren är där.
Men hon hade ju ingenstans att ta vägen och var uppenbarligen kvar.
Vad jag vet så var dem inte ett par när han mördades.
Hon säger heller knappt nånting om honom på psyket eller i förhör
Tjatar mest om gården som är 3 år gammal händelse samt vad ska nu hända med mig?
Inget om E eller sina eller hans barn.

Hon är ond - på riktigt.
Läs beskrivningen som E lillebror skrivit. Både om 1a mötet och om filmen. Han har ju sett den.
2021-11-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Det jag vet är att han dejtade 2 tjejer under hösten.
Sen träffade han L ;via Tinder vad jag hört. Hon slog klorna i honom fortare än kvick och bara 2v efter köpte han bilen till henne. För att ta sig Farsta-Bålsta - Uppsala och skolan kommunalt gick ju inte. Den betalade han och står som ägare på. När hon fuckade ur mer och mer - så sa han hejdå , bilen är min och dörren är där.
Men hon hade ju ingenstans att ta vägen och var uppenbarligen kvar.
Vad jag vet så var dem inte ett par när han mördades.
Hon säger heller knappt nånting om honom på psyket eller i förhör
Tjatar mest om gården som är 3 år gammal händelse samt vad ska nu hända med mig?
Inget om E eller sina eller hans barn.

Hon är ond - på riktigt.
Läs beskrivningen som E lillebror skrivit. Både om 1a mötet och om filmen. Han har ju sett den.

Då har du läst vansinnigt selektivt. Från hon ringer polisen och allt hon säger från början handlar om E och hans barn samt hennes ånger och hur hon skäms. Hon förstår inte vad som hänt.

Jag tror inte ett boende i Bålsta var så lockande för L, då köpte han bilen så hon kunde hälsa på honom på helgerna. Han verkar mer angelägen än henne. Hon satt inte i sjön även om lgh i Farsta var svindyr.
Senast redigerad av Remark 2021-11-06 kl. 20:12.
2021-11-06, 20:07
Medlem
Citat:
Då har du läst vansinnigt selektivt. Från hon ringer polisen och allt hon säger från början handlar om E och hans barn samt hennes ånger och hur hon skäms. Hon förstår inte vad som hänt.

Men vad spelar dem 10 min för roll?

När hon sen efter det inte tar upp det nåt mer.
2021-11-06, 20:12
Medlem
Citat:

Och nej, hon skäms inte. Inget hon gör visar på
Ånger eller att hon skulle skämmas.

Hon slänger inte vapnet åt sidan och får panik och vill hjälpa Emil.
Hon låter honom gå iväg med blodet sprutandes.
Går in i huset igen, fixar med vapnet , låser in det. Klär på sig. Ringer exet.

Vart får du det till att hon skäms ? Var ångrar hon sig ?
När teatern ska börja och polisen har henne - ja precis. Allt hon gjorde efter gripandet är för att skydda sig själv. Skrikandet , gråtandet
Ni känner ingen med borderline, det märks.
2021-11-06, 20:21
Medlem
Citat:
Och nej, hon skäms inte. Inget hon gör visar på
Ånger eller att hon skulle skämmas.

Hon slänger inte vapnet åt sidan och får panik och vill hjälpa Emil.
Hon låter honom gå iväg med blodet sprutandes.
Går in i huset igen, fixar med vapnet , låser in det. Klär på sig. Ringer exet.

Vart får du det till att hon skäms ? Var ångrar hon sig ?
När teatern ska börja och polisen har henne - ja precis. Allt hon gjorde efter gripandet är för att skydda sig själv. Skrikandet , gråtandet
Ni känner ingen med borderline, det märks.

Läs vad sjukvårdspersonalen och läkaren säger. Som har kompetens att bedöma och som de facto pratade med henne.

EDIT. Det FÖRSTA L GÖR ÄR ATT RINGA 112!!!
Senast redigerad av Remark 2021-11-06 kl. 20:37.
2021-11-06, 20:44
Medlem
Citat:
Läs vad sjukvårdspersonalen och läkaren säger. Som har kompetens att bedöma och som de facto pratade med henne.

EDIT. Det FÖRSTA L GÖR ÄR ATT RINGA 112!!!

Nej. Det 1a hon gör är att gå in, låsa in sitt vapen och klä på sig.
Titta på tidszonen från filmen/skottet och larmet

#Lidariddare
#Lydiariddare
2021-11-06, 21:06
Medlem
Citat:
Nej. Det 1a hon gör är att gå in, låsa in sitt vapen och klä på sig.
Titta på tidszonen från filmen/skottet och larmet

#Lidariddare
#Lydiariddare

Varför skriver du då

"Går in i huset igen, fixar med vapnet , låser in det. Klär på sig. Ringer exet."
2021-11-06, 21:14
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Varför skriver du då

"Går in i huset igen, fixar med vapnet , låser in det. Klär på sig. Ringer exet."

Enligt tidsangivelser i FUP, så skjuter Lydia Emil 22:45, larmsamtalet till 112 är registrerat 23:05
Det är 20 långa minuter, du kan i ärlighetens namn inte påstå att hon brydde sej om Emils väl å ve efter skjutningen,
2021-11-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Varför? 😳 Vad tillför det fallet?
Det är klart att fallet (bilden) klarnar mer och mer ju fler bitar man finner. Har du aldrig lagt pussel?
Det går alltså inte på förhand veta vilken info som bör beaktas och vilken som kan ratas.

Lydia har, vad jag förstår, haft dålig ekonomi.
De flesta av mina väninnor som har det lite knapert, skulle nog avstå att köpa ett hagelgevär för 20 kkr. De skulle lagt de pengarna på barnen före Beretta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in