Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
E hade under senhösten på kvällarna ringt upp helt okända tjejer han hitttat via nätet. Ensam och kanske efter liten grogg. Någon/några hade han längre kontakt men det tycks runnit ut i sanden. Eller hur var det EmmeLee?
Kanske var det så han hittade L?
Ah, intressant. E verkar ha raggat mer eller mindre dygnen runt? Så även han verkar ju troligen haft rätt stora tendenser till otrohet. Min spekulation!
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Tydligen fungerade det helt annorlunda därnere än i Stockholm. Därnere uppmuntrade man folk med jägarexamen att delta även sådana som inte själv avsåg att primärt skjuta vilt. Det var just det som fick L att ta jägarexamen.
Det kan ju vara så att jakt (skjuta djur eller inte) har blivit den nya tidens golf. Man nätverkar, knyter affärskontakter m.m. mer än jagar. Men min gissning.
Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Vad har ett blott finger med saken ens att göra? Det som finns i fupp är allt som behövs. Det kan inte bli mer tydligt att hon mördade honom.
Nej, fup saknar ett motiv. Så även domen! Sedan får du fundera ut resten sjäv, och det stavas med Å "blått"!
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartInombords
Hon säger ju tydligt i inspelningen.
Något i stil med att du har tagit ifrån mig allt.
Och det kan innebära att han har tröttat ut henne. Och det ena leder till det andra.
Vilket innebär att det slutar med en hagelgevär i L’s hand.
Japp, L blev alldeles svart inombords.
Eftersom L enligt domen inte var allvarligt psykiskt sjuk när hon tryckte av, så måste hon ju ha haft ett motiv. Något som gjort henne vansinnigt arg.
Och det syns/hörs väl i filmen, att L är mycket arg.
Man undrar ju då vad det var som gjorde henne så upprörd.