2021-11-06, 13:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vore typiskt på något sätt om det blev stortorsk idag mot City och Ole får kicken, 3-4 dagar efter Conte fått Spurs jobbet. Så står vi där istället och anställer typ.. Steve Bruce?
Ser jo inte särskilt bra ut for Man United ATM.. Vilken manager ser du på som din favorit för att ta över det sjunkande skeppet efter Ole’s At The Wheel?

Som motståndssupporter, så får man ju bara hoppas att Man United fortsätter med Ole
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-06 kl. 14:00.
Citera
2021-11-06, 14:00
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ser jo inte särskilt bra ut for Man United ATM.. Vilken manager ser du på som din favorit för att ta över det sjunkande skeppet efter Ole’s At The Wheel?

Conte kändes väl som det bästa valet av de som var tillgängliga direkt, och han är ju i Spurs nu. Zidane är jag lite osäker på dels för att jag inte såg Madrid så mycket under honom men också att jag inte tror han skulle få samma effekt i Man Utd som i Real. En av de största spelarna under sin tid, men spelade inte i England och har nog inte samma 'aura' där.

Det bästa är väl att försöka plocka in t.ex. Ten Haag i sommar men det är långt dit och det känns ju tyvärr som det behöver hända något innan dess.
Citera
2021-11-06, 14:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Conte kändes väl som det bästa valet av de som var tillgängliga direkt, och han är ju i Spurs nu. Zidane är jag lite osäker på dels för att jag inte såg Madrid så mycket under honom men också att jag inte tror han skulle få samma effekt i Man Utd som i Real. En av de största spelarna under sin tid, men spelade inte i England och har nog inte samma 'aura' där.

Det bästa är väl att försöka plocka in t.ex. Ten Haag i sommar men det är långt dit och det känns ju tyvärr som det behöver hända något innan dess.
Ja, Conte var ju den självklara kandidaten för både Arsenal och även Man United innan.... Well, nog om det.

Zidane anser jag vara en toppmanager. Men jag har, liksom som med Simeone, svårt för att se han träna ett lag i England. Dessutom så sägs det att Zizou ”väntar” på jobbet i PSG. Ten Hag tror jag hade passat bra i EPL, och är säkert en manager som hade passat Man Utd bra. Men frågan är bara om Ten Hag faktiskt är bra nog för att kunna utmana managers som Pep, Tuchel, Klopp, Conte, Rodgers etc, etc?

Jag hoppades dock först på Tuchel och sen på Conte till Arsenal.
Citera
2021-11-06, 14:29
Medlem
Hade inte DDG återupptäckt sin form från förr så hade det varit 0-4 även i denna matchen i halvlek.
Detta är total utspelning och blev förvånad att inte Ronaldo råkade göra 1-1. Sen får man ju bara beundra vad Pep gör, han har precis lika mycket "stjärnor" men herrejävlar vad de jobbar, rör sig osv.

Tillägg: Hur i hela fridens namn kan inte VAR gå in och ändra beslutet från hörna till straff? Telles sparkar ju ner Jesus utan att ens vara i närheten av bollen... Och då avskyr jag verkligen City

Tillägg 2: Fy fan vad detta sänker hela helgen. 32-68 i boll, 5-16 i avslut, 0-3 clear cut chanses, 1-9 i hörnor och 0-2 (som borde ha varit 0-4 eller 0-5 i ärlighetens namn)
Senast redigerad av Alannon 2021-11-06 kl. 15:29.
Citera
2021-11-06, 15:29
Medlem
TilhelmWells avatar
Det här måste ha varit Oles, och hela tränarstabens, sista match. Skamlig inställning från exakt alla inblandade. Bara Ronaldo försökte, som vanligt (det enda skottet på mål). Det jag har märkt de senaste veckorna är att spelarna ser dåligt tränade ut. Speciellt de som varit i klubben en längre tid. Det är bara Ronaldo som ser normalt tränad ut. 32% bollinnehav på hemmaplan. 36% mot Liverpool.

Ole borde egentligen avgå självmant om han bryr sig om United överhuvudtaget. Men pengarna är säkerligen för bra. Glazers har sin "Yes-man". Jag blir inte ens upprörd längre när man vet varför det sker som sker.

Det behövs en ny röst i omklädningsrummet och på träningsanläggningen.
Citera
2021-11-06, 15:35
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nej, det var inte jag som tog upp exemplet med Owens och Bolt. Du blandar ihop mig och Alannon.

Det blir svårt att diskutera när du argumenterar mot en åsikt som inte framförts, och sen blandar ihop vem som sagt vad.

Det skulle ha stått "han" och inte "Du", såklart. Sorry.
Citera
2021-11-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Ole borde egentligen avgå självmant om han bryr sig om United överhuvudtaget.
Om han bryr sig om Glazers menar du? Ingen bryter sitt kontrakt och går tomhänt från en storklubb.

Uniteds försvar läcker som ett såll. På elva matcher har man släppt in sjutton mål och på det är man femma i antal insläppta mål i PL. Idag spelade man med fembackslinje och ändå hade City kunnat göra fem-sex mål med lite större koncentration i avsluten.

Ole måste gå. Det är verkligen ett totalt mörker.
Citera
2021-11-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Det här måste ha varit Oles, och hela tränarstabens, sista match. Skamlig inställning från exakt alla inblandade. Bara Ronaldo försökte, som vanligt (det enda skottet på mål). Det jag har märkt de senaste veckorna är att spelarna ser dåligt tränade ut. Speciellt de som varit i klubben en längre tid. Det är bara Ronaldo som ser normalt tränad ut. 32% bollinnehav på hemmaplan. 36% mot Liverpool.

Ole borde egentligen avgå självmant om han bryr sig om United överhuvudtaget. Men pengarna är säkerligen för bra. Glazers har sin "Yes-man". Jag blir inte ens upprörd längre när man vet varför det sker som sker.

Det behövs en ny röst i omklädningsrummet och på träningsanläggningen.
Lägg till 4 touch på boll i offensivt straffområde på 90 minuter (om jag såg rätt finns det bara en match med mindre sådana sen Opta började med statistiken och det var Fulham mot Arsenal.

Sen kan jag inte hålla med dig att Ronaldo försökte, ja han hade det enda avslut som fanns och det var grymt gjort att få till men utöver det så är han osynlig & orörlig.

Visst har spelet tidigare säsonger haft sina brister men samtidigt, detta fullkomliga ras med absolut noll och inget i spelväg har ju framförallt kommit sen Ronaldo köptes & blev cementerad som ensam anfallare.
Senast redigerad av Alannon 2021-11-06 kl. 16:03.
Citera
2021-11-06, 16:03
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Lägg till 4 touch på boll i offensivt straffområde på 90 minuter (om jag såg rätt finns det bara en match med mindre sådana sen Opta började med statistiken och det var Fulham mot Arsenal.

Sen kan jag inte hålla med dig att Ronaldo försökte, ja han hade det enda avslut som fanns och det var grymt gjort att få till men utöver det så är han osynlig & orörlig.

Hade övriga nio utespelarna åtminstone haft samma inställning som Ronaldo så hade vi kanske klarat oavgjort.

Men det kanske är så enkelt att man scoutat fel och helt enkelt köpt för dåliga spelare. Då går det inte att göra något åt det förutom att börja sälja av och scouta om. Det här lagbygget är SKIT!
Citera
2021-11-06, 16:12
Medlem
Generalanderssons avatar
I dag så fikk man åter igjen se en klassisk Penaldo match. Han har genom hela sin karriär haft ”a day off” i stora matcher, däremot så har han alltid varit en gigant varenda gång hans lag har stött på tex Charlton, Southampton, Getafe, Almeira, Crotonese, Sampdoria, Brentford eller Wolves.

Ronaldo större än Messi? My ass.
Citera
2021-11-06, 16:15
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Bruno med ett hattrick mot Leeds i tidiga höstas, nu inte gjort mål på 12 matcher för United.
Fansen applåderade åt att Fred gick av, inte att Dvb kom in. Tre mittbackar och inget försvar.... Vill inte ge generalen rätt om Sancho, det är en bra spelare men vi vet vad som händer när man inte får spela samt United förbannelsen. Fast rätt åt valpen, trodde sig vara för bra för City, sedan får komma till en klubb som älskar honom och han gör det bra. Och nu trodde sig vara för bra för Dortmund, ruttna på bänken du hos United.

// PoK
Citera
2021-11-06, 16:24
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I dag så fikk man åter igjen se en klassisk Penaldo match. Han har genom hela sin karriär haft ”a day off” i stora matcher, däremot så har han alltid varit en gigant varenda gång hans lag har stött på tex Charlton, Southampton, Getafe, Almeira, Crotonese, Sampdoria, Brentford eller Wolves.

Ronaldo större än Messi? My ass.

''Penaldo'' trodde ingen svensk över 18år skrev sådant. Messi klarar inte ens av farmar Frankrike medans Ronaldo fortfarande spelar bra. Jaja Ronaldo spelar för United klubben du är besatt utav, klart han är överskattad blabla. Inte lätt att vara bra när ens lag är skit, tänk dig då Messi som inte ens är bra när ens lag består utav stjärnor i en utav Europas sämsta ligor?

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in