2021-11-06, 18:29
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det tycker jag.

Tyckte han var riktigt bra i serien "Det som göms i snö".
Absolut den mest trovärdiga skådespelaren för just denna rollen. Lite lätt creepy, han R.G. Både i rollen som överlag.
Senast redigerad av Viejoverde 2021-11-06 kl. 18:29. Anledning: Felstavningar
Citera
2021-11-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Va det inte så till o med att Robert Gustafsson befann sig på samma bio som makarna Palme den kvällen o såg filmen Bröderna Mozart?
Jo så är det ! Han knackade Palme på axeln. Tydligen skulle han vara lite rolig …
Citera
2021-11-06, 18:36
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Var det Looptroop som spelade in den legendariska låten med texten " Det var jag som skjöt Palme och nu är jag ute efter Persson" som var poppis när en annan gick i högstadiet 🤣 ? Minnet sviktar lite med åldern.

Vad det gäller Palmes mördare tror jag inte heller att det var SE som utförde dådet och tyvärr lär vi nog aldrig få veta sanningen vad som egentligen hände den där natten i Februari 1986.

Med det sagt så är jag nyfiken på serien så får bli till att kika på den. Robert Gustafsson har alltid varit en av mina favoritskådisar och komiker, så det blir intressant att se hur han presterar i rollen som SE.

Stämmer bra.

Texten är ju smått legendarisk. Gick själv i åttan när låten släpptes 98, alla "coola" gick runt och nynnande på låten

Ont: Tänker inte serien åtminstone inte nu. Så mycket annat som precis släppts som har förtur, kanske återkommer.
Citera
2021-11-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Absolut den mest trovärdiga skådespelaren för just denna rollen. Lite lätt creepy, han R.G. Både i rollen som överlag.
Fast han är ju vare sig säskilt lik Engström vare sig i utseende eller utspel, ser mer ut och beteer sig som en typisk robban gubbe. Hade blivit både bättre och trovärdigare utan den överdrivna och ganska dåliga fettmasken.
Citera
2021-11-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jag är Palmespanare sen länge tillbaka, och Stig Engström sköt inte Olof Palme.
Den mest sannolika mördaren är Christer Andersson.
Hur som helst var mordet inte planerat och det var en ensam ”galning” som mördade Palme.
Hade det varit flera inblandade så hade det läckt ut vid det här laget.
Gärningsmannen är troligtvis död och mordet kommer aldrig att klaras upp.
Kan fortfarande va Christer Pettersson lr 33-åringen (Victor Gunnarsson)🤷🏻‍♂️

Om det nu var Stig Engström så var han inte utanför Grand innan mordet.
Möjlighetens hade han lånat revolvern som skydd mot gangsters när han jobbade kvällar, farliga kvarter på den tiden.
Stött på makarna Palme av en slump när han var på väg hem och sköt Palme!
Att polisen aldrig utredde Stig Engström och hans förehavanden på mordkvällen är en skandal.

Hur som helst så var det var ett slumpmord, eftersom ingen visste att Palme skulle passera just det stället vid den tidpunkten.

Jag var själv på Mäster Samuelsgatan på mordkvällen, jag hade lika gärna kunnat stött på Palme och skjutit honom, ingen hade lagt märke till mig när jag smugit hem denna mörka kalla februari natt 👮🏽‍♀️
Dessutom jobbade jag extra på Sabbatsbergs akuten ✌️
Du är en Palme spanare ? Är det ett speciellt yrke ? Krävs det att du är konspiratoriskt lagt ? Aldrig sluta tugga om mordet ?
Citera
2021-11-06, 18:42
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast han är ju vare sig säskilt lik Engström vare sig i utseende eller utspel, ser mer ut och beteer sig som en typisk robban gubbe. Hade blivit både bättre och trovärdigare utan den överdrivna och ganska dåliga fettmasken.
Jag tycker att R.G är tillräckligt obehaglig för att göra en bra tolkning här då, om jag uttrycker mig snällt.
Citera
2021-11-06, 18:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Du är en Palme spanare ? Är det ett speciellt yrke ? Krävs det att du är konspiratoriskt lagt ? Aldrig sluta tugga om mordet ?
Menar du Palmespanare?
Citera
2021-11-06, 18:44
Bannlyst
Egentligen hade jag inte tänkt skriva något men nivån på många inlägg och kommentarer är så låg att det inte går att låta bli.

1. Den osannolika mördaren är en dramaserie och ingen dokumentär. Serien bygger på TPs bok och därför är det förstås naturligt att slutsatser som dras, indicier som läggs fram och hypoteser som det spekuleras i är baserade på TPs verk.
2. SE är ingen av mina favoriter som misstänkt men att avfärda spåret som dumheter, lögn och en nödlösning framdriven av staten för att dölja "sanningen" är trams.
Det finns ett flertal omständigheter rörande SE som är svårförklarade och som definitiv ger fog för spekulationer. Ni som helt avfärdar SE-spåret, hur förklarar ni följande?
- Varför ljuger SE om tiden för sin egen utstämpling? Varför försöker han få det att verka som att han stämplat ut senare än vad stämpelurer hos Skandia visar?
- Varför ljuger han om vad han gjort på brottsplatsen?
Han påstår bl.a att han utfört livräddande åtgärder men detta motsägs helt av vad vittnena på mordplatsen uppgett.
Han klarar inte ens av att peka ut Anna Hage som oomtvistligt försökte återuppliva OP.
Istället förväxlar han Anna Hage med Hages väninna.

- Varför kan inte ett enda vittne eller en enda polis peka ut honom som varande på mordplatsen?
Både vittnen och poliser kan placera andra vittnen på platsen men ingen av dessa har sett SE.
- Varför kan SE endast peka ut Anders Björkman och Lars Jeppsson som varande på eller i anslutningen till mordplatsen?
Dessa två vittnen är de enda som en mördare rimligtvis borde ha uppmärksammat vilket väcker frågor.
Hur kan SE se Lars Jeppsson i gränden?
Inte ett enda annat vittne på mordplatsen har sett Jeppsson utmed mördarens flyktväg.
Det har däremot SE redogjort för att han gjort.
- Varför ljuger SE om att han lämnat Skandia-huset tidigare under kvällen?
- Varför är SEs rum otillgängligt för övriga anställda i Skandia-huset?
Varför har en grafiker en egen låsanordning till sin dörr som inte ens väktarna har tillgång till?

Palme-rumet 👮🏽‍♀️✌️
Citera
2021-11-06, 18:45
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Skall vi spåna lite i andra skådespelare som hade kunnat vara aktuella? :-)

Kanske Rolf Lassgård… han är ju bra.

Nu tycker jag Robert G var bra i rollen iofs.
Citera
2021-11-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Menar du Palmespanare?
Tror du förstår vad jag menar !
Citera
2021-11-06, 18:51
Medlem
Vem ligger bakom filmen, att den görs just nu och visas innan # val 2022 eller nyval? Vem finansierar och driver det hela i verkligheten? Det är som att man snabbt ville flytta fokus ifrån Estonia-katastrofen och dessutom snabbt klara upp Palmemordet. Slutsatsen med Skandiamannen som mördare är ju så patetiskt och grovt förtal man kan komma. Det kommer bli svårt att se filmen, när den kommer på tv, med en nyfikenhet och utan vetskap att det enbart är fiktion i form att påverka opinionen!
Citera
2021-11-06, 18:55
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/noje/blogg/tvbloggen/2020/12/03/den-osannolike-mordaren-netflix-robert-gustafsson/

Är han ett bra val?
Han är väl aldrig ett bra val? En av de mest platta skådespelare jag sett, sedan är han ju egentligen inte skådespelare utan komiker
Senast redigerad av johkv637 2021-11-06 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in