2021-11-06, 18:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Va det inte så till o med att Robert Gustafsson befann sig på samma bio som makarna Palme den kvällen o såg filmen Bröderna Mozart?
Du tänker att Robert Gustavsson spelar sig själv?
Citera
2021-11-06, 18:04
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Va det inte så till o med att Robert Gustafsson befann sig på samma bio som makarna Palme den kvällen o såg filmen Bröderna Mozart?
Jo, det stämmer.

Är serien tillgänglig än?
Citera
2021-11-06, 18:06
Bannlyst
Jag är Palmespanare sen länge tillbaka, och Stig Engström sköt inte Olof Palme.
Den mest sannolika mördaren är Christer Andersson.
Hur som helst var mordet inte planerat och det var en ensam ”galning” som mördade Palme.
Hade det varit flera inblandade så hade det läckt ut vid det här laget.
Gärningsmannen är troligtvis död och mordet kommer aldrig att klaras upp.
Kan fortfarande va Christer Pettersson lr 33-åringen (Victor Gunnarsson)🤷🏻‍♂️

Om det nu var Stig Engström så var han inte utanför Grand innan mordet.
Möjlighetens hade han lånat revolvern som skydd mot gangsters när han jobbade kvällar, farliga kvarter på den tiden.
Stött på makarna Palme av en slump när han var på väg hem och sköt Palme!
Att polisen aldrig utredde Stig Engström och hans förehavanden på mordkvällen är en skandal.

Hur som helst så var det var ett slumpmord, eftersom ingen visste att Palme skulle passera just det stället vid den tidpunkten.

Jag var själv på Mäster Samuelsgatan på mordkvällen, jag hade lika gärna kunnat stött på Palme och skjutit honom, ingen hade lagt märke till mig när jag smugit hem denna mörka kalla februari natt 👮🏽‍♀️
Dessutom jobbade jag extra på Sabbatsbergs akuten ✌️
Citera
2021-11-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Nämns Looptroop terroristerna någonstans?
Var det Looptroop som spelade in den legendariska låten med texten " Det var jag som skjöt Palme och nu är jag ute efter Persson" som var poppis när en annan gick i högstadiet 🤣 ? Minnet sviktar lite med åldern.

Vad det gäller Palmes mördare tror jag inte heller att det var SE som utförde dådet och tyvärr lär vi nog aldrig få veta sanningen vad som egentligen hände den där natten i Februari 1986.

Med det sagt så är jag nyfiken på serien så får bli till att kika på den. Robert Gustafsson har alltid varit en av mina favoritskådisar och komiker, så det blir intressant att se hur han presterar i rollen som SE.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-11-06 kl. 18:17.
Citera
2021-11-06, 18:08
Avslutad
Citat:
Ja, jag finner det lite osmakligt att Gustafsson väljer att tjäna pengar på detta.
Citera
2021-11-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Man vet aldrig, robban är ju en väldigt psykotisk person..
Citera
2021-11-06, 18:14
Medlem
Otroligt att Gustafsson ges seriösa roller faktiskt. Jag kan inte att ta honom seriöst. Han var inte bra i Göms i snö och är inte bra i Den osannolika mördaren heller. Hans ansikte och hans röst är för alltid stämplat med komedi för mig(oavsett om ansiktet är tjockt som här eller om han talar som Tony Rickardsson eller sig själv), inget fel på att vara en komiker men seriösa roller/draman etc det är han bara inte nämnad för anser jag.
Citera
2021-11-06, 18:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Man vet aldrig, robban är ju en väldigt psykotisk person..
Möjligt, han är dock en av Sveriges bättre skådespelare i skrivande stund.
Citera
2021-11-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Absolut inte, o det var inget jag skrev heller. Det var mer en grej om just honom o mordnatten, att han var närmare än man tror!
Citera
2021-11-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Möjligt, han är dock en av Sveriges bättre skådespelare i skrivande stund.
Ja om man gillar lyteskomik och buskis.
Citera
2021-11-06, 18:20
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja om man gillar lyteskomik och buskis.
Det står dig fritt att tycka, jag personligen anser att han är en av våra bättre karaktärsskådespelare.
Citera
2021-11-06, 18:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Absolut inte, o det var inget jag skrev heller. Det var mer en grej om just honom o mordnatten, att han var närmare än man tror!
Man ser ju att det är han som skjuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in