2021-11-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tråden handlar om SE, och om vad han kan ha sysslat med den här kvällen, så det är svårt att utelämna honom ur handlingen. Han säger själv att han nästan snubblar på en ryggliggande Palme när han kommer till platsen, och frågan är ju då om ett sådant där eventuellt vändande till framstupa sidoläge i så fall skall ha gjorts mycket tidigt (och att någon då dessutom skall ha hunnit vända tillbaka Palme till ryggläge igen innan SE nästan snubblar på honom):
SE: Jo, när jag då går på insidan av trottoaren så håller jag i princip på att snubbla på en person som ligger på rygg och jag ser att det är blod och jag står och tvekar om jag skall fortsätta mot min tunnelbanestation eller om jag skall stanna.
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SE-vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r-i-Stockholms-tingsr%C3%A4tt.pdf
Eller också skulle Palme ha vänts till framstupa sidoläge i något senare skede då, efter att SE nästan snubblar på honom. Problemet är att det helt enkelt inte verkar gå att få in ett läggande i framstupa sidoläge i något begripligt händelseförlopp. Många har försökt, men ingen har lyckats.

Nu var det så att just denna fråga inte alls handlade om SE!
Antingen så kan du besvara den eller så kan du hålla käften!
Citera
2021-11-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Visst finns det en skillnad mellan befintliga uppgifter och avsaknad av uppgifter, det håller jag med om. Jag tolkar dig som att tre personers vittnesmål tyder på att det har gått till på det viset och det kan du ha rätt i. Samtidigt tycker jag att om 10-20 personer inte uppfattat en språngmarsch är det relativt mycket som pekar på att det faktiskt inte förekommit en sådan. Som sagt har vi olika åsikter och det är helt okej.

Tydligen stora svårigheter att svara på frågan som flera ställt här.
Börja "tolka" vad en av frågeställarna anser istället för att besvara frågan själv!
Jämföra med uppgifter med icke-uppgifter
Patetiskt inlägg!
Citera
2021-11-06, 16:10
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Förutom SEs stamlocus bredvid EAPs tryckeri i Mariehamn på Åland så lyser just den krogen med sin frånvaro även i PU faktiskt.

(Edit: Att SE hade ett stamlocus i Mariehamn är min enfaldiga hommage till den Åländska Völvan, men en uppgift helt påhittad av mig själv helt i Völvans anda!)

Alltså i filmen. Vad heter den krogen
Citera
2021-11-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men vad ifrågasätter du eg ?

Att TP inte får skriva som han gör ?

Att KP inte får ha SE som misstänkt GM?

Vad exakt är det som du tycker är fel ?

Att peka ut någon utan bevis och säga sig ha LÖSNINGEN.

Det är lögn.
Det finns en agenda bakom.
Det är omoraliskt.

KP är statlig tjänsteman.

TP är privat person men med mediamakt.

Det krävs ansvar och moral då.
Citera
2021-11-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Alltså i filmen. Vad heter den krogen

Bohemia?
Citera
2021-11-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Allt är ju känt. Jag vet inget mer än om en spritfest och att alla skulle hålla käften.

En skulle handla på kvällen. Tror ändå allt det här finns dokumenterat.

Det fanns ett vapen på festen. Allt är så jävla klockrent.

Vad var detta för fest? När och vilka var med?

Alla skulle hålla käften, om vad?

Vad skulle en av dem handla på kvällen?

Vem/vilka har dokumenterat detta?

Vadå för vapen, till vad?

Klockrent på vilket sätt då?
Citera
2021-11-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Att peka ut någon utan bevis och säga sig ha LÖSNINGEN.

Det är lögn.
Det finns en agenda bakom.
Det är omoraliskt.

KP är statlig tjänsteman.

TP är privat person men med mediamakt.

Det krävs ansvar och moral då.

TP menar att han har lösningen till sin teori Ja..

KP har misstänkt SE som GM...Ja

Men du är väl inte kommunist o vilja förbjuda tankar o teorier även om dom är fel ?

Om KP misstänker SE felaktigt så är det så...

Om TP skriver en bok som är felaktigt så är det helt okej..

Den fria viljan ska alltid råda...

Finns även en chans att dom dessutom har rätt...Även om du inte håller med...!
Senast redigerad av Problem2020 2021-11-06 kl. 17:12.
Citera
2021-11-06, 17:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Vad var detta för fest? När och vilka var med?

Alla skulle hålla käften, om vad?

Vad skulle en av dem handla på kvällen?

Vem/vilka har dokumenterat detta?

Vadå för vapen, till vad?

Klockrent på vilket sätt då?

Känner faktiskt att jag går på gamla personers minnen. Jag vill inte säga mer. Och inte helt säker på att jag får ut mer av min pappa.
Citera
2021-11-06, 17:19
Medlem
Ni som är riktiga experter om Palmemordet. Det här med att GM skulle ha stått och väntat på makarna Palme i hörnet, vilka vittnesuppgifter bygger det på? Vad finns det för alternativa förklaringar till detta? Skulle GM ha stått i hörnet kan väl detta ju omöjligen vara Skandiamannen. Att hinna före makarna var väl inte möjligt?
Citera
2021-11-06, 17:25
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxb
Ni som är riktiga experter om Palmemordet. Det här med att GM skulle ha stått och väntat på makarna Palme i hörnet, vilka vittnesuppgifter bygger det på? Vad finns det för alternativa förklaringar till detta? Skulle GM ha stått i hörnet kan väl detta ju omöjligen vara Skandiamannen. Att hinna före makarna var väl inte möjligt?

Tror att det endast bygger på förhören med Inge Morelius. Ingen annan har hävdat detta. Om detta är sant att mördaren väntade ett par minuter som IM hävdar kan det knappast vara SE, tiden finns inte med tanke på hans sena utstämpling från Skandia.
Senast redigerad av FranzMarc 2021-11-06 kl. 17:27.
Citera
2021-11-06, 17:27
Medlem
Citat:

Det var Inge M som påstod det...

Troligen så menar han Anders B som väntade på sina vänner som skulle ta ut pengar på bankomaten
Citera
2021-11-06, 17:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det var Inge M som påstod det...

Troligen så menar han Anders B som väntade på sina vänner som skulle ta ut pengar på bankomaten

AB kan knappast hinna med att vara Tensonmannen och Dekorimamannen samtidigt ...

IM är det enda vittne som sitter still, relativt ostörd, med panoramavy över platsen. Han ser en person som väntar in paret P vid hörnet Tunnelgatan / Sveavägen, och som sedan lämnar sin position, snabbt går fram och skjuter.

På så vis hade GM ryggen fri och visste om någon för honom farlig individ gick framför eller bakom det tilltänkta målet.

Nu var kusten klar. Pang!
Senast redigerad av Dalulven 2021-11-06 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in