2021-11-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att det som bäst är valfläsk och att dom åker ut tillsammans med MP.
Ja det är den tiden på året så kanske.

Eller så är detta det som kommer rädda kvar Liberalerna i riksdagen.

Vi får helt enkelt se vad dom beslutar på landsmötet.
Citera
2021-11-03, 11:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Ja det är den tiden på året så kanske.

Eller så är detta det som kommer rädda kvar Liberalerna i riksdagen.

Vi får helt enkelt se vad dom beslutar på landsmötet.
Jag tror inte det. Dom flesta vuxna inser att man inte riktigt kan stå och falla med en enda fråga. Jag kommer ju aldrig att rösta på dom hur mycket dom än vill legalisera weed.
Citera
2021-11-03, 12:09
Medlem
sherms avatar
Citat:
... det som kommer rädda kvar Liberalerna i riksdagen.
Dom ska ut
Citera
2021-11-03, 12:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
https://www.liberalerna.se/landsmote

Den 19 - 21 november har Liberalerna landsmöte där dem kommer lägga förslag på att legalisera cannabis! Mer detaljerat finns att läsa på deras landsmötesdokument,

Liberalerna blir liberala på riktigt? Vad tror ni om detta?
Jag tror inte det har en chans i helvetet att gå igenom hos de svenska Förbudsliberalerna.
Citera
2021-11-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror inte det. Dom flesta vuxna inser att man inte riktigt kan stå och falla med en enda fråga. Jag kommer ju aldrig att rösta på dom hur mycket dom än vill legalisera weed.
Att bli dömd för narkotikabrott som följd av att cannabis är illegalt kan vara omkullkastande för den som har familj, jobb, bostadslån, körkort etc. När detta äventyras tror jag en del är beredda att rösta på ett parti i en viss fråga eftersom de alltså har så mycket att förlora.

Kanske inte en bra liknelse men låt säga att homosexualitet var kriminaliserat och att det fanns ett parti som föreslår att avkriminalisera, då skulle förmodligen homosexuella överväga att rösta på det partiet även om de inte delade partiets åsikter i stort.
Citera
2021-11-03, 13:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoriman
Att bli dömd för narkotikabrott som följd av att cannabis är illegalt kan vara omkullkastande för den som har familj, jobb, bostadslån, körkort etc. När detta äventyras tror jag en del är beredda att rösta på ett parti i en viss fråga eftersom de alltså har så mycket att förlora.

Kanske inte en bra liknelse men låt säga att homosexualitet var kriminaliserat och att det fanns ett parti som föreslår att avkriminalisera, då skulle förmodligen homosexuella överväga att rösta på det partiet även om de inte delade partiets åsikter i stort.
Det är ett alldeles för enögt sätt att se på samhället. Men visst, om legalisering är det enda man bryr sig om...
Citera
2021-11-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag tror inte det har en chans i helvetet att gå igenom hos de svenska Förbudsliberalerna.
Tror inte jag heller. Som jag förstått det står nykterhetsrörelsen nära Liberalerna. Dessa bedriver lobbying mot både avkriminalisering och legalisering.
Citera
2021-11-03, 16:47
Medlem
https://cannabisifokus.se/liberal-livraddning/

Nyamko har en svår väg för att klara av uppgiften att hålla partiet kvar över 4% nästa år. En del av förslagen på Liberalernas landsmöte rör cannabis, kan det vara frågan som räddar det trötta partiet?
Citera
2021-11-05, 08:30
Medlem
sherms avatar
Citat:

Nyamko har en svår väg för att klara av uppgiften att hålla partiet kvar över 4% nästa år. En del av förslagen på Liberalernas landsmöte rör cannabis, kan det vara frågan som räddar det trötta partiet?
Skulle aldrig falla mig in att rösta på ett sånt skräpparti bara för att cannabis legaliserat.
Citera
2021-11-05, 13:33
Medlem
Citat:

Citat:
Partistyrelsens hållning är att narkotikapolitiken fortsatt ska vara restriktiv: försäljning och bruk av narkotika ska fortfarande vara kriminellt.
Partistyrelsen föreslår att landsmötet avslår motionerna […]

Förslagen att avkriminalisera och legalisera är från enskilda partimedlemmar, en eloge till dem. Däremot föreslår partistyrelsen att förslagen ska avslås på landsmötet. Liberalerna är och förblir att vara låtsasliberaler. De är genomskådade och har fallit på eget grepp. Riksdagsarbetet avslutar de förmodligen i september 2022
Citera
2021-11-05, 14:10
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoriman
Förslagen att avkriminalisera och legalisera är från enskilda partimedlemmar, en eloge till dem. Däremot föreslår partistyrelsen att förslagen ska avslås på landsmötet. Liberalerna är och förblir att vara låtsasliberaler. De är genomskådade och har fallit på eget grepp. Riksdagsarbetet avslutar de förmodligen i september 2022

I mina yngre dagar var jag med i LUF, fy fan alltså, det var ett gäng HBTQ-sossar som var skelögda när man började diskutera narkotikapolitik.

Jag gick ut efter det och slutade syssla med politik.
Citera
2021-11-06, 16:49
Medlem
Pre-legalization i Malmö

https://www.dn.se/sverige/malmopoliser-kritiska-mot-ny-narkotikalinje/

Sedan i somras ska poliser i yttre tjänst i Malmö inte jobba egeninitierat mot narkotika, det vill säga själva ta initiativ till att jaga personer som använder eller säljer narkotika i mindre mängder via exempelvis tips. Patruller som stöter på mindre mängder, brott av normalgraden, ska bara beslagta narkotikan uppger flera poliser för DN.

Hoppas det sprider sig till övriga stationer och så småningom blir polisens nya linje.

Hur najs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in