Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Conte kändes väl som det bästa valet av de som var tillgängliga direkt, och han är ju i Spurs nu. Zidane är jag lite osäker på dels för att jag inte såg Madrid så mycket under honom men också att jag inte tror han skulle få samma effekt i Man Utd som i Real. En av de största spelarna under sin tid, men spelade inte i England och har nog inte samma 'aura' där.
Det bästa är väl att försöka plocka in t.ex. Ten Haag i sommar men det är långt dit och det känns ju tyvärr som det behöver hända något innan dess.
Ja, Conte var ju den självklara kandidaten för både Arsenal och även Man United innan.... Well, nog om det.
Zidane anser jag vara en toppmanager. Men jag har, liksom som med Simeone, svårt för att se han träna ett lag i England. Dessutom så sägs det att Zizou ”väntar” på jobbet i PSG. Ten Hag tror jag hade passat bra i EPL, och är säkert en manager som hade passat Man Utd bra. Men frågan är bara om Ten Hag faktiskt är bra nog för att kunna utmana managers som Pep, Tuchel, Klopp, Conte, Rodgers etc, etc?
Jag hoppades dock först på Tuchel och sen på Conte till Arsenal.