Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 15:51
  #745
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det har den väl varit sedan Anwar Sadat var president (som för övrigt blev mördad av muslimska brödraskapet-sympatisör) d.vs 40-45 år.

Ja, därav ordvalet "västinstallerat"...
Citera
2017-01-09, 15:59
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ja, därav ordvalet "västinstallerat"...
Nej, definitivt inte västinstallerad, däremot västallierad. Du verkar ju ha grova problem med västvärlden, så jag förstår faktiskt inte varför du befinner dig i ett "väst"land om du nu gör det. Bosätt dig i Turkiet, Burkina Faso eller Sri Lanka om du tycker att saker och ting fungerar dåligt i väst, eller att "västvärlden" är ondskefull på något sätt.
Citera
2017-01-09, 20:03
  #747
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Nej, definitivt inte västinstallerad, däremot västallierad. Du verkar ju ha grova problem med västvärlden, så jag förstår faktiskt inte varför du befinner dig i ett "väst"land om du nu gör det. Bosätt dig i Turkiet, Burkina Faso eller Sri Lanka om du tycker att saker och ting fungerar dåligt i väst, eller att "västvärlden" är ondskefull på något sätt.

Har inget problem med människor i väst. Men det betyder inte att västeliterna är något bra. De förstör för resten av världen...
Citera
2017-01-09, 20:53
  #748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Har inget problem med människor i väst. Men det betyder inte att västeliterna är något bra. De förstör för resten av världen...
Framförallt USA, (och Storbritanien,Frankrike och Tyskland längre bak i tiden) Kanada t.ex har ju inte direkt ställt till med så mycket skit i andra länder.

Det som förstör mest för fattigare länder är religion och politiska system.
Citera
2017-01-09, 21:19
  #749
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Om Turkiet är en stormakt kan diskuteras. Men. Det finns tre länder i regionen som är på en nivå över de andra, därigenom att de har cirka 70 miljoner invånare: Turkiet, Iran och Egypten. Det betyder väl åtminstone något när stormaktsstatus är på tapeten.

Siffror från 2011, folkmängd i miljoner:

Egypten 77, Turkiet 74, Iran 71

Sedan kommer typ resten: Marocko 34, Algeriet 33, Afghanistan 32, Irak 31, Saudi 23, Syrien 22, Yemen 19, Tunisien 10, Libyen 6

Jag antar att ni menar regionala stormakter. Folkmängd har inget som helst samband med om ett land är/kan bli en stormakt. Case in point Ryssland 145 mille - Kina 1 miljard. Ryssland skulle sopa golvet med Kina. Ryssland 145 milj - Indien 1 miljard = Ryssland sopar golvet rent med kodyrkarna. Israel 8 milj - Arabvärlden flera hundra miljoner = Israel piskar araberna. Osv.
Det enda som är avgörande är ekonomi, stabilitet och teknologisk utveckling.
Och för att uppnå detta krävs till att börja med först och främst en konsensus och enighet inom landet. Minimalt med käbbel inbördes. Detta är Turkiets akilleshäl. Iran är bättre här. Egypten likt alla araber är värdelöst. Saudierna är ett skämt. Den enda vettiga arabledaren i modern tid var Saddam och han hängdes av förrädiska shitråttor. Det är kört för araberna. De är utlämnade åt judarna, Iran och Turkiet.
MÖ regionala stormakter just nu är:
1. Israel
2. Iran
3. Turkiet
Citera
2017-01-10, 09:26
  #750
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Framförallt USA, (och Storbritanien,Frankrike och Tyskland längre bak i tiden) Kanada t.ex har ju inte direkt ställt till med så mycket skit i andra länder.

Det som förstör mest för fattigare länder är religion och politiska system.

Frankrike har trupper i många länder i Afrika. All skit de sysslar med kommer inte bara upp i medierna här. Jag vet framförallt vad Tyskland sysslat med i Turkiet via deras BND(deras direkta operationer, "NGO"s etc.), inget av detta dyker upp i medierna naturligtvis.
Citera
2021-11-05, 17:16
  #751
Medlem
wwrs avatar
De har dömts nu I alla fall, bl.a 5 turkar som fick livstid.
https://www.rt.com/russia/517643-amb...tences-turkey/

Lite onödigt att ge pris som årets bild 2017, tyckte ryssarna och det kan man förstå.
https://twitter.com/WorldPressPhoto/...JyAXtTmTg&s=19
Citera
2021-11-06, 12:18
  #752
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De har dömts nu I alla fall, bl.a 5 turkar som fick livstid.
https://www.rt.com/russia/517643-amb...tences-turkey/

Lite onödigt att ge pris som årets bild 2017, tyckte ryssarna och det kan man förstå.
https://twitter.com/WorldPressPhoto/...JyAXtTmTg&s=19
Dessa turkar hade jag get Medaljer och amnesti på direkten. Åt helvete med ryssar och deras äckliga kultur.
Citera
2021-11-06, 13:43
  #753
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Dessa turkar hade jag get Medaljer och amnesti på direkten. Åt helvete med ryssar och deras äckliga kultur.
Jag tror du vill dra igång diskussion. Jag är inte så insatt. Men ryssarna var ju de som till slut slog ut IS. I Syrien fick de väl även tyst på de amerika-finansierade ""moderata rebellerna"" eller vad de kallades i media. De Vita Hjälmarna fick stoppa ned IS-flaggorna för att något bättre integreras i det kanadensiska samhället.

Jag följde inte mordutredningen. Men det var väl därför ambassadören fick ta 9 kulor.

Onödigt att göra det till årets bild i världen tycker jag i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback