2016-12-19, 18:46
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Tog först för givet att "sånt här" inte las upp på snälla youtube.

Jösses, riktigt obehaglig typ som härjar med vapnet där, var det han som gormar skriker och har sig som sköt ambassadören? Allt går väldigt snabbt/otydligt första sekundrarna.

Jo fan, de ser ju för fan sin pappa bli mördad på Youtube, de som har den här ambassadören som farsa
Inte jävla smart att lägga ut sånt här på Youtube
Citera
2016-12-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Först snackar han arabiska Sen

"När vi(förstår ej) inte är i säkerhet så kommer ni inte att smaka på säkerhet"
"Backa, backa"
"Det är bara döden som kommer att hämta mig här"
"Alla som är delaktiga i den här förtrycket ska stå till svars"

Sen dödas miffot med stor sannolikhet...
När Kayseri inte är i säkerhet säger han där du skrev förstår ej. Det smällde ju en bomb i staden Kayseri för nån dag sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Han får raljera ganska länge efter skottet, låter som på turkiska. Yasko, vad säger han?

Ja, får han inte hålla på lite väl länge? Hade inte ambassadören några livvakter (lyckades gm skjuta dem också), borde det inte ha drällt av skjutglada poliser i lokalen?
Hmm; kanske ett från högre ort riggat dåd?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag hörde iaf Allahu akbar.. kan det betyda nåt eller är det en hälsning hem till morsan tro?

Ja, precis i början när han snackar arabiska. Sen går han över till turkiska.
Citera
2016-12-19, 18:48
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gomen
https://www.youtube.com/watch?v=yx97s2igPGg

Hemska bilder faktiskt, stoppa pressarna hade Bo Holmström skrikt nu.Jag undrar nu hur Putin kommer att reagera efter detta?
Citera
Medlem
Meningsfullt liv GM fick. Tog sina 5 min of fame. Sköt ned en ambassadör i ryggen. Verkligen coolt. Nu är han väl i jihadisternas paradis. Ja så kan man ju också slänga bort sitt liv. Patetiskt.
Citera
Medlem
bralesss avatar
Vilken svensk eller engelsk-språkig kanal skulle ni rekommendera för live-uppdateringar just nu?
Citera
Moderator
Lobengulas avatar
Jag har svårt att se någon beväpnad smyga sig in på en ambassad med ett fejkat polis-id.

Det här är mer troligt en lokalt anställd på ambassaden. Han visste hur ett vapen kunde tas in, förmodligen i förväg. Ingen reagerade på att han kunde befinna sig där bakom ambassadören. Väldigt svårt att skydda sig mot sådant här.
Citera
2016-12-19, 18:49
Medlem
Aj då! Kommer bli lite stökigt för Recep Tayyip Erdoğan nu, eftersom det va en av hans gubbar som avrättade den ryska ambassadören..
Jämna turkiet med marken nu Mr Putin
Citera
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hemska bilder faktiskt, stoppa pressarna hade Bo Holmqvist skrikt nu.Jag undrar nu hur Putin kommer att reagera efter detta?

Ryska UD kallar händelsen för ett terrorattentat och vill ta upp det i FN.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hemska bilder faktiskt, stoppa pressarna hade Bo Holmqvist skrikt nu.Jag undrar nu hur Putin kommer att reagera efter detta?

Kommer nog inte att hända så mycket. Passar både turkiet och ryssland att inte eskalera.
Lonewolf kommer de att säga och fortsätta med livet.
Citera
2016-12-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Meningsfullt liv GM fick. Tog sina 5 min of fame. Sköt ned en ambassadör i ryggen. Verkligen coolt. Nu är han väl i jihadisternas paradis. Ja så kan man ju också slänga bort sitt liv. Patetiskt.

Jajjamän. Han får nu möta sina 72 oskulder...eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in