2021-11-06, 12:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fortfarande gäller förundersökningsekretessen. Information om resultat fås om det nu går till åtal!
Absolut. De går inte ut med info som kan tänkas påverka utredningen. Men om de inte tänker berätta något om vad förhören i Polen ger, varför då informera över huvud taget?
Citera
2021-11-06, 12:45
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Fast om numret var hennes tidigare kan någon annan ha fått det. Mitt gamla nr delades ut till någon knappt ett år senare.
Du lägger anmärkningsvärt mycket energi på att skura Beatas byk.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Fast nu står numret fortfarande i Beatas namn.Och telefonsamtalet gjordes den 3/10-21 då en kvinna svarade.
Dom kanske är flera "Östeuropeiska flickor" om samma telefon?
Senast redigerad av Taggad 2021-11-06 kl. 12:57.
Citera
2021-11-06, 12:53
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Absolut. De går inte ut med info som kan tänkas påverka utredningen. Men om de inte tänker berätta något om vad förhören i Polen ger, varför då informera över huvud taget?
Det gör dom visst, ofta och gärna, om det är till deras fördel.
Senast redigerad av Taggad 2021-11-06 kl. 12:59.
Citera
2021-11-06, 13:00
Medlem
Citat:
Tja, media ställer frågor till polisen, och polisen svarar knapphändigt. Sen skriver media om det lilla de har. Så enkelt.
Citera
2021-11-06, 13:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Kanske bor sonen i tillfälligt familjehem och "mamman" svarat.
Precis. Man förstod att det blir mänga "nyfikna" som ringen och därför tog man sonens telefon.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-06 kl. 13:15.
Citera
2021-11-06, 13:02
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ja…och? Att ett telefonnummer står på B betyder ju inte att det är hon som använder numret. Polisen har säkert koll på hennes telefon/telefoner Men att ringa numret känns ganska osmakligt med tanke på att det kan vara någon orolig anhörig/barn som har luren.
Citat:
Ursprungligen postat av Inkognitoariel
Det är inget konstigt men att ringa henne och testa är riktigt vidrigt. Hoppas polisen spårar samtalet.
Inspektor cluaseu titeln delas snart ut här.

Det beror väl på vem som ringde - om trådens Inspektor cluaseuer tänker efter
Senast redigerad av Taggad 2021-11-06 kl. 13:31.
Citera
2021-11-06, 13:13
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ja…och? Att ett telefonnummer står på B betyder ju inte att det är hon som använder numret. Polisen har säkert koll på hennes telefon/telefoner Men att ringa numret känns ganska osmakligt med tanke på att det kan vara någon orolig anhörig/barn som har luren.

Det finns många sensations törstiga hyenor som har inga bromsar. Folk ringer och skriver till anhöriga/vänner, uppger sig som Beatas vän och vill ha information. Otäckt
Citera
2021-11-06, 13:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Du har ett otroligt omoget sätt att utrycka dig och tillför nada i tråden, men gissar att det är ditt syfte.

"knulltelefon" men inte hemlig?
Det är nån som skriver utan att tänka först.
Citera
2021-11-06, 13:20
Medlem
Jag uppfattar det ganska skumt att sonen anmäler henne försvunnen vid midnatt!
Varför ska sonen misstänkta detta på så kort tid?!
Kan det vara så att hon hade flaggat för det för sonen och han var rädd för att det ska hända. Då dyker hon inte upp på natten förstärks sonens farhågor?
Citera
2021-11-06, 13:22
Medlem
sybels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det gör dom visst, ofta och gärna, om det är till deras fördel.
Jag trodde inte jag skulle behöva förtydliga att jag menade sådant som påverkade menligt. Men jag tänkte tydligen fel.
Citera
2021-11-06, 13:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Är ni rädda att det ska visa sig att Beata, vid sidan av den officiella mobilen, hade en "konstig" knullmobil?

Tack för att du engagerar dig. Det går självklart inte att förringa din teori kring en möjlig "konstig" mobiltelefon 😎

Jag har redan tidigare framkastat hypotesen att hon har en annan helt ny mobil som hon använder nu.

Det är inte lätt att veta vad vissa av "dagens" gifta kvinnor sysslar med i smyg bakom ryggen på sina män, vad hände förresten med den där araben det spekulerades kring som den försvunna kvinnan ska ha haft kontakt med?

Hon ville dessutom kanske bli av med maken och vad passar då bättre än att han sitter inlåst medan hon är "spårlöst försvunnen" ?
Citera
2021-11-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag uppfattar det ganska skumt att sonen anmäler henne försvunnen vid midnatt!
Varför ska sonen misstänkta detta på så kort tid?!
Kan det vara så att hon hade flaggat för det för sonen och han var rädd för att det ska hända. Då dyker hon inte upp på natten förstärks sonens farhågor?
Han visste väl om MGM våldskapital sen tidigare, han bodde ju också där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in