2021-11-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Emil har inte tagit hennes barn från henne. Sånt kan annars få vilken mamma som helst att go bananas.

Han har inte heller tagit nånting från henne som tillhör henne. Bostaden är hans. Att be henne lämna bostaden är inte att ta från henne den. Hon har ingen del i den.

Finns väldigt mycket mer en person kan ta från någon annan än just materiella saker.
2021-11-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Finns väldigt mycket mer en person kan ta från någon annan än just materiella saker.
Han var jävligt snabb i så fall. Tog allt på bara några månader…
Han fanns knappast med i hennes medvetande när hon blev av med hästgården, eller när hon var otrogen mot sina ex. Inte heller för hennes skulder till KFM eller hennes otaliga självmordsförsök.
Tänk, allt det klarade hon UTAN att ens veta att han existerade!
2021-11-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E och L träffades inte förrän vid nyåret. Fokusera på våren 2020 fram till mord.
Jag tycker det är intressant. Av det jag läst i tråden och det som står i journalen så framstår ett mönster där hon hela tiden försätter sig (och sina barn) i värre och värre situationer. Hon hade alltså andra alternativ än E. Blir ju nyfiken på vad som hände med dem. Vad fick henne att välja just E?
Närheten till Uppsala? Att han också hade barn? Hur mycket än vissa här hävdar att hon är älskad av alla barn så är det inte intrycket man får av henne. Har man EIPS så är man på sätt och vis kidnappad av sina egna känslor. De är så starka att det är sällan andras känslor får utrymme. Antagligen därför hon lägger in sig på psyk emellanåt.
Ett annat tecken på EIPS är också att allt går så fort. Det är tvära kast, överallt.
2021-11-06, 12:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Han fanns knappast med i hennes medvetande när hon blev av med hästgården, eller när hon var otrogen mot sina ex. Inte heller för hennes skulder till KFM eller hennes otaliga självmordsförsök.

Det fetade, exakt vad var det?

Det ryktas om att E mer än gärna skaffade sig hållhakar på folk!

Det kan ju ha funnits (för L) något mycket känsligt material (t.ex skriftligt) bland hennes saker som hon INTE ville ha med sig till Bålsta, de sakerna skulle till ett förråd. E hade ju olovligen rotat igenom dessa saker, något L återkommer till gång på gång, även i 4-minutersfilmen, det är nästan det sista som sägs vad jag förstått. Men jag har varken hört, eller sett filmen.

Men med denna otroligt tunna och ensidiga fupp, så blir det ju en massa gissningar, minst sagt.

Jag hoppas verkligen att L skaffar sig en bra mycket bättre advokat och överklagar.

Ingen människa ska dömas på en sådan tunn fup (tunn polisutredning), Även om det finns någon film.

Sekretessprövningen borde också överklagas, jag har aldrig sett en så sne sekretessmaskning!
2021-11-06, 12:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag tycker det är intressant. Av det jag läst i tråden och det som står i journalen så framstår ett mönster där hon hela tiden försätter sig (och sina barn) i värre och värre situationer. Hon hade alltså andra alternativ än E. Blir ju nyfiken på vad som hände med dem. Vad fick henne att välja just E?
Närheten till Uppsala? Att han också hade barn? Hur mycket än vissa här hävdar att hon är älskad av alla barn så är det inte intrycket man får av henne. Har man EIPS så är man på sätt och vis kidnappad av sina egna känslor. De är så starka att det är sällan andras känslor får utrymme. Antagligen därför hon lägger in sig på psyk emellanåt.
Ett annat tecken på EIPS är också att allt går så fort. Det är tvära kast, överallt.

Det var kanske E som "valde" L.......

Bålsta ligger rätt så långt ifrån Uppsala, i alla fall bilvägen. Jag har inte varit där på väldigt länge, kanske nya vägar byggts nu. Bålsta ligger ju till Enköpingshållet.
2021-11-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Får beklaga sorgen över att även du har förlorat synen.
Till er andra kan jag bara säga att jag vet inte var Vemdalen62 har fått sina idéer ifrån. Jag har aldrig påstått att han har skjutit någon person.
Lägga över skuld vet jag heller inte var han får ifrån. Vet inte om han med tanke på sin förlorade syn gick in i något och därmed slog huvudet.
Jag skrev bara att båda två (L & E) inte skulle haft några vapen, de skulle ha varit beslagtagna tidigare, av olika orsaker.
Han har inte missbrukat sitt vapen och skjutit nån.....
2021-11-06, 13:24
Medlem
Citat:

E var inte sämre han. Han hann separera, förlora sitt jobb, börja en alkoholbehandling (krav från ny arb.givare/ex2?), nytt jobb, inskränkt umgängesrätt med de minsta, en av de äldsta barnen sade upp bekantskapen (de äldsta bodde hos ex1). Allt UTAN att han ens visste att L existerade.

De var båda två människor med betydande bagage redan när de träffades.

Enligt grannarna höll dom sig för sig själva och det var tyst, lugnt i villan bortsett från de senaste veckorna.
2021-11-06, 13:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, hon hade dessvärre beviljats licens, tydligen för tre stycken jaktvapen. Alla(?) inser nu hur tokigt det polisiära beslutet var. Hon hade visserligen jägarexamen, men vid övning/examen ingår inte att skjuta mot vare sig hel- eller halvfigurer.

Vet inte om Lydia gjort lumpen, men tycker det är konstigt att ingen verkar ha undersökt om så är fallet. Jag har förstått att I lumpen får man öva att skjuta på människor, även om dessa är av kartong. För folk med Mb Lydia lär inte steget från pappfigurer till riktiga människor vara särskilt stort..

Edit: Du undrade om hon köpt vapen.
Finns inget skäl i världen att tro annat än att Lydia har fått dem som gåva.
Såvitt jag vet är det skjutprov mot både rörligt och stillastående mål för att få jägarexamen och kunna söka vapenlicens.

Jag vet ingen som blivit mordisk av att göra lumpen och skjuta på vare sig papp- eller plåttavlor.
2021-11-06, 13:34
Medlem
Citat:
Hon kanske valde honom för att han kanske gav sken av att ha pengar. Hus hon kunde bo i . Och han verkar ju varit frikostig mot henne vilket verkat vara ett villkor för hennes överlevnad..
2021-11-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E var inte sämre han. Han hann separera, förlora sitt jobb, börja en alkoholbehandling (krav från ny arb.givare/ex2?), nytt jobb, inskränkt umgängesrätt med de minsta, en av de äldsta barnen sade upp bekantskapen (de äldsta bodde hos ex1). Allt UTAN att han ens visste att L existerade.

De var båda två människor med betydande bagage redan när de träffades.

Enligt grannarna höll dom sig för sig själva och det var tyst, lugnt i villan bortsett från de senaste veckorna.
Har det inte stått i tråden att dom rörde sig.. Och både syntes och hördes på den lokala puben? Vita älgen.. Hette den så?
2021-11-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du verkar inte veta vad kriterierna för att dömas till psykiatrisk vård istället för fängelse är....trodde du var ganska påläst faktoskt
Till "Vemdalen", man ska inte tro allt man läser eller folk påstår, de som säger sig "veta allt" gör oftast inte det, själv tar jag drottningens ord med en "klackspark" numera..
2021-11-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon kanske valde honom för att han kanske gav sken av att ha pengar. Hus hon kunde bo i . Och han verkar ju varit frikostig mot henne vilket verkat vara ett villkor för hennes överlevnad..

E hade under senhösten på kvällarna ringt upp helt okända tjejer han hitttat via nätet. Ensam och kanske efter liten grogg. Någon/några hade han längre kontakt men det tycks runnit ut i sanden. Eller hur var det EmmeLee?

Kanske var det så han hittade L?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in