2021-11-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
En sårad kille som inte ville vara ensam - slog hon klorna i. Han betalade bilen så hon skulle kunna ta sig till honom.
Han hade inget intresse av att åka till någon. Skum lägenhet i Farsta.
Han hämtade hennes saker för hon grät och höll på från psyket - för han hade medlidande med en annan människa .
Nåt som blev hans död.

Att han flashade är väl att ta i- bilden kom upp i slutet av mars. Det är hon som gör v-tecken och ler som överlägsen bitch ,
Bilden på bilen har aldrig postats på hans fb.

Varför har ni ett sånt behov av att hitta anledningar till att försvara en mördare ?
Varför vill ni lägga energi på att helgonförklara en vidrig människa?
Jag skiter i vilket - hon kan vara psykfall , whitetrash , hora, prostituerad, knarkare och alkolist .
Men hon avrättade en annan människa.
Inte ok att göra ostraffat ens på medeltiden .
Så lägg ner bara

En sak som jag kan tycka är intressant är att hon påpekar att han har tagit allt ifrån henne.

Och gör man något sådant mot en människa. Så kan den bli till en tickande bomb.
2021-11-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror nog jag vet bäst varför jag eftersöker ytterligare information kring händelsen. Det ÄR INTE för förskjuta någon skuld på E eller annat förslag du hade.
Det är inget "förslag" jag har.
Det är bara för vem som helst att titta på din posthistorik i denna tråd för att se vad och hur du skrivit. Det är däremot ett förslag från mig..
2021-11-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
En sak som jag kan tycka är intressant är att hon påpekar att han har tagit allt ifrån henne.

Och gör man något sådant mot en människa. Så kan den bli till en tickande bomb.
Emil har inte tagit hennes barn från henne. Sånt kan annars få vilken mamma som helst att go bananas.

Han har inte heller tagit nånting från henne som tillhör henne. Bostaden är hans. Att be henne lämna bostaden är inte att ta från henne den. Hon har ingen del i den.
2021-11-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Emil har inte tagit hennes barn från henne. Sånt kan annars få vilken mamma som helst att go bananas.

Han har inte heller tagit nånting från henne som tillhör henne. Bostaden är hans. Att be henne lämna bostaden är inte att ta från henne den. Hon har ingen del i den.

Det är så mycket man kan ta ifrån en människa.
Och det verkar som hon var helt fokuserad på det.
2021-11-06, 11:27
Medlem
Citat:
Det är inget "förslag" jag har.
Det är bara för vem som helst att titta på din posthistorik i denna tråd för att se vad och hur du skrivit. Det är däremot ett förslag från mig..

Om någon vill se vad jag anser vara "victim-blaiming" är din posthistorik i Lena Wesström-tråden ett utmärkt exempel.
2021-11-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TR har avkunnat sin dom. Hon är dömd för mord på E. Alla här fördömer hennes handling. Därmed helgonförklarar ingen henne heller.

MEN en 4-minuters film med mordet, kan omöjligen ge en bild av vad som hänt de senaste dagarna eller timmarna före som kan ge en förklaring till varför det hände, som inte hänt tidigare, att L skjuter en människa (E).

L har sina diagnoser sedan länge och rejält berusad har hon varit tidigare, vapen har hon haft ca 7 år. Men skjutit någon till döds har hon inte tidigare.
Hennes straffregister är blankt.

Varför passerades hennes gränser denna kväll???

Hon klarade väl inte av att bli avvisad - att HAN sa nej.

Förklaringen är oftast enkel. Men det är ju omöjligt att veta vadsom pågår i någon annanshuvud, man får helt enkelt se till gärningarna.

Skjuterdu någon när du uppenbart inte är direkt hotad till livet, ja då är du ond. Finns många vägar att gå, men här valde hon att skjuta.
Senast redigerad av Dolche 2021-11-06 kl. 11:33.
2021-11-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja och då vet vi att både L och E var lika gränslösa. För E var ju en alkoholist, och därmed skulle även hans vapen rykts.
Så det har uppenbarligen missats av berörda myndigheter när det gäller dom båda.
Men sluta lägg över skuld på E. Han har inte mördat nån!
2021-11-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja och då vet vi att både L och E var lika gränslösa. För E var ju en alkoholist, och därmed skulle även hans vapen rykts.
Så det har uppenbarligen missats av berörda myndigheter när det gäller dom båda.

Du kan inte låta bli? En mördad 4 barns far måste du hitta fel på.

Går inte att jämnföra L och E när det kommer till gränslöshet. Hans vapen förvarades i garaget. Han hade inte en vana av att dra fram dem och hota folk med. Han har heller inte mördat en annan människa.

Varför brinner du så för att försvara en mördare hela tiden ? Förklara gärna det till oss övriga undrande här. Det är ett omänskligt beteende.
2021-11-06, 11:46
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ja, hon hade dessvärre beviljats licens, tydligen för tre stycken jaktvapen. Alla(?) inser nu hur tokigt det polisiära beslutet var. Hon hade visserligen jägarexamen, men vid övning/examen ingår inte att skjuta mot vare sig hel- eller halvfigurer.

Vet inte om Lydia gjort lumpen, men tycker det är konstigt att ingen verkar ha undersökt om så är fallet. Jag har förstått att I lumpen får man öva att skjuta på människor, även om dessa är av kartong. För folk med Mb Lydia lär inte steget från pappfigurer till riktiga människor vara särskilt stort..

Edit: Du undrade om hon köpt vapen.
Finns inget skäl i världen att tro annat än att Lydia har fått dem som gåva.
Det var väl någon i tråden som skrev att hen var med henne när hon köpte ett av vapnen? 🤔
2021-11-06, 11:48
Medlem
Citat:
Den svamlige svennesalming har än en gång trampat i klaveret. Förstår faktiskt inte varför h*n envisas med att öppet flasha sin okunskap och exponera sitt bakvända sätt att föra "resonemang".
Se t ex detta:

"För E var ju en alkoholist, och därmed skulle även hans vapen rykts."

Kontot jag hämtade citatet från förstår inte att det är viss skillnad mellan att vara [tvångs-]inlagd på en psykiatrisk klinik för sin instabilitet och -å andra sidan, att ha en överkonsumtion av alkohol.

Så länge inte alkoholismen/överkonsumtionen medfört att man hamnat i klammeri med rättvisan, så har Sverige en hög acceptans för kombon alkohol och vapenlicens.
Uppträder du däremot stökigt på allmän plats och/eller hotar folk i din omgivning, så kan du raskt bli av med vapnen. Men det förutsätter att tillståndsgivaren, dvs Polisen, får kännedom om stöket/hotet.

Jag räknar inte med att svennen förstår det ovan skrivna.

Jag får beklaga över att du har förlorat din syn, verkligen trist.
Till andra som läser här kan jag väl säga att om ni läser vad jag skrev så skrev jag att E var alkoholist och inget annat. Det är enligt tidigare skribenter i tråden ett känt faktum att E var just en alkoholist, och att han även var känd av polisen. Därav mitt text att även hans vapen borde ha tagits i beslag tidigare, inte bara L. Båda deras vapen skulle ha tagits i beslag, av olika orsaker visserligen, men dock i beslag.
2021-11-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men sluta lägg över skuld på E. Han har inte mördat nån!

Får beklaga sorgen över att även du har förlorat synen.
Till er andra kan jag bara säga att jag vet inte var Vemdalen62 har fått sina idéer ifrån. Jag har aldrig påstått att han har skjutit någon person.
Lägga över skuld vet jag heller inte var han får ifrån. Vet inte om han med tanke på sin förlorade syn gick in i något och därmed slog huvudet.
Jag skrev bara att båda två (L & E) inte skulle haft några vapen, de skulle ha varit beslagtagna tidigare, av olika orsaker.
2021-11-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Du kan inte låta bli? En mördad 4 barns far måste du hitta fel på.

Går inte att jämnföra L och E när det kommer till gränslöshet. Hans vapen förvarades i garaget. Han hade inte en vana av att dra fram dem och hota folk med. Han har heller inte mördat en annan människa.

Varför brinner du så för att försvara en mördare hela tiden ? Förklara gärna det till oss övriga undrande här. Det är ett omänskligt beteende.

Sorry EmmeLee, har skrivit detta till dig mååånga gånger förut, och det tycks inte gå in..
Jag har återigen, ALDRIG och tänker ALDRIG försvara någon som skjuter en människa eller för den delen ett djur. Jag har ALDRIG och tänker ALDRIG försvara L angående hennes skjutning.
Kan det gå in i huvudet på dig nu eller?
Bra, då fortsätter jag.
Jag vill återigen gärna veta vad som hänt mellan dessa 2 personer 2-3 månader innan och fram tills "filmerna" den kvällen.
Jag är ganska säker på att många svar finns att finna där, varför detta hände. Jag tror inte det är första gången några vapen har åkt fram, varken från hennes sida eller hans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in