Here we go again, dumskallarnas sammansvärning upphör inte att leverera, läs lite nedan, det kanske upplyser lite
Jägarexamen är ofta den första kontakt en blivande jägare har med jakt- och jägarkulturen. Det är du som provledare som ska avgöra om eleven uppnår de krav som ställts så att den nye jägaren senare kan ansöka om innehav för ett eget jaktvapen. Du ska bedöma alla elever likvärdigt utifrån de föreskrifter som fastställts och den provledarhandbok som utfärdats av Naturvårdsverket, Svenska Jägareförbundet och Jägarnas Riksförbund.
alltså det handlar inte bara om skjutprov, det handlar om mycket mer än så viltvård kännedom om arters
parningstider etc etc
LIDA verkade ju ha koll på detta enligt svaren i förhören
öööh va
nej men lixom
va ba
jag har nåt i mobilen
ni vrider å vränger för att få rätt, jag kommer i alla fall inte att backa ner, denna idiot hade varken kunskap eller förstånd för en jägarexamen

Juridiskt ansvar har polisen,jag har aldrig påstått annat, provledaren har ett moraliskt ansvar, å jag förstår nu hur ni tänker, för ni saknar ju helt och hållet moral, det är ett ord som ni kan goooooogla på
det här förklarar också min syn på saken
https://svenskjakt.se/start/nyhet/mutatalade-provledare-riskerar-fangelse/
Jägareförbundet utbildar den som ska bli provledare. Dessutom görs en slagning mot polisens belastningsregister. Provledaren får ett förordnande av polisen och rapporterar resultaten från proven till jägarexamen till Naturvårdsverket. Provledaren är knuten till en jaktskyttebana.
Enligt Henrik Falk, jaktvårdskonsulent och ansvarig för jägarexamen på förbundet, är det med nuvarande system svårt att skydda sig till hundra procent mot korruption och fusk.
– Kontrollsystemet är inte särskilt omfattande. Vi besöker ibland provbanor, men det är svårt skydda sig mot fusk eftersom det handlar om ett förtroendeuppdrag där systemet bygger på att provledaren har en egen inloggning där provresultaten rapporteras, säger Henrik Falk.