2021-11-21, 03:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Ja, flera av hennes tidigare vänner har skrivit det här
Att det är Lydias tidigare vänner som skrivit i en tråd på flashback om hennes promiskuösa liv, är inte mycket att hänga i granen. Det behöver bekräftas på något sätt, någon form av dokumentation, bilder, avtal eller liknande. Några lurade förbrukade män som vågar träda fram och berätta, vilket jag betvivlar att någon kommer göra, de är nog glada att de kom undan med livet i behåll, om än lite fattigare ekonomiskt och fruktansvärda erfarenheter rikare.
2021-11-21, 07:53
Medlem
BMC64s avatar
Here we go again, dumskallarnas sammansvärning upphör inte att leverera, läs lite nedan, det kanske upplyser lite

Jägarexamen är ofta den första kontakt en blivande jägare har med jakt- och jägarkulturen. Det är du som provledare som ska avgöra om eleven uppnår de krav som ställts så att den nye jägaren senare kan ansöka om innehav för ett eget jaktvapen. Du ska bedöma alla elever likvärdigt utifrån de föreskrifter som fastställts och den provledarhandbok som utfärdats av Naturvårdsverket, Svenska Jägareförbundet och Jägarnas Riksförbund.

alltså det handlar inte bara om skjutprov, det handlar om mycket mer än så viltvård kännedom om arters
parningstider etc etc

LIDA verkade ju ha koll på detta enligt svaren i förhören
öööh va
nej men lixom
va ba
jag har nåt i mobilen

ni vrider å vränger för att få rätt, jag kommer i alla fall inte att backa ner, denna idiot hade varken kunskap eller förstånd för en jägarexamen
Juridiskt ansvar har polisen,jag har aldrig påstått annat, provledaren har ett moraliskt ansvar, å jag förstår nu hur ni tänker, för ni saknar ju helt och hållet moral, det är ett ord som ni kan goooooogla på

det här förklarar också min syn på saken
https://svenskjakt.se/start/nyhet/mutatalade-provledare-riskerar-fangelse/

Jägareförbundet utbildar den som ska bli provledare. Dessutom görs en slagning mot polisens belastningsregister. Provledaren får ett förordnande av polisen och rapporterar resultaten från proven till jägarexamen till Naturvårdsverket. Provledaren är knuten till en jaktskyttebana.

Enligt Henrik Falk, jaktvårdskonsulent och ansvarig för jägarexamen på förbundet, är det med nuvarande system svårt att skydda sig till hundra procent mot korruption och fusk.

– Kontrollsystemet är inte särskilt omfattande. Vi besöker ibland provbanor, men det är svårt skydda sig mot fusk eftersom det handlar om ett förtroendeuppdrag där systemet bygger på att provledaren har en egen inloggning där provresultaten rapporteras, säger Henrik Falk.
Senast redigerad av BMC64 2021-11-21 kl. 08:41.
2021-11-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Here we go again, dumskallarnas sammansvärning upphör inte att leverera, läs lite nedan, det kanske upplyser lite

Jägarexamen är ofta den första kontakt en blivande jägare har med jakt- och jägarkulturen. Det är du som provledare som ska avgöra om eleven uppnår de krav som ställts så att den nye jägaren senare kan ansöka om innehav för ett eget jaktvapen. Du ska bedöma alla elever likvärdigt utifrån de föreskrifter som fastställts och den provledarhandbok som utfärdats av Naturvårdsverket, Svenska Jägareförbundet och Jägarnas Riksförbund.

alltså det handlar inte bara om skjutprov, det handlar om mycket mer än så viltvård kännedom om arters
parningstider etc etc

öööh va
nej men lixom
va ba
jag har nåt i mobilen

ni vrider å vränger för att få rätt, jag kommer i alla fall inte att backa ner, denna idiot hade varken kunskap eller förstånd för en jägarexamen
Juridiskt ansvar har polisen,jag har aldrig påstått annat, provledaren har ett moraliskt ansvar, å jag förstår nu hur ni tänker, för ni saknar ju helt och hållet moral, det är ett ord som ni kan goooooogla på

Jägareförbundet utbildar den som ska bli provledare. Dessutom görs en slagning mot polisens belastningsregister. Provledaren får ett förordnande av polisen och rapporterar resultaten från proven till jägarexamen till Naturvårdsverket. Provledaren är knuten till en jaktskyttebana.

Enligt Henrik Falk, jaktvårdskonsulent och ansvarig för jägarexamen på förbundet, är det med nuvarande system svårt att skydda sig till hundra procent mot korruption och fusk.

– Kontrollsystemet är inte särskilt omfattande. Vi besöker ibland provbanor, men det är svårt skydda sig mot fusk eftersom det handlar om ett förtroendeuppdrag där systemet bygger på att provledaren har en egen inloggning där provresultaten rapporteras, säger Henrik Falk.
...och med detta, ytterst väl formulerade, upplysande inlägg, hoppas jag att även de mest trångsynta och Lydia-kramande här I tråden har fått kunskap nog till att inse att tiga är guld.

Det är Remark-abelt hur mycket av förslösad kvinnokraft som i denna tråd läggs på att försvara Lydia Barth, en brutal mörderska.
2021-11-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64

parningstider etc etc

öööh va
nej men lixom
va ba
jag har nåt i mobilen

Precis som jag sade.
Att du vill döma personer utifrån vad du tycker är moraliskt fel.
Vilka mer ska dömas i din egen privata moraldomstol?
2021-11-21, 10:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Precis som jag sade.
Att du vill döma personer utifrån vad du tycker är moraliskt fel.
Vilka mer ska dömas i din egen privata moraldomstol?

Öhh va sa du
va menar du vaff , jag har inte sagt moral domstol öhh
jag ba menade att vaffan asså, hur kommer detta sej
att LYDIA BARTH, som uppenbarligen inte kan skilja på älg rådjur eller människa
fick jägarlicens, öhh vaafan handlar detta om
tar på mej foliehatten å funderar vidare

Pajas

min poäng kanske är att det är inte alltid rätt folk som får jägarlicens , men troligen är du så dum så att till och med flugorna undviker att sätta sej på dej på grund av smittorisk, för att förstå detta
puss å kram
Senast redigerad av BMC64 2021-11-21 kl. 10:39.
2021-11-21, 10:44
Medlem
Hej alla.

Har försökt komma in på denna sida länge nu, men inte lyckats förens nu.

Jag har verkligen svårt att greppa det fruktansvärda som har hänt min Emil.
Ja jag skriver så eftersom vi var tillsammans sedan maj 2020.
Jag fick verkligen en chock när jag såg bilden på Lydia, för till mig så Emil att hon var en kusin som mot slutet tillfälligt bodde hon honom.
Såg dom ute och äta med hans barn också, och det såg så okej ut. Alla var glada och barnen skrattade m.m.
Så ni kan säkert förstå att det var rena chocken för mig när det står att hon mördat honom och att hon inte var en kusin ens.
Har så här i efterhand förstått att jag inte var ensam om att vara Den han Älskade.
2021-11-21, 10:50
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej alla.

Jag fick verkligen en chock när jag såg bilden på Lydia, för till mig så Emil att hon var en kusin som mot slutet tillfälligt bodde hon honom.
Såg dom ute och äta med hans barn också, och det såg så okej ut. Alla var glada och barnen skrattade m.m.
Så ni kan säkert förstå att det var rena chocken för mig när det står att hon mördat honom och att hon inte var en kusin ens.
Har så här i efterhand förstått att jag inte var ensam om att vara Den han Älskade.

Välkommen till tråden hoppas du kan visa att du har rätt, det är många troll som kommer in i tråden
Senast redigerad av BMC64 2021-11-21 kl. 10:53.
2021-11-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej alla.

Välkommen
Så du menade att ni var tillsammans i över ett år och du inte visste att Lydia och han var tillsammans?
Låter konstigt... Var du aldrig hemma hos Emil under den tiden? Pratade du inte med Lydia under hela det året?

Hur etablerad var er relation eftersom du inte märkte att dom hade en relation? Ville du nåt mer än vad han ville?
Det här låter väldigt skumt
2021-11-21, 11:06
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Välkommen
Så du menade att ni var tillsammans i över ett år och du inte visste att Lydia och han var tillsammans?
Låter konstigt... Var du aldrig hemma hos Emil under den tiden? Pratade du inte med Lydia under hela det året?

Hur etablerad var er relation eftersom du inte märkte att dom hade en relation? Ville du nåt mer än vad han ville?
Under hela året? Han träffade Lydia december 2020.
2021-11-21, 11:10
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Välkommen

relationer kan vara väldigt märkliga, jag är gift men jag har ingen aning om att min fru vill att jag ska dammsuga, jag är till och med rädd för den där snabeldraken, men vi känner varandra åtminstonde så väl att vi vet vilka som bor vart och vilka kusinerna är, dom harmyntade med sex fingrar å en banjo på ryggen, är inte släkt med nån av oss
2021-11-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Under hela året? Han träffade Lydia december 2020.
Hon skriver ju som att dom skulle vara tillsammans när Lydia bodde där också
Frågor dyker upp
Är det nån som ville mer än Emil?
Hon borde väl varit hemna hos Emil om dom hade en relation? Fast Lydia bodde där... Hon borde pratat med Lydia och isf skulle ju hon var med på och köra kusingrejen.. Varför skulle hon det om hon älskade honom?
Det här är skumt....En stalker? .
2021-11-21, 11:18
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Hon skriver ju som att dom skulle vara tillsammans när Lydia bodde där också
Frågor dyker upp
Är det nån som ville mer än Emil?
Hon borde väl varit hemna hos Emil om dom hade en relation? Fast Lydia bodde där... Hon borde pratat med Lydia och isf skulle ju hon var med på och köra kusingrejen.. Varför skulle hon det om hon älskade honom?
Det här är skumt....En stalker? .
Ja, håller med dig, skumt, om hon bodde i Bålsta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in