2008-03-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denethor
Det där var bara äckligt, jag satt och åt, fyfaaan...

Jag har lärt mig att aldrig äta och läsa på FB samtidigt, ofta går det fel.
Citera
2021-11-05, 09:40
Medlem
Barnmorskorna kräver att det ska vara en barnmorska per föderska. Då måste det ju bli mer än en barnmorska per föderska de dager/perioder det föds mindre barn. Borde man då inte införa timanställning för barnmorskor så att de kallas in bara när de behövs? De kostar väl mer än andra som kan utföra arbetsuppgifter som kräver mindre kompetens.
Citera
2021-11-05, 17:24
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Haha, jag hoppas de har en stång på BB också.

Ja så de kan dansa poledance å inte bli allt för slappa å slöa.
Citera
2021-11-05, 20:02
Medlem
killawifes avatar
Barnmorskor har ju även andra arbetsuppgifter än att slita ut barn ur folk. De sköter även utbildning för föderskor, mammografi, stödsamtal och liknande, så de har nog att göra.

Arbetsbeskrivning:

"I arbetet ingår bland annat att göra undersökningar, vara ett stöd för kvinnan och ge smärtlindring vid behov. Barnmorskor arbetar också med preventivmedelsrådgivning, abortvård, gynekologiska hälsokontroller, ultraljud, behandling vid barnlöshet, utbildning och information kring amning och sex- och samlevnadsfrågor."

Frågan är egentligen lite dum. De spelar INTE innebandy om nån tror det. Det är lite som att fråga vad en cykelreparatör på Biltema gör när det inte finns några cyklar att reparera. Det finns inget svar, för det har aldrig hänt.
Senast redigerad av killawife 2021-11-05 kl. 20:05.
Citera
2021-11-06, 08:59
Medlem
Ja de behövs till mycket annat också förstås. Men nu kräver de i Stockholm även 8000 kr mer per månad i lön. Nuvarande medellönen för en barnmorska i Sverige är knappt 40 000 kr i månaden om man inte räknar med tillägg för eventuell övertid och obekväm arbetstid. De är sämre än för läkare men inte direkt någon dålig lön. Men de jämför väl sig väl även med sjuksköterskor som i Stockholm inte verkar ha mycket sämre lön än barnmorskor och det är kanske där skon klämmer..
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-11-06 kl. 09:31.
Citera
2021-11-07, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Ja de behövs till mycket annat också förstås. Men nu kräver de i Stockholm även 8000 kr mer per månad i lön. Nuvarande medellönen för en barnmorska i Sverige är knappt 40 000 kr i månaden om man inte räknar med tillägg för eventuell övertid och obekväm arbetstid. De är sämre än för läkare men inte direkt någon dålig lön. Men de jämför väl sig väl även med sjuksköterskor som i Stockholm inte verkar ha mycket sämre lön än barnmorskor och det är kanske där skon klämmer..
Jobbar fkstiskt som spec ssk i sthlmx med 41k dock utan möjlighet till ob. Jag tror nog att vanliga sjuksköterskor i stort sätt alltid ligger under 40 000. Löneökning till 48000 är helt otänkbart utifrån de möjligheter jag ser mig ha, i Stockholm iallafall. Hade genast bytt annars 😆
Citera
2021-11-07, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jag talade just med en polare som hävdar att barnmorskor spelar innebandy och poker, bastar och snackar skit när det inte föds. Det är vad brandmän gör när det inte brinner säger han
Grejen med brandmän är ju att de dels måste hålla sig i form men även fördriva tristessen för de dagar/timmar de inte är utanför stationen på planerade eller akuta jobb.

Barnmorskor har en stridström av havande. Är det lugnare en dag kan du arbeta med admin, genomföra utbildningar som de behöver göra, hålla sig updaterade med ändringar i riktlinjer etc. Vissa kan tex bedriva forskningsarbete eller delta i studier. Avlasta kollegor som har födande mammor. Finns massor att göra som tas när det är lite lugnare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in