Vad gör barnmorskor de dagar då det inte föds barn på deras avdelning utöver att vårda nyfödda? Dessa dagar torde det vara mycket mindre att göra, lånas de då ut som sjuksyrror till andra avdelningar på sjukhuset?
Tar de inte även hand om de tjejer som SKA föda? Pysslar om och förbereder dem?
Från Karolinska universitetssjukhusets hemsida:
Arbetsuppgifter
Som barnmorska arbetar du med mödrahälsovård, vård i samband med förlossning, samt gynekologisk hälso- och sjukvård. Du informerar och skriver ut preventivmedel och informerar om sex och samlevnad. Till dina uppgifter hör även att göra gynekologiska hälsokontroller och att informera och ge råd till kvinnor i speciella hälsofrågor. Arbetsuppgifterna omfattar även behandling av par som söker hjälp för barnlöshet.
Min sambo låg på BB i luleå. Där har de en tavla där de markerar antalet födda barn med nålar, det fanns ingen dag där det var tomt på nålar iaf.
Men vissa dagar är det såklart mindre, då antar jag att de skriver journaler och gör annat "underhåll" som blir lidande de dagar som det är mycket att göra.
Tar de inte även hand om de tjejer som SKA föda? Pysslar om och förbereder dem?
Från Karolinska universitetssjukhusets hemsida:
Arbetsuppgifter
Som barnmorska arbetar du med mödrahälsovård, vård i samband med förlossning, samt gynekologisk hälso- och sjukvård. Du informerar och skriver ut preventivmedel och informerar om sex och samlevnad. Till dina uppgifter hör även att göra gynekologiska hälsokontroller och att informera och ge råd till kvinnor i speciella hälsofrågor. Arbetsuppgifterna omfattar även behandling av par som söker hjälp för barnlöshet.
Det som står i din spoiler är ju generellt vad barnmorskor gör, jobbar man som BM på förlossningen så gör man inte allt det där, då tar man hand om förläsande kvinnor.
Och precis som personen ovanför mig säger så är det nog jävligt få dagar på ett år när det inte föds nåt barn på varje BB.
Som gravid går man ju till mödravårdscentralen, men i slutet av graviditeten så får man åka upp på förlossningen också - dels för att se sig omkring men också om man har några problem.
Jag gick över tiden och fick åka in på förlossningen flera gånger för att de ville se att knatten därinne mådde bra.
Jag talade just med en polare som hävdar att barnmorskor spelar innebandy och poker, bastar och snackar skit när det inte föds. Det är vad brandmän gör när det inte brinner säger han
Jag talade just med en polare som hävdar att barnmorskor spelar innebandy och poker, bastar och snackar skit när det inte föds. Det är vad brandmän gör när det inte brinner säger han