2021-11-06, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Litt informasjon om teaterkvelden:
Ekteparet Hagen spiste først middag på Michelin-restauranten Brasserie Hansken der de hadde bestilt bord kl 17.30. Det er THs kamerat, en tidligere forretningsadvokat og kona som har invitert dem. Disse fire kjenner hverandre godt, har bl.a. tidligere vært på ferie i Sør-Afrika sammen på begynnelsen av 2000-tallet. Egentlig skulle kameraten og kona spist middag sammen med et annet par som meldte avbud to dager før. THs kamerat ringte umiddelbart til AEH og TH da det andre venneparet meldte avbud, og TH var veldig glad for å bli spurt. TH har på seg en blå Jean Paul-bukse med brunt belte, en brun tweedjakke med blå tråder i, samt et par brune sko. AEH har på seg en fargerik kjole. AEH bestiller taxi fordi det er slapseføre og det kan være vanskelig å finne parkering. AEH betaler taxien med THs kort, hun kan koden og er "finansministeren" i hjemmet. Han hater å bruke kort, foretrekker kontanter. Stemningen på restauranten er god, de prater om "alt og ingenting", oppdaterer hverandre om barn og barnebarn m.m. På teateret sitter de to parene litt ute til siden på rad fire eller fem. I pausen småprater de og kikker etter kjendiser, klokken 22.37 er forestillingen ferdig. TH treffer på en gammel kjenning fra Toten som han prater litt med, men snart vil alle hjem og AEH og TH får praiet en taxi som kjører dem hjem. TH prater med taxisjåføren på turen hjem som tar en snau halvtime. De er hjemme en gang rundt klokka elleve.
Teateret er fakta, men om stemningen var som beskrevet her er jeg langt mer i tvil om. Har lest et annet sted at stemningen var mer avmålt.
Citera
2021-11-06, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Gaffa eller gaffa-liknande tejp som användes fanns bara kvar om det packades upp på platsen och användaren hade rejäla handskar som minimum...
Hår och hudceller fastnar snabbt och bra i den typen av tejp...
Denne teipen ble neppe benyttet av gm annet enn villedning. Muligens strips også. Strips og teip kan ha blitt benyttet men de er undersøkt for spor.
Citera
2021-11-06, 04:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Teateret er fakta, men om stemningen var som beskrevet her er jeg langt mer i tvil om. Har lest et annet sted at stemningen var mer avmålt.

Jeg har uansett vanskelig for å se for meg TH og AE på en Trey Parker/Matt Stone forestilling...

TH studerte teologi samtidig med datteren sin, feltpresten.

Jeg trodde først "The Book of Mormon" var en sånn happy-kristen musikal eller noe lignende, men det virker nå mer som South Park on a 'roid rage against religion.
Citera
2021-11-06, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Utover dette, at den ble brukt som noe for å holde døren åpen, pluss slepespor, tyder på det kun var en person alene som tok AEH ut av huset.
Mye tyder på at kun en person var inne i bolig under aksjonen. Vakt/sjåfør må ha stått utenfor om det er bestillingsdrap.
Citera
2021-11-06, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er klart det er en mulighet for det. Men hvilke oppgaver kan RU reellt sett ha hatt som ikke gjorde at han forstod hva dette handlet om?
kryptokoder og oppsett th kan ha endret så de passet inn i kidnappingsplottet. Uansett om ru var uvitende eller trodde det var kidnapping ville th kunne avsløres av ru. Er han involvert må det være mer enn på uvitenhetsstadie.
Citera
2021-11-06, 06:51
Medlem
Citat:
Pengar var inte målet, så då faller kidnappningen bort, då blir det mord/bortförande då...

La oss si at AE døde under en ekte kidnapping, for eksempel ved et fall ned en trapp.

Hva mener du ekte kidnapperne kunne gjort for å sikre seg løsepenger? Kunne de gjort noe mer enn å sende desperate meldinger, og kryptert e-post?
Citera
2021-11-06, 07:56
Medlem
Citat:
«- hvorfor ble yngstedatteren nevnt spesifikt i trusselbrevet og hvorfor ringte ikke TH umiddelbart til den eneste personen som ble nevnt. Det hadde vel vært naturlig, for å forsikre seg om at det ikke hadde skjedd noe der også?»

Kanskje det var viktig for noen at hun ble virkelig redd? Var dette samme datteren som ropte etter beskyttelse og ble utrustet med pistol av noen?

Citat:
Kan leses som at i hvertfall hun trodde dette var en reell kidnapping. Hvem sørget for at hun fikk pistol til å beskytte seg og familien?

Du får svar på de to spørsmålene og en hel del annet om du leser datterens brev.

https://www.tv2.no/a/11480054/
Citera
2021-11-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kanskje fungere som dørstopper.
Ja jeg tror bakhonet var en dørstopper, for at AEH ikke skulle kunne åpne døren fra innsiden. Men ser at Øystein Milli i siste krimpodden episode tror at bakhonet kan ha bli brukt til å holde døren åpen.

Uansett er bakhonet en ytterligere bekreftelse på at kidnapperen var alene.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-11-06 kl. 08:12.
Citera
2021-11-06, 08:22
Medlem
Citat:
nej det är saker som pekar på TH från dag ett i planeringen, här har 30 år`s planering, det första TH gör när han har läst brevet utan att lämna spår på hela brevet är tvärtom av vad det står,
utan att konferera med den enda som nämns i brevet och inte heller kontaktar någon av de advokater han har i sin vänkrets innan han kontaktar polisen och bråkar om bagateller som ett telefonsamtal till en advokat först skulle ha löst...
Dette at TH ikke vil gjøre som kidnapperen vil, hverken straks eller senere er ikke noe negativt.
Citera
2021-11-06, 08:29
Medlem
Citat:
Mye tyder på at kun en person var inne i bolig under aksjonen. Vakt/sjåfør må ha stått utenfor om det er bestillingsdrap.
Da var vi hvertfall enig om noe.
Citera
2021-11-06, 09:21
Medlem
Citat:
Dette er hentet fra boka "Lørenskogmysteriet", som så langt jeg kjenner er de eneste som har omtalt teaterkvelden så pass detaljert. Det fortelles kun om positive ting her, så hvor du har lest noe annet, skulle jeg gjerne visst. En hemmelig pm-utveksling, muligens Forstår jo på andre innlegg på tråden her at noen har vondt for å se normaliteten i det TH eller familien hans gjør, og jeg forstår at det at TH kan være glad og hygge seg sammen med sin kone og venner, nok blir en for stor kamel å svelge. Det kaaan jo være at AEH bare fikk en kaffekopp på Brasserie Hansken og at sitteplassene på teateret var de billigste å oppdrive. Det hadde nok passet enkelte brukeres forestillinger bedre.
Senast redigerad av univers123 2021-11-06 kl. 09:48.
Citera
2021-11-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Skilsmissepapirer fra 2012 be funnet i huset, underskrevet av AE, men ikke TH.

Skal vi tolke det?
Viser at hun har tenkt på skilsmisse, sier ingenting om hvorfor. Hun har tenkt på det, printet ut skilsmissepapirer og signert, men har tydeligvis lagt dem vekk. Disse papirene var ukjente for mannen, så det er ikke noe hun har snakket med ham om. Altså, hun har tenkt på det en eller annen gang, men valgt å ikke gjøre noe mer med det. "Humper i veien" for hennes del også, ikke bare for TH.
Senast redigerad av univers123 2021-11-06 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in