2021-11-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du ser alltså inget problem i att GW Persson och en person som har lättare kontakter med folk med viss insyn i fallet säger att det är många faktafel i Lottes bok? Har jag förstått dig rätt?

Nej, du har inte förstått mig rätt. Problemet är att du åberopar en person som en bekant till dig har pratat med, det vill säga vi förväntas godta uppgifter som när de hamnar här är fjärdehandsuppgifter. Det tror jag att majoriteten inte tycker är särskilt seriöst, jämfört med vad man kan se om man själv läser boken. Men nu har jag försökt förklara detta så gott jag kan, och om jag inte når fram kan jag bara beklaga. Fundera ändå en gång till vad det är som gör att just du ständigt kommer i konflikt i den här tråden.
Citera
2021-11-05, 21:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nej, du har inte förstått mig rätt. Problemet är att du åberopar en person som en bekant till dig har pratat med, det vill säga vi förväntas godta uppgifter som när de hamnar här är fjärdehandsuppgifter. Det tror jag att majoriteten inte tycker är särskilt seriöst, jämfört med vad man kan se om man själv läser boken. Men nu har jag försökt förklara detta så gott jag kan, och om jag inte når fram kan jag bara beklaga. Fundera ändå en gång till vad det är som gör att just du ständigt kommer i konflikt i den här tråden.

Jag har namnet på källan som har en viss insyn. Jag vet att den personen har (eller hade) en viss insyn med ledning av namnet. Nöj dig.
Citera
2021-11-05, 22:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Förtydligande. Ovanstående är inte ett citat av Ulrika utan något författaren fastslår på ett annat ställe. I intervjun med Ulrika, i boken, säger hon att hon inte kommer ihåg vilka hon åkte med. Det har här i tråden betraktats som underligt eftersom allt som hände sista dygnet innan systern försvann borde vara sådant som man grubblat över ordentligt.

Flera olika källor har till mig sagt att MMPG är KM, såpass med referenser att jag tror på uppgifterna.

Utmärkt att du fastslår hur dålig boken är!
Citera
2021-11-05, 23:38
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Men det var du som citerade två fullständigt motstridiga citat. Det är bara att läsa igen på föregående sidan.

Vad är det för motstridigt i att U.A inte minns, men andra i boken minns vilka som delade taxi från Töreboda? Boken är ingen självbiografi av U.A
Citera
2021-11-05, 23:40
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Utmärkt att du fastslår hur dålig boken är!

Säger du som sprider felaktigheter i tråden utan att ha läst boken!
Citera
2021-11-06, 00:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Säger du som sprider felaktigheter i tråden utan att ha läst boken!

Och de felaktigheterna skulle vara?
Citera
2021-11-06, 00:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vad är det för motstridigt i att U.A inte minns, men andra i boken minns vilka som delade taxi från Töreboda? Boken är ingen självbiografi av U.A

Det motstridiga är att DU (!) citerar just två motstridiga citat! Du bidrar till att skapa osäkerhet.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-11-06 kl. 00:28.
Citera
2021-11-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tror inte att hon har något intressant att berätta.

PäPr har varit tydlig och öppen om vad han sett. Många vänner till PäPr tycks tro på hans berättelse. Vännerna har givetvis en viss koppling även till SuEk/SeEr vänkrets. Sanningshalten i PäPr:s berättelser torde därför bli någorlunda prövade på naturlig väg genom samtal vänner emellan.

Jag tror då att antingen berättar PePr exakt samma som SuEk eller också har hon fler luckor eller vissa osäkerheter om tid och datum.

Dvs jag tror att PäPr har fog för de händelser han refererar till. Men beträffande tider så tror jag att han kan ha tagit fel på klockslag och till och med veckor. För egen del misstänker jag varken PU eller PäPr för inblandning i Helenas försvinnande.

Om jag skulle ringa SuEr så vore det för att fråga om när hon lämnade Ulrika, om det nu stämmer att hon var där. Om det bara var en taxi som reste till området, betyder det att SuEk gick hem eller tog hon en taxi som inte gick till området därför att den så att säga gick från området.

Men även om jag skulle kunna fråga om detta så vet jag inte vad jag skall använda svaren till.

Klart är att PäPr är klar över att SuEk tagit taxi hem tidigare. Han har sagt att hon åkte hem, men det kan vara en förenkling för en resa i två steg med mellanlanding hos Ulrika. Han kan även ha glömt eller inte fått veta att SuEk tänkte åka dit först, om hon nu alls var där.

Hur kan du tycka att SE inte har något intressant att berätta? Uthängningen av PU här i tråden att han kom upp till PK och ville ha alibi kanske hon kan antingen bekräfta ellet dementera. Man tycker att polisen bör ha kollat det där men vem vet, de har kanske avfärdat PK utan att bry sig ett skit om vad han hade att säga.
Citera
2021-11-06, 01:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Mkt tjöt i tråden...säg nåt vettigt eller knip...🤫

Ok ...

Annars då, du som kom in i tråden och så totalt hängde ut BW genom hans "vän" som hade så mycket komprometterande att säga om honom, om hans "nattliga båttur" och "morgontvätten". Har du kört fast, eller?
Citera
2021-11-06, 02:04
Medlem
Citat:
Ok ...

Annars då, du som kom in i tråden och så totalt hängde ut BW genom hans "vän" som hade så mycket komprometterande att säga om honom, om hans "nattliga båttur" och "morgontvätten". Har du kört fast, eller?
Absolutly not...de är forfarande misstänkta pga. märkliga beteenden under det aktuella dygnet🥸
Tackar som frågar!
Hur går det med din MMPG-misstanke frstn?!
Du har ju promenerat mellan Stadshotellet och villan fyra gånger...har du nåt nytt spår?
Nej just det...aldrig nånting uggla...som vanligt!
Lägg ut ditt maskade tjänstgöringsintyg istället då...Hah😄
Citera
2021-11-06, 02:17
Medlem
Och Rubin22: du har naturligtvis rätt...blottare kan övergå i grövre brottslighet som övergrepp...jag tänkte fel!
Citera
2021-11-06, 03:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok ...

Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Absolutly not...de är forfarande misstänkta pga. märkliga beteenden under det aktuella dygnet🥸
Tackar som frågar!
Hur går det med din MMPG-misstanke frstn?!
Du har ju promenerat mellan Stadshotellet och villan fyra gånger...har du nåt nytt spår?
Nej just det...aldrig nånting uggla...som vanligt!
Lägg ut ditt maskade tjänstgöringsintyg istället då...Hah😄

Är "de" misstänkta, nu? Det var ju bara BW från början. Nu håller du helt plötsligt även den som tipsade dig om BW;s ageranden som misstänkt. Där ser man. Nu får du förklara dig!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-11-06 kl. 03:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in