2021-10-31, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Det får man inte reda på förrän i samband med läkarbesöket, av någon anledning.

Testo låg runt 11 för ca ett halvår sedan och jag gissar att det i alla fall inte är högre den här gången.

Om det är 11nmol är risken noll att du får nebido spciellt om du är närmare 40 års åldern. Jag fick inte nebido trots att jag hade lägrer värden än dig 8nmol, Läkaren sa du får nebido om du ligger under 5nmol. Det här var lokala vårdcentralen men via rewell och andra privata är lite lättare att få, dom kräver inte så låga värden.
Citera
2021-10-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Om det är 11nmol är risken noll att du får nebido spciellt om du är närmare 40 års åldern. Jag fick inte nebido trots att jag hade lägrer värden än dig 8nmol, Läkaren sa du får nebido om du ligger under 5nmol. Det här var lokala vårdcentralen men via rewell och andra privata är lite lättare att få, dom kräver inte så låga värden.

Detta är rewell. Att man inte har någon chans att få via vårdcentralen när man ligger runt 10 är jag medveten om. Det som är lite speciellt i mitt fall är att jag har i princip ALLA symptom, vilket gör att jag hoppas att det finns en chans hos rewell trots att testo ligger så pass "högt" som det gör i mitt fall.
Citera
2021-11-03, 00:06
Medlem
Citat:
Detta är rewell. Att man inte har någon chans att få via vårdcentralen när man ligger runt 10 är jag medveten om. Det som är lite speciellt i mitt fall är att jag har i princip ALLA symptom, vilket gör att jag hoppas att det finns en chans hos rewell trots att testo ligger så pass "högt" som det gör i mitt fall.
Det skulle nog ditt shbg och bioaktovt testosteron kunna svara på. Trots symptom gissar jag att man kommer gå på det. Annars är det väl inte så att alla symtom du har nödvändigtvis beror på testo brist.
Citera
2021-11-03, 07:05
Medlem
Citat:

En riktigt bra läkare behandlar inte siffror, de behandlar patienten.

Hoppas det går bra för dig! 🙌
Citera
2021-11-03, 09:56
Medlem
Hej på er,

Känner mig trött och hängig rätt ofta, dock inga potens eller lustproblem. Gjorde ett Werlabstest för att se om jag har lågt testo. Fick följande värden, som jag har lite svårt o tolka vad som är vad, läst att det finns fritt o bundet testo osv, att man kan ha lågt fast test visar högt typ... Werlabs test visade 20 för S-Testosteron. Bör jag undersöka vidare?
Senast redigerad av MorbidaKatten 2021-11-03 kl. 10:07.
Citera
2021-11-03, 15:14
Medlem
Fick dessa testresultat:

S-Lutropin (LH) (IE/L): 3.0
S-SHBG (nmol/L): 37
S-Testosteron, total (nmol/L): 14

Hur illa är det?
Citera
2021-11-03, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShockingBlues
Fick dessa testresultat:

S-Lutropin (LH) (IE/L): 3.0
S-SHBG (nmol/L): 37
S-Testosteron, total (nmol/L): 14

Hur illa är det?

Din ålder spelar stor roll här så hur gammal är du?
Citera
2021-11-03, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorbidaKatten
Hej på er,

Känner mig trött och hängig rätt ofta, dock inga potens eller lustproblem. Gjorde ett Werlabstest för att se om jag har lågt testo. Fick följande värden, som jag har lite svårt o tolka vad som är vad, läst att det finns fritt o bundet testo osv, att man kan ha lågt fast test visar högt typ... Werlabs test visade 20 för S-Testosteron. Bör jag undersöka vidare?

Du behöver även titta dina shbg nivåer för att avgöra det hela. Att du känner dig hängig och trött kan vara pga hundra andra saker som tex sömnbrist, sömnapné, vitaminbrist, depression, ev andra mediciner och narkotika. Allt har inte med testo att göra ni dumma idioter när ska ni lära er.

Det finns hundra andra sjukdomar som kan ge exakt liknande symtomer som testobrist men att ha 20nmol i testo och ändå skylla sina problem på testo då är man komplett mongo.
Citera
2021-11-03, 15:53
Medlem
Citat:
Din ålder spelar stor roll här så hur gammal är du?

Justfan, blir 26 på lördag.
Citera
2021-11-03, 16:46
Bannlyst
Citat:
Justfan, blir 26 på lördag.

Det är inom referensvärden enligt svenska sjukvården men 14nmol med en shbg på 37 är helt ok, dom här värderna kan variera 10-30% beroende på livstilen. Sen om du använder droger,äter dåligt och dricker alkohol gör inte saken bättre alla dessa sänker testovärderna.
Citera
2021-11-03, 17:00
Medlem
Citat:
Det är inom referensvärden enligt svenska sjukvården men 14nmol med en shbg på 37 är helt ok, dom här värderna kan variera 10-30% beroende på livstilen. Sen om du använder droger,äter dåligt och dricker alkohol gör inte saken bättre alla dessa sänker testovärderna.

Så att hoppa på test 150mg/ml är inte nödvändigt? Fick det svaret på ett annat forum att jag borde börja cruisa.
Citera
2021-11-03, 17:15
Bannlyst
Citat:
Så att hoppa på test 150mg/ml är inte nödvändigt? Fick det svaret på ett annat forum att jag borde börja cruisa.

Varsågod om du vill ersätta ditt eget testoproduktion med injektioner och sticka livet ut smutsiga uglab teston. Det finns ingen anledning att du som inte ens har intressen att lägga på dig muskler syssla med sånt, du har dessutom inga potensproblem. vrf injicera testo livet ut när din kropp producerar naturligt och skulle du bli trött och hoppa av vi säger om några år eller månader är risken stor att dina 14nmol blir istället 9nmol och du får mao leva med ännu lägre testovärden. Du ersätter mao ditt eget testoproduktion med injektioner, det är lite som att du har en flickvän men istället går och köper horor för flera tusen kronor.
Senast redigerad av bodyfass 2021-11-03 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in