Citat:
Ursprungligen postat av
BMC64
hmm jag tror att en hel del härinne i forumet inte håller med om den saken, men om man läser kriterierna för dom tre olika uppsåten, så tolkar jag det som om tingsrätten inte ser nån anledning att fundera över dom två första djupare, för saken är biff ändå, mordet finns på film, öppet mål från straffpunkten liksom, där nöjer dom sej och formulerar en dom med ett antal hänvisningar till hur HD resonerat tidigare, min uppfattning är att dom inte kommer längre i uppsåtsfrågan å dömer utifrån från det. om jag vore Lydias advokat skulle jag nog avråda från överklagan. Men jag är inte skolad inom lagen, så jag kan ha fel
Jag skulle också avråda L att överklaga för om det finns minsta lilla rättvisa i sak så ska L ha livstid.
Vad jag vet så ska man inte spela Allan Ballan med ett gevär riktat mot en person (spelar ingen roll vilken person).
Betänk också hur få meningar det var som yttrades gentemot tiden, det måste ha varit tyst emellanåt där L haft tid och tänka och lägga ner vapnet.
Filmen var väl på 5 eller drygt 4 minuter och tänk när tystnaden varade och hon inte sänkte vapnet...
Jag hade haft dödsångest och det tror jag att Emil hade också.
En del konton härinne verkar inte förstå innebörden av att ha ett vapen riktat mot sig, rädslan och dödsångesten. Dom riktar in sig på att Emil filmade L halvnaken istället, så sinnessjukt.
Jag tror att Emil satte igång inspelningen för att han var rädd, L är en högst oberäknelig kvinna och kanske ville E visa henne hur hon beter sig dagen efter, men det hann han tyvärr inte..