2021-11-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du menar våren 2021, väl?

Japp!!!
2021-11-05, 18:33
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
OT:

Har Frankike den titlen då? Och man är knappast drottningmoder till en kung!

Marie-Antoinette blev fråntagen sina titlar/kunglig status under revolutionen (änkan Capet), och ingen av hennes barn blev krönt, och också fråntagna sina titlar/kunglig staus. Den ända överlevande var en dotter som tog sig till morbrodern i Österrike/Wien.

On topic: var i domen står det att tingsrätten KLART och tydligt inte hittar annat än likgiltilghets uppsåt ?

Off topic: så borde du som läst både doktorsavhandligar och är akademiskt studerad enligt egen utsago, borde du kunna ta reda på fakta om historien , å drottningmoder är ett vedertaget uttryck som används i Sverige av svenskar, begriper du inte det så kan jag bara beklaga, men vill du tjafsa vidare om den franska tronföljden får vi byta tråd, för denna tråd handlar om mordet i Bålsta
Senast redigerad av BMC64 2021-11-05 kl. 18:45. Anledning: rättelse
2021-11-05, 20:29
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nej det skriver inte tingsrätten alls att det är KLART och tydligt, dom skriver att dom inte kan bevisa uppsåt bortom allt rimligt tvivel. Läs gärna domen igen

appropå ot: om allmänbildning och doktorsavhandlingar
En drottningmoder är en titel som finns i vissa monarkier, främst den brittiska och vissa afrikanska. Den står för en mor till en monark (kung eller regerande drottning) som har ställning som drottning.

Ludvig XVII (franska Louis XVII, egentligen Louis-Charles), född 27 mars 1785 i Versailles, död 8 juni 1795 i Paris, var fransk tronföljare, titulärkung, hertig av Normandie, son till Ludvig XVI och Marie-Antoinette.
Du är bara bäst när det gäller förnuftigt tänkande! 👍❤
Senast redigerad av Gold94 2021-11-05 kl. 20:32.
2021-11-05, 20:42
Medlem
Citat:
Nej det skriver inte tingsrätten alls att det är KLART och tydligt, dom skriver att dom inte kan bevisa uppsåt bortom allt rimligt tvivel. Läs gärna domen igen

appropå ot: om allmänbildning och doktorsavhandlingar
En drottningmoder är en titel som finns i vissa monarkier, främst den brittiska och vissa afrikanska. Den står för en mor till en monark (kung eller regerande drottning) som har ställning som drottning.

Ludvig XVII (franska Louis XVII, egentligen Louis-Charles), född 27 mars 1785 i Versailles, död 8 juni 1795 i Paris, var fransk tronföljare, titulärkung, hertig av Normandie, son till Ludvig XVI och Marie-Antoinette.
Nej, det är klart att Uppsala TR vet hur man skriver en dom.
Gissar att de inte ens behöver kika in på Flashback för att få till välformulerade domar.

Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Haha, där fick drottningen så hon tiger en stund - kanske..

OffT: Hon, den senare bokstavligt huvudlösa franska kvinnan som hade en affär ihop med ambassadör Axel von Fersen, skrev lite tidigare idag bl a detta:

"Du kallar den franska drottningen Marie-Antoinette för drottningmoder"......

Faktum är att det gjorde jag inte alls. Jag valde att högst medvetet felanvända titeln/begreppet för att kontot jag adresserade har haft en dotter som inte längre finns kvar. Det beklagar jag.
2021-11-05, 20:51
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du är bara bäst när det gäller förnuftigt tänkande! 👍❤

hmm jag tror att en hel del härinne i forumet inte håller med om den saken, men om man läser kriterierna för dom tre olika uppsåten, så tolkar jag det som om tingsrätten inte ser nån anledning att fundera över dom två första djupare, för saken är biff ändå, mordet finns på film, öppet mål från straffpunkten liksom, där nöjer dom sej och formulerar en dom med ett antal hänvisningar till hur HD resonerat tidigare, min uppfattning är att dom inte kommer längre i uppsåtsfrågan å dömer utifrån från det. om jag vore Lydias advokat skulle jag nog avråda från överklagan. Men jag är inte skolad inom lagen, så jag kan ha fel
2021-11-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ja, det gäller att kunna läsa, tolka och dra rationella slutsatser !

Tingsrätten skriver ju klart och tydligt att de INTE hittar varken ekonomiskt eller socialt motiv. En bostad faller väl inom detta.

Motivet är då (enligt Tingsrätten) INTE att hon blev "utslängd" av E, mitt i natten!

OT:

Man blir ju mörkrädd av hur otroligt dåligt allmännbildade vissa trådskrivare är .

Du kallar den franska drottningen Marie-Antoinette för "drottningmoder"......

Snälla, snälla, kan du namnge den drottning som drottningen Marie-Antoinette blev mor/mamma till??

Jag har nämligen läst ett flertal doktorsavhandlingar om henne (Marie-Antoinette fransk drottning), och tänk att alla dessa verkar ha missat detta, att drottning Marie-Antoinette av Frankrike blev mor till en drottning. Och vilket land var det i så fall?

Att läsa tingsrättens dom är något som vissa inte kan tydligen. Inget som förvånar en heller visserligen.
2021-11-05, 21:14
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Att läsa tingsrättens dom är något som vissa inte kan tydligen. Inget som förvånar en heller visserligen.

Hur menar du ? utveckla gärna dina tankar om läsförståelsen hos vissa, vilka dom nu är
Senast redigerad av BMC64 2021-11-05 kl. 21:14. Anledning: stavning rättad
2021-11-05, 21:21
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
hmm jag tror att en hel del härinne i forumet inte håller med om den saken, men om man läser kriterierna för dom tre olika uppsåten, så tolkar jag det som om tingsrätten inte ser nån anledning att fundera över dom två första djupare, för saken är biff ändå, mordet finns på film, öppet mål från straffpunkten liksom, där nöjer dom sej och formulerar en dom med ett antal hänvisningar till hur HD resonerat tidigare, min uppfattning är att dom inte kommer längre i uppsåtsfrågan å dömer utifrån från det. om jag vore Lydias advokat skulle jag nog avråda från överklagan. Men jag är inte skolad inom lagen, så jag kan ha fel
Jag skulle också avråda L att överklaga för om det finns minsta lilla rättvisa i sak så ska L ha livstid.
Vad jag vet så ska man inte spela Allan Ballan med ett gevär riktat mot en person (spelar ingen roll vilken person).
Betänk också hur få meningar det var som yttrades gentemot tiden, det måste ha varit tyst emellanåt där L haft tid och tänka och lägga ner vapnet.
Filmen var väl på 5 eller drygt 4 minuter och tänk när tystnaden varade och hon inte sänkte vapnet...
Jag hade haft dödsångest och det tror jag att Emil hade också.
En del konton härinne verkar inte förstå innebörden av att ha ett vapen riktat mot sig, rädslan och dödsångesten. Dom riktar in sig på att Emil filmade L halvnaken istället, så sinnessjukt.
Jag tror att Emil satte igång inspelningen för att han var rädd, L är en högst oberäknelig kvinna och kanske ville E visa henne hur hon beter sig dagen efter, men det hann han tyvärr inte..
Senast redigerad av Gold94 2021-11-05 kl. 21:37.
2021-11-05, 21:27
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag skulle också avråda L att överklaga för om det finns minsta lilla rättvisa i sak så ska L ha livstid.
Vad jag vet så ska man inte spela Allan Ballan med ett gevär riktat mot en person (spelar ingen roll vilken person).
Betänk också hur få meningar det var som yttrades gentemot tiden, det måste ha varit tyst emellanåt där L haft tid och tänka och lägga ner vapnet.
Filmen var väl på 5 eller drygt 4 minuter och tänk tystnaden när hon inte längre ner vapnet...
Jag hade haft dödsångest om jag var Emil..

Ja , risken Lydia tar är ju att åklagaren bestämmer sej för att rota ytterligare i saker å ting, å min tro är att det inte är till Lydias fördel om det kommer fram mer uppgifter, vi får ju ha i åtanke att åklagaren yrkade på livstid, sånt gör nog inte åklagare bara för att,,,, det ska bli intressant att följa detta
2021-11-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ja , risken Lydia tar är ju att åklagaren bestämmer sej för att rota ytterligare i saker å ting, å min tro är att det inte är till Lydias fördel om det kommer fram mer uppgifter, vi får ju ha i åtanke att åklagaren yrkade på livstid, sånt gör nog inte åklagare bara för att,,,, det ska bli intressant att följa detta

Hoppas verkligen åklagaren överklagar.
Bara den ångesten av att ha ett laddat vapen riktat emot sig - i sitt hem - av en person man gett tak över huvet gratis. Och hjälpt med allt möjligt.. som sen skjuter en med hagel. Förstå smärtan, dödsångesten . Tankarna på sina barn. Och sen att äldsta sonen fick se honom.
Bara dem sakerna gör att hon borde få livstid utan nån chans till benådning
2021-11-05, 22:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Tror jag med. Han hade nog upptäckt hur sjuk och gränslös hon var..

Om vi nu skulle ta dina ord på allvar, att Lydia var så sjuk och gränslös som du och dina gelikar vill få det till så säger väl det mer om hennes ex, jag menar skaffar man barn med ett sånt jävla miffo som du vill framställa Lydia så måste man vara jävligt svagbegåvad nästintill utvecklingsstörd med kardborreband istället för skosnören. För du ska inte inbilla mej att Lydia blev med barn efter första tömningen varje jävla gång. Och för sakens skull ja, jag fördömer Lydia för mordet på E.
2021-11-05, 22:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om vi nu skulle ta dina ord på allvar, att Lydia var så sjuk och gränslös som du och dina gelikar vill få det till så säger väl det mer om hennes ex, jag menar skaffar man barn med ett sånt jävla miffo som du vill framställa Lydia så måste man vara jävligt svagbegåvad nästintill utvecklingsstörd med kardborreband istället för skosnören. För du ska inte inbilla mej att Lydia blev med barn efter första tömningen varje jävla gång. Och för sakens skull ja, jag fördömer Lydia för mordet på E.

Ja, jag håller med dig.

Och om hon nu var sååå sjuk i huvudet, varför har tingsrätten dömt henne som frisk?

Så sjuk i huvudet som hon enligt vissa här ÄR, och alltid har varit, så borde hon ju ha dömts till rättspsyk!

Eller har Sverige börjat med att skicka psyksjuka människor i fängelse?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in