Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-05, 16:07
Medlem
Konspiratörerna har generellt sett några grava problem de aldrig lär komma över.
Mordvapnet,ammunitionen,platsen,tidpunkten osv,osv.
Allt det där är totalt genomtröskat för årtionden sedan,och står och stampar på exakt samma punkt som i all praktik var 1990..fortfarande.

Dessutom så är närmast allt spekulation.Det finns ingen rejäl återkoppling till materialet utan istället så blir det cherrypicking och vidare vilda spekulationer.

Jag säger ingenting om det egentligen,då jag normalt avhåller mig konversation med personer som sitter fastnålade vid dylikt.Jag inser att det är mänsklig natur att se John Le Carre vid ett i grunden mycket simpelt mord samt mordförsök.Det är som det är.

Man bör dock konstatera att konspirationerna fortfarande står stilla och stampar på stället halt.
De gör så av en helt naturligt anledning enligt Ockhams rakkniv och allmän sannolikhetslära.

Min största oro är nog att herrar som boboslacke och mvagrippa fortfarande kommer att frekventera tråden om tjugo år utan att ha rört sig framåt det minsta sedan i all praktik dådets genomförande.

Det kan aldrig vara nyttigt.
Citera
2021-11-05, 17:10
Medlem
"Desperat man som försökte stoppa taxibilar.
Birger Jarlsgatan-Stureplan.

Signalement: 30-35 år 180-185 cm lång ordinär kropp cendrefärgat hår åt det mörkare hållet
ljus hy, saknade huvudbonad, klädd i en uppknäppt mörk jacka, typ fritidsjacka som var 3/4 lång.
Mannen höll något i ena handen, X fick dock en känsla att det inte var en väska."

Forts https://drive.google.com/file/d/1WQ68zXbjsXWbyTwKYauvXgawLRlkV-PB/view

19860405 EAD 100-01
Citera
2021-11-05, 19:40
Medlem
14thInts avatar
Riksdagsledamoten Fredrik Malm, Liberalerna, kräver på DN Debatt ny Granskningskommission för att granska de senaste två decenniernas utredning.

Passande när Netflix osmakliga serie har premiär.
Citera
2021-11-05, 21:18
Medlem
14thInts avatar
En liten upptäckt så här i fredagsmyset som kan kasta nytt ljus över Holmérs intresse och egna utredning som kretsade kring K*** E*****. Ett unikt förfarande.

Fastigheten, där KE bodde, hade endast tre lägenheter. 1985 skedde en inflyttning, då A***-C******** R***** flyttade in på Triewaldsgränd 2 i Gamla Stan. MOP-relaterad som flickvän och blivande hustru till polisen K**** A*** K*******, vars förhör fortfarande enligt uppgift ligger under sekretess.

KAK var 1986, möjligen som skenplacering, placerad som inspektör på den lilla Allmänna sektionen hos chefen för Ordningsavdelningen, Sune Sandström. Samme Sandström som sedermera blev SÄPO-chef.

Undersökte Holmér KAK via KE? Eller ville han skydda KAK genom att ta reda på vad KE visste? Eller var KE av intresse på helt egna meriter?
Citera
2021-11-05, 23:18
https://www.youtube.com/watch?v=VtZGSjJ42U4 Tv Tim Sweden med Otto Ekevi kanske alla inte hittat
Det verkar bara bli fler o fler som blir intresserade av mop.
Citera
2021-11-05, 23:57
Medlem
Ingvar Carlsson med flera intervjuas i Kvällsöppet 10 år efter mordet.

https://www.youtube.com/watch?v=3BVqD71w67U

Kvällsöppet - 10 År Sedan Palmemordet (SVT 1996-02-28)
Citera
2021-11-06, 00:04
Medlem
OPK123s avatar
Här ljuger sannolikt Sven-Åke Hjälmroth när han säger:

”Ingen SÄK-personal har varit i aktion ute på stan attentatskvällen.”

https://wpu.nu/images/4/4d/Pol-1986-03-10_Protokoll-Ledningsgruppen.pdf
Citera
2021-11-06, 00:28
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Här ljuger sannolikt Sven-Åke Hjälmroth när han säger:

”Ingen SÄK-personal har varit i aktion ute på stan attentatskvällen.”

https://wpu.nu/images/4/4d/Pol-1986-03-10_Protokoll-Ledningsgruppen.pdf

Vad skulle han säga: "Jo ryssroteln hade en hemlig operation som fick avbrytas pga av MOp. Inte nog med det: Denna operation övervakades av en annnan grupp inom Säpo. Dessutom var ryssarna ute med en kontraövervakning"
Citera
2021-11-06, 01:10
Medlem
Det här meddelandet gick ut via taxiväxeln 00,27 den 1 mars 1986.

" Polisen efterlyser en man som är mellan 30 och 40 årsåldern
Han bär mössa eller keps, eventuellt mörk jacka eller mörkbrun dunjacka, kan vara i skinn
Eventuellt mörkhårig

https://imgur.com/gallery/bkHN4T2
Mediauppgifter 1 mars 1986.
Citera
2021-11-06, 02:30
Medlem
I drove it yesterday.
It is not that far...
You should go check that S&W Björn Svanberg had. He was the managing director of that factory.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det är 25 mil enkel väg mellan Umeå och Bispgården , det kallar i varje fall jag inte för nära.
Citera
2021-11-06, 07:58
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Vad skulle han säga: "Jo ryssroteln hade en hemlig operation som fick avbrytas pga av MOp. Inte nog med det: Denna operation övervakades av en annnan grupp inom Säpo. Dessutom var ryssarna ute med en kontraövervakning"

Ja, det beror på vad målsättningen var? Om målsättningen var att få fast stadsministerns mördare så utgår jag ifrån att denna information kunde ha varit viktigt för landets högsta poliser att ta del av? Om målsättningen inte var det då förstår jag varför han höll tyst...
Citera
2021-11-06, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Konspiratörerna har generellt sett några grava problem de aldrig lär komma över.
Mordvapnet,ammunitionen,platsen,tidpunkten osv,osv.
Allt det där är totalt genomtröskat för årtionden sedan,och står och stampar på exakt samma punkt som i all praktik var 1990..fortfarande.

Dessutom så är närmast allt spekulation.Det finns ingen rejäl återkoppling till materialet utan istället så blir det cherrypicking och vidare vilda spekulationer.

Jag säger ingenting om det egentligen,då jag normalt avhåller mig konversation med personer som sitter fastnålade vid dylikt.Jag inser att det är mänsklig natur att se John Le Carre vid ett i grunden mycket simpelt mord samt mordförsök.Det är som det är.

Man bör dock konstatera att konspirationerna fortfarande står stilla och stampar på stället halt.
De gör så av en helt naturligt anledning enligt Ockhams rakkniv och allmän sannolikhetslära.

Min största oro är nog att herrar som boboslacke och mvagrippa fortfarande kommer att frekventera tråden om tjugo år utan att ha rört sig framåt det minsta sedan i all praktik dådets genomförande.

Det kan aldrig vara nyttigt.

Inlägget är knivskarpt och spot-on.

Både gällande var konspirationerna befinner sig nu resultatmässigt och det att en del herrar i tråden trots hög svansföring inte inser att de nått vägs ände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in