2021-11-05, 19:15
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ditt argument håller. Går knappt att handla längre för det är smockfullt av massa äckliga vaccinerade som står och har syjunta i varje gång, tränger sig och hostar rakt ut. Pillar sig i ansiktet och näsan, kommer hem och skiter i att tvätta händerna för "nu är jag minsann vaccinerad".

Det dessa nyttiga idioter och onödiga vaccinhetsande "människor" inte förstår är att det är just dom vaccinerade som sprider RS-virus, kräksjuka och covid i allra högsta grad.

Men dom är duktiga. Två stick i armen och då har man plötsligt det moraliska övertaget och mervärde som människa. Vore ju bra lustigt om vaccinet f a k t i s k t skulle vara dödligt på några års sikt. Fyhelvete vad dessa idioter skulle grina och gnälla då.

Exakt!

Sedan så kräver Tegnell & Co att de ovaccinerade ska fortsätta att hålla avstånd till andra men hur i hela fridens namn ska det gå till när de vaccinerade beter sig som om dom vore odödliga?

Jag är så trött på denna hets på ovaccinerade och glorifiering av vaccinerade.
Citera
2021-11-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Bra källa. Hyfsat kontrollerad och spekulativ information.

Läste du studien jag posta om att smittan är värst bland de länder och områden med högst vaccinerade?

Eller att naturlig immunitet är 27 gånger starkare än vaccinet?

Och märkligt nog är dödstalen och antal sjukhusinläggningar störst bland de länder som vaccinerat minst.
Citera
2021-11-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
1. Du menar igen?
Det är väl hög tid nu för spruta tre o fyra eftersom effekten närmar sig noll för de "fullvaccinerade". Eller hur tänker du där?

Hur menar du med "närmar sig noll". Exempelvis återstår det 92% och 77% skydd mot svår sjukdom efter 4 månader om du vaccinerat dig med Moderna respektive Pfizer.
Citera
2021-11-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Det måste ju bli oerhört många färre som tar 3e sprutan i vinter. Då menar jag inte 80+ på hemmen utan människor 50 år och nedåt som är friska och nu kan inse att det inte är farligt alls för dom. Skulle förvåna mig om ens 70% av yngre friska som redan är vaccinerade hoppar på ett 3e tåg utan anledning.

Enligt en Sifo-undersökning så är 84% beredda att ta en 3:e dos:

https://www.tv4.se/artikel/2jgcrSKS7jGHfkckTRHJAV/nu-ska-en-tredje-vaccindos-erbjudas-sa-manga-aer-beredda-att-ta-den
Citera
2021-11-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vilken inkorrekt information är det JAG "kommer med"?
Det mesta.
Citera
2021-11-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Hur menar du med "närmar sig noll". Exempelvis återstår det 92% och 77% skydd mot svår sjukdom efter 4 månader om du vaccinerat dig med Moderna respektive Pfizer.
Men herregud! Hur kan du tro på dessa högst teoretiska siffror?
Citera
2021-11-05, 19:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det mesta.
Jag har inte "kommit" med någon inkorrekt information. Om du menar att så är fallet få du gärna ge ett enda exempel. Tyvärr klarar du inte det.
Citera
2021-11-05, 19:47
Medlem
Citat:
Enligt en Sifo-undersökning så är 84% beredda att ta en 3:e dos:

https://www.tv4.se/artikel/2jgcrSKS7jGHfkckTRHJAV/nu-ska-en-tredje-vaccindos-erbjudas-sa-manga-aer-beredda-att-ta-den

LOL Där kom den. Nu ska bara resten av MSM med braskande rubriker eka "undersökningen".
Vad blir nästa "undersökning"? "85% vill ha vaccinpass", "86% vill vaccinera redan på BB".
Citera
2021-11-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Alarmist.

Står inget om att vaccinerade hamnar på sjukhus i artikeln du hänvisar till.
100 hamnar på sjukhus men inget om att det är de med 2 doser vaccin.
Finns troligen några men vaccinet fungerar bra med det vi sett hittills.

Om du ogillar vaccinet så nöj dig med det och skit i att sprida massa dynga för att få fram något som passar din agenda.

Man kan på dette link se, hvor mange smittede og indlagte der er fuldt/halvt/ikke vaccineret. Tallene er også vist ud fra gruppernes størrelse (pr 100000)

https://experience.arcgis.com/experience/aa41b29149f24e20a4007a0c4e13db1d/page/page_5
Citera
2021-11-05, 19:53
Medlem
Citat:

Det tror du...
Jag avvaktar och ser vad Pfizers VD har häktats för innan jag tror på dessa siffror (om det inte är ett falskt rykte).
Citera
2021-11-05, 19:53
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag misslyckas sällan och inte här heller.

Som du säkert har läst så kan vaccin klassas som "färskvara". Den har ett bäst före-datum.
Så när du ska vaxxa den sista femtedelen så har den först femtedelen behov av nya sprutor. Annars blir det inte ALLA som per definition är vaccinerade eftersom effekten hinner ebba ut innan ALLA har färska vaccin i kroppen. Och detta skulle ju heller inte alls behövas fick vi veta i början. Det räckte med XX% så var saken biff. Sas det.

Tbe kräver tre sprutor med . Vad är problemet?
Citera
2021-11-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tbe kräver tre sprutor med . Vad är problemet?
Till att börja med, sedan får man fylla på med jämna mellanrum.
Senast redigerad av HalHandyman 2021-11-05 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in