2021-11-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Min poäng är att det är ytterst osannolikt att någon avlider MED covid utan att covid skulle ha någonting med dödsfallet att göra. De som avlider 2 veckor efter de konstaterats smittade med covid får det som dödsorsak. Låter fullt rimligt enligt mig. Det man överräknar är då i princip trafikolyckor m.m.
Visst att många äldre avlider och att de inte har lika många år av förväntad livslängd kvar, men det förändrar inget i sak. De avlider lika fullt av sviterna av covid-infektionen. Det har jag märkt att flera har mycket svårt att ta in. Man vill helt enkelt inte.
Skulle vara ungefär som att den där skjutna rapparen inte alls dog av skottskador, utan med skottskador, för hade han inte blivit skjuten hade han antagligen knarkat ihjäl sig, eller omkommit i en trafikolycka inom något/några år. Ingen räknar på det viset. Det är trams.

För övrigt har ju Socialstyrelsen kikat på det där och jag vill minnas att varje avliden i Corona hade förlorat i snitt 8-9 år i form av förväntad livslängd.

Att det finns brister i statistiken i andra länder och i Sverige är jag väl medveten om, men bristerna är inte av den art du vill göra gällande. Dessutom vidhåller jag att överdödlighet inte är något bra mått på en smittsam sjukdoms dödlighet när vi som i denna pandemi så radikalt ändrat vårt sätt att leva. Då jämför man verkligen äpplen med päron. Man måste justera, lägga till, korrigera. Addera en uppskattad mängd döda i influensa, vinterkräksjuka, RS-virus - you name it. Man kan bara hamna fel på det viset.

Det finns långt ifrån så många sjukdomar som dödar än influensa och lunginflammation. Den senare är i princip det som nästan alltid följer efter influensa hos de sköraste individerna. Vinterkräk och RS finns visserligen är marginella i förhållande givet att mönstret för överdödlighet under vinter och vår är identiskt med influensaaktiviteten.
Citera
2021-11-05, 11:46
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, så du förstår inte.

Bara för att 2 miljoner människor kanske en gång smittats så innebär det liksom inte faran över för dessa. Det finns studier på att sjukdomsförloppet kan bli värre andra gången man smittas. Så låter man viruset vandra fritt bland befolkningen utan vaccin i flera år så kan ovan siffror stämma väldigt bra.

Haha, majoriteten av alla studier pekar på att man får en bra mycket mildare sjukdomsförlopp en andra gång. Och folk som har fått det flertalet gånger är inte många överhuvudtaget

Du verkar helt jävla hjärntvättad i och med du tror att vaccinet ger bättre immunitet än kroppen själv.

Ge oss länkar till dina fynd som du propagerar för med att det blir värre om man smittas flera gånger.

Citat:
EDIT: hahahaha bara jag som kallar folk för öknamn? Ska jag behöva post-bevisa dig? Fan, jag har blivit kallad både det ena och det andra av dig i post efter post.

Vi vet redan att du inte besitter någon som helst självinsikt och anklagar andra för saker du själv gör.

Väx upp lilla stackare. Detta är bara tragiskt att se.

Citat:
Men oavsett så är det mindre risk att dö om man är vaccinerad. AnnaDea är för dum för att förstå det och slänger ur sig en massa påhittade siffror och hänvisar till dokument som är 1.5 år gamla.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Citat:
Då kan du i sådana fall inte formulera dig på korrekt svenska så att någon förstår dig.

EDIT: Sedan länkar du ett dokument från 2020-05-27 och påstår massa siffror utan belägg. Du är för fan på riktigt tragisk.

Senast redigerad av AnnaDea 2021-11-05 kl. 11:56.
Citera
2021-11-05, 11:48
Medlem
Citat:
Det gör de väl inte. Eftergymnasial kan innebära forskarutbildade.

Då är det väl bara att plocka bort eftergymnasial utbildning också eftersom alla med eftergymnasial utbildning kan inkluderas i den gymnasieutbildade gruppen.
Citera
2021-11-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Då är det väl bara att plocka bort eftergymnasial utbildning också eftersom alla med eftergymnasial utbildning kan inkluderas i den gymnasieutbildade gruppen.

Samt grundskoleutbildning. Vad är poängen med det?
Citera
2021-11-05, 11:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nu ska Lettland sparka folk som inte vill vaccinera sig. Motivationen är att "det är nog inte lämpliga för tjänsten om de inte vaccinerar sig."

Så en lagerarbetare som inte vaccinerar sig är inte lämplig.
En läkare är inte lämplig.

Jadu, precis som jag sa för ett år sen kommer NWO innebära tracking samt tvång som strider emot mänskliga rättigheter. Dom hittar på orsaker till att tvinga folk att ta sprutan.

Tydligen är det okej att ta ifrån folk deras försörjning så de blir hemlösa och svälter. Bidrag får du ju inte för du vägrar ta sprutan.

Jag tycker Lettland gör rätt. Det är ingen mänsklig rättighet att springa runt och idka biologisk krigsföring på sin arbetsplats. Vill man inte vaccinera sig har man inget på en arbetsplats där man interagerar med andra människor att göra. Det är ungefär som om man skulle tvingas bli rövknullad av HIV-mannen varje dag på jobbet. Vem skulle tycka att det är acceptabelt?

Gränsen för en människas frihet går där samma människa äventyrar andra människors säkerhet och trygghet. Vi tillåter inte berusade personer bakom ratten heller. De kan allvarligt skada och tom döda andra människor pga sitt riskbeteende. Varför ska vi då tillåta SARS-smittade personer på arbetsplatserna? Det är liksom inte okej någonstans.
Jag hoppas att även Sverige sätter ned foten i denna fråga, så vi kan slippa sådant här trams med att inte vaccinera sig längre. Eller okej - skit i vaccinet, men då får du nog förbereda dig på en försörjning som kottplockare i skogen eller något annat lämpligt.
Citera
2021-11-05, 12:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Få covid-bevis under huden i form av chip. Fantastiska nyheter. Äntligen kan människor som känner att dom identifierar sig som boskap få känna sig som just boskap. Ett litet chip i handen. Och sedan så mjölkar vi dig på information. Och nyttjar den bäst vi vill

https://tv.aftonbladet.se/video/334510/faa-covidbeviset-under-huden-gaar-att-faa-som-ett-chip?fbclid=IwAR0mknEQX1HcTyWkZE4ZScs2cLS5hKIilohu MrQ5w53ffz2DgjSVugjPlqY

Coolt! Jag kommer nog att chipa mig längre fram. Fast för spruträdda, konspratoriska vaccinmotståndare så är chiping den ultimata mardrömmen. Tänk bara den tjocka nålen, all information som kan läsas av och satans tecken i uppenbarelseboken 666.🙂
Citera
2021-11-05, 12:04
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Haha, majoriteten av alla studier pekar på att man får en bra mycket mildare sjukdomsförlopp en andra gång. Och folk som har fått det flertalet gånger är inte många överhuvudtaget

Du verkar helt jävla hjärntvättad i och med du tror att vaccinet ger bättre immunitet än kroppen själv.

Ge oss länkar till dina fynd som du propagerar för med att det blir värre om man smittas flera gånger.
Varsågod.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/10/13/coronaviruset-kan-smitta-pa-nytt-och-symtomen-kan-vara-annu-varre-an-forsta

EDIT: Ska tillägga att siffrorna i beräkningen jag gjorde kommer från länkar som du hänvisar till. Bl.a den från link. Jag vet inte om den tar hänsyn till att sjukdomen härjar i samhället i X-antal år eller bara första åren. Det vet säkert du.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vi vet redan att du inte besitter någon som helst självinsikt och anklagar andra för saker du själv gör.

Väx upp lilla stackare. Detta är bara tragiskt att se.

Dessa var befogade.
Senast redigerad av Conception 2021-11-05 kl. 12:13.
Citera
2021-11-05, 12:07
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Testa att googla istället för att skitposta.

https://health.ucdavis.edu/health-news/newsroom/studies-show-long-haul-covid-19-afflicts-1-in-4-covid-19-patients-regardless-of-severity/2021/03

Testa att sluta googla och skitposta mr Melange

Du har inte fler post infektiösa symtom per infekterad än annan valfri influensa.
Denna tråd kommer vara ett bra tidsdokument om rädslan och hysterin bland vissa över det nya okända labbframställda mördarviruset.

Vi får se om alla alarmrapporter åldras väl eller inte.
Citera
2021-11-05, 12:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Visst, men förstår du inte?

Grupperna räknas in med högst utbildning. Den som har eftergymnasial utbildning har ju givetvis också gymnasial och grundskoleutbildning. Det säger sig självt.
Citera
2021-11-05, 12:12
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Varsågod.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/10/13/coronaviruset-kan-smitta-pa-nytt-och-symtomen-kan-vara-annu-varre-an-forsta

Citat:
PUBLICERAD 13.10.2020

Du postar en artikel som är över ett år gammal för att rättfärdiga din ståndpunkt?

Citat:
“A lot of reinfections are very mild. People don’t even realize they have gotten reinfected,” said Theodora Hatziioannou, PhD, a virologist at Rockefeller University. “So, I would guess that [reinfection] actually happens a lot.”

Citat:
A study of more than 20,000 healthcare workers in the United Kingdom found that of the more than 6,600 people who had a previous SARS-CoV-2 infection, only 44 contracted it again — less than 1 percent.

In addition, people who had a previous infection were 83 percent less likely to contract an infection again during the 5 months of the study compared to those with no prior infection.

Citat:
These results, though, are in line with another study carried out by Dr. Stuart C. Sealfon, a professor of neurology, neuroscience, and pharmacological sciences at the Icahn School of Medicine at Mount Sinai, and colleagues.

This group followed more than 3,000 Marine recruits attending basic training in South Carolina, including almost 190 recruits who had a previous SARS-CoV-2 infection.

During the 6 weeks of the study, around 10 percent of those with a prior infection contracted another infection. However, they were 82 percent less likely to contract an infection compared to recruits with no previous infection.

“The risk of reinfection is roughly one-fifth the risk of getting a first infection,” Sealfon said. “So, the previous infection provides considerable protection, but reinfection is far from rare.”

https://www.healthline.com/health-news/covid-19-pandemic-what-we-know-about-coronavirus-reinfections#Reinfections-occur,-but-most-people-ar e-protected

Citat:
Dessa var befogade.

Det brukar vara så för lågintelligenta kränkta unga människor som rättfärdigar sina känslor.
Citera
2021-11-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Coolt! Jag kommer nog att chipa mig längre fram. Fast för spruträdda, konspratoriska vaccinmotståndare så är chiping den ultimata mardrömmen. Tänk bara den tjocka nålen, all information som kan läsas av och satans tecken i uppenbarelseboken 666.🙂

ha så kul på restaurangen
Citera
2021-11-05, 12:15
Medlem
Citat:
Varsågod.

Dessa var befogade.
Hur vet man att kvinnan inte dog av sin blodcancer?

Kan man med säkerhet veta att den första och enda mannen som fick Corona en andra gång och blev svårt sjuk, verkligen hade Corona innan?

Sen är ju inte testen helt 100 alla gånger heller. Många har ju visat sig ge felaktiga positiva och negativa. Som sen återkallats. .

Tycker att det är en fattig artikel du länkar till.
Skulle vara intressant att veta hur smittsamma dessa personer är som drabbas en andra gång efter genomgången infektion.
Är man symtomfri men testar sig av en slump kanske det i själva verket är kroppens sätt att hantera smittan en andra gång. Utan att man egentligen klassas som varken smittad eller sjuk. Men att det ändå syns på tester.
Eller gäller detta bara vaccinerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in