2021-11-05, 11:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

En annan spännande siffra är att bland lågutbildade så är vaccinationsviljan minst. Undra hur det kommer sig? Är man skolad och påläst så borde det väl vara tvärtom? Eller?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vaccinationstackning-i-undergrupper/

Utbildning för de flesta verkar handla om att lära sig säga de rätta sakerna, inte att tänka självständigt.
Citera
2021-11-05, 11:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Det är för att många inte tar vaccin som bidrar till smittspridningen. Bara titta på några historiska sjukdomar om HUR de "utrotats". Det skrämmer mig att många inte inser det och jag tror det är tack vare internets framgång att man glömt bort historien och vetenskap.
Vilka historiska sjukdomar då? Det är väl bara smittkoppor som utrotats helt, med kokoppsvaccin. Det vaccinet innehöll faktiskt levande virus, så i princip utrotades viruset genom att tillräckligt många blev kontrollerat infekterade. Hur kan du jämföra det med covid?
Citera
2021-11-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Utbildning för de flesta verkar handla om att lära sig säga de rätta sakerna, inte att tänka självständigt.

Det är inte vad utbildning handlar om. Det är precis vad det ÄR =)

Upprepa vad nån annan säger. Nu är du smart

Tänk för dig själv, konspiratör

“Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honestly.”

Albert Einstein
Citera
2021-11-05, 11:37
Medlem
barkies avatar
Nu ska Lettland sparka folk som inte vill vaccinera sig. Motivationen är att "det är nog inte lämpliga för tjänsten om de inte vaccinerar sig."

Så en lagerarbetare som inte vaccinerar sig är inte lämplig.
En läkare är inte lämplig.

Jadu, precis som jag sa för ett år sen kommer NWO innebära tracking samt tvång som strider emot mänskliga rättigheter. Dom hittar på orsaker till att tvinga folk att ta sprutan.

Tydligen är det okej att ta ifrån folk deras försörjning så de blir hemlösa och svälter. Bidrag får du ju inte för du vägrar ta sprutan.
Citera
2021-11-05, 11:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det märks att du inte har någon koll överhuvudtaget och måste vänta tills någon annan ger dig länkar för att du ska göra någon trolluträkning.

Men berätta mer än gärna hur dina siffror förskingrade till verkligheten?

Vi har 161 döda under 50 år på runt 2 miljoner smittade människor i alla åldersgrupper.

Fast dessa siffror är ju vad Tegnell och Fhom räknade med genom att låta smittan gå igenom Sverige.

Så varför förvånad egentligen?

Och nej, det är bara du som har kallat folk för öknamn vilket är typiskt vänsterblivna som dig.
Ok, så du förstår inte.

Bara för att 2 miljoner människor kanske en gång smittats så innebär det liksom inte faran över för dessa. Det finns studier på att sjukdomsförloppet kan bli värre andra gången man smittas. Så låter man viruset vandra fritt bland befolkningen utan vaccin i flera år så kan ovan siffror stämma väldigt bra.

EDIT: hahahaha bara jag som kallar folk för öknamn? Ska jag behöva post-bevisa dig? Fan, jag har blivit kallad både det ena och det andra av dig i post efter post.
Senast redigerad av Conception 2021-11-05 kl. 11:44.
Citera
2021-11-05, 11:38
Medlem
Få covid-bevis under huden i form av chip. Fantastiska nyheter. Äntligen kan människor som känner att dom identifierar sig som boskap få känna sig som just boskap. Ett litet chip i handen. Och sedan så mjölkar vi dig på information. Och nyttjar den bäst vi vill

https://tv.aftonbladet.se/video/334510/faa-covidbeviset-under-huden-gaar-att-faa-som-ett-chip?fbclid=IwAR0mknEQX1HcTyWkZE4ZScs2cLS5hKIilohu MrQ5w53ffz2DgjSVugjPlqY
Citera
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Det är för att många inte tar vaccin som bidrar till smittspridningen. Bara titta på några historiska sjukdomar om HUR de "utrotats". Det skrämmer mig att många inte inser det och jag tror det är tack vare internets framgång att man glömt bort historien och vetenskap.

Det är skrämmande att folk tar ett vaccin som inte fungerar om inte alla andra tar.
Där har du något att fundera på.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De flesta sjukdomar har utrotars av naturlig flockimmunitet. Jag säger inte att vaccin inte kan ha effekt. Men vaccin har inte funnits så länge historiskt sett och många vaccin har kommit i dlutet av pandemier då sjukdolmsfallen ofta ändå klingat av

De första vaccinen togs fram redan på 1700-talet.
Nu ska jag vaccinera mig mot i influensa också. Förra året tog jag TBE. Tidigare i år covid.
Citera
2021-11-05, 11:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Intressant att FoHM plockat bort forskarutbildade från de siffror de presenterar.
Det gör de väl inte. Eftergymnasial kan innebära forskarutbildade.
Citera
2021-11-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja och mitt inlägg var riktat till den som verkade tro att multiplex PCR test använts från dag ett, vilket alltså inte är fallet med resultatet att väldigt många test har varit felaktiga eller misvisande. Även multiplex test kan såklart också ge missvisande resultat. Vilket vissa coronapanik människor inte verkar tro.

Som sagt specificiteten är runt 99,95-99,99% för testerna oavsett om det är enkel eller multiplex. Det var ett antal prov världen över där man tolkade Ct 35-40 som alltid positiva. Men det har inget med enkel eller multiplex att göra. Vid dessa låga virusmängder är det inte säkert att man har en infektion. Det kan lika väl vara ett fåtal inaktiva virus eller virusrester som detekteras men som aldrig gett en infektion. Härav de många asymptomatiska och sådana som inte utvecklar antikroppar. Det krävs en infektion för det.
Citera
2021-11-05, 11:42
Medlem
Ursprungligen postat av Conception
Så är det med all säkerhet. Över 70år så är det väl drygt 90% som vaccinerat sig.

Det är väl bra?

Just sjukvård ska vara neutral. Det är likadant som om sjukvården skulle ge sämre vård till någon som varit rattonykter. Båda saker är dumma men behöver inte kritiseras av sjukvården.

En annan spännande siffra är att bland lågutbildade så är vaccinationsviljan minst. Undra hur det kommer sig? Är man skolad och påläst så borde det väl vara tvärtom? Eller?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...-undergrupper/

Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Intressant att FoHM plockat bort forskarutbildade från de siffror de presenterar.

FOHM kanske inser hur lättlurade forskare är nuförtiden. Så dom anser dom vara lågutbildade. För sannerligen måste dom på FOHM vara icketänkande varelser
Citera
2021-11-05, 11:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Med "SKADLIGT" så menar jag (baserat på de rapporter som finns) att friska personer under 50 inte tycks behöva vaccinera sig och att de biverkningar som rapporterats är högre än riskerna att bli sjuk i unga år. Det är väldigt få fullt friska som ens hamnar på sjukhus av en covid infektion. Det ycks vara betydligt fler som får allvarliga biverkningar och faktiskt DÖR av biverkningar som blodproppar (stroke/hjärtinfarkt lunginfarkt.)

Har man någon defekt på sitt immunsystem och är yngre så kan man mycket väl vaccinera sig och väga för och nackdelar. Det är heller inghet vett i denna iver att massvaccinera folk som görs nu och där myndigheterna kommer med extremt tunna och ofta felaktig information om varför folk skall vaccinera sig även i unga år. Tjejer får menstruations störningar..inte bara ett fåtal utan väldigt många i fertil ålder får störningar. Att ett vaccin orsakar detta skall ses som extremt allvarligt och utredas betydligt mer än vad som hittils har gjorts. Det visar att viruset KAN påverka mänsklighetens förmåga till reproduktion.

Så att utan ordentliga fakta (som skulle ta 2-3 generationer att få fram vad gäller reproduktionen) så är det enda riktiga att vara extremt försiktig med vaccinering av personer i fertil ålder. Även vaccinerades barn måste hamna under uppsikt för att se om deras vaccinerade föräldrar inte gjort sin avkomma mindre fertil genom att föräldrarna vaccinerat sig. Även barnbarnen måste studeras på ev skador.

Jag, för min del, tror ju att Folkhälsomyndigheten kan göra betydligt bättre bedömningar än en random flashbackare som dig. Vad gäller, i stort sett, alla biverkningar ifrån vaccinerna så är motsvarande, vid en SARS-COV2 infektion betydligt värre.

För att ta bara, ett, exempel. Risken för blodpropp är,betydligt större om man drabbas av Covid-19. Flygresor och P-piller är två andra exempel som innebär betydligt större risk för blodpropp än vaccinering.

Och, ändå, så drog man in Astra-zenicas vaccin för de som är under 60 år, och det med rätta. För, även, om sannolikheten är liten, så är det alltid någon stackare som drabbas. Ett sådant exempel är den svenska undersköterskan som fick svåra blodproppar pga Astra-zenicas vaccin och var tvungen att ligga i respirator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in