Citat:
Ursprungligen postat av
flaskborste
Med "SKADLIGT" så menar jag (baserat på de rapporter som finns) att friska personer under 50 inte tycks behöva vaccinera sig och att de biverkningar som rapporterats är högre än riskerna att bli sjuk i unga år. Det är väldigt få fullt friska som ens hamnar på sjukhus av en covid infektion. Det ycks vara betydligt fler som får allvarliga biverkningar och faktiskt DÖR av biverkningar som blodproppar (stroke/hjärtinfarkt lunginfarkt.)
Har man någon defekt på sitt immunsystem och är yngre så kan man mycket väl vaccinera sig och väga för och nackdelar. Det är heller inghet vett i denna iver att massvaccinera folk som görs nu och där myndigheterna kommer med extremt tunna och ofta felaktig information om varför folk skall vaccinera sig även i unga år. Tjejer får menstruations störningar..inte bara ett fåtal utan väldigt många i fertil ålder får störningar. Att ett vaccin orsakar detta skall ses som extremt allvarligt och utredas betydligt mer än vad som hittils har gjorts. Det visar att viruset KAN påverka mänsklighetens förmåga till reproduktion.
Så att utan ordentliga fakta (som skulle ta 2-3 generationer att få fram vad gäller reproduktionen) så är det enda riktiga att vara extremt försiktig med vaccinering av personer i fertil ålder. Även vaccinerades barn måste hamna under uppsikt för att se om deras vaccinerade föräldrar inte gjort sin avkomma mindre fertil genom att föräldrarna vaccinerat sig. Även barnbarnen måste studeras på ev skador.
Jag, för min del, tror ju att Folkhälsomyndigheten kan göra betydligt bättre bedömningar än en random flashbackare som dig. Vad gäller, i stort sett, alla biverkningar ifrån vaccinerna så är motsvarande, vid en SARS-COV2 infektion
betydligt värre.
För att ta bara, ett, exempel. Risken för blodpropp är,
betydligt större om man drabbas av Covid-19. Flygresor och P-piller är två andra exempel som innebär betydligt större risk för blodpropp än vaccinering.
Och, ändå, så drog man in Astra-zenicas vaccin för de som är under 60 år, och det med rätta. För, även, om sannolikheten är liten, så är det alltid någon stackare som drabbas. Ett sådant exempel är den svenska undersköterskan som fick svåra blodproppar pga Astra-zenicas vaccin och var tvungen att ligga i respirator.