2021-11-05, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
För att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor. Men det är lönlöst att försöka få dig att förstå saker med tanke på att du utgår ifrån att kvinnor och män är likadana.

Det hade kunnat fungera om de 10-20% hade slutat ligga runt, absolut. Men detta kommer aldrig någonsin att ske, då det inte finns några konsekvenser för män som har mycket sex. Däremot finns det en hel del konsekvenser för kvinnor, vilket oftast blir väldigt tydligt när de kommer upp i 30-års åldern.

Vadå för "biologiska skillnader" som gör att de ska vara helt ok för män knulla efter sitt köns sexuella strategier, men absolut inte för kvinnor ha ett normalt sexliv, efter sina?

Berätta? Varför är det som män vill göra, OK
Men inte det kvinnor vill göra?

Sen för din info det är killar som sitter här och gnäller över sexbrist, inte tjejerna.
Och det är MÄN mest som dör utan att ha fått barn, inte kvinnor.

Så rätt uppenbart att det är MÄN som mest har något att vinna på att låsa in alla attraktiva män, det är nämligen en av de andra evolutionära reproduktiva strategierna som hannar sysslar med, att konkurrera ut varandra, med våld, med dominans, med social makt etc.
Citera
2021-11-05, 08:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vadå för "biologiska skillnader" som gör att de ska vara helt ok för män knulla efter sitt köns sexuella strategier, men absolut inte för kvinnor ha ett normalt sexliv, efter sina?
Tror du att det bara är det ena könet som knullar?
Att kvinnor inte per automatik deltar i knullandet?
Och deltar de inte, våldtas de väl i så fall och döms till fängelse?

Jag har ingen aning om vad du menar med "normalt sexliv". Jag tvivlar på att du ärnågon auktoritet på området.
Citera
2021-11-05, 08:49
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Gör du som du säger, har du redan erbjudanden, men jag gissar att du väntar på "något bättre".
Du kanske söker utanför din egen liga?

"Erbjudanden" går ju inte ens att föra en normal konversation med så att man vet vad de vill. Så skulle knappast se det som "erbjudande".
Vad menar du med utanför din egen liga?
Citera
2021-11-05, 09:53
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:

Berätta? Varför är det som män vill göra, OK
Men inte det kvinnor vill göra?

Sen för din info det är killar som sitter här och gnäller över sexbrist, inte tjejerna.
Och det är MÄN mest som dör utan att ha fått barn, inte kvinnor.

Så rätt uppenbart att det är MÄN som mest har något att vinna på att låsa in alla attraktiva män, det är nämligen en av de andra evolutionära reproduktiva strategierna som hannar sysslar med, att konkurrera ut varandra, med våld, med dominans, med social makt etc.
Män har en högre testosteronnivå, och därmed en högre sexdrift. Det finns en anledning till att det är kvinnor som bestämmer om samlag ska genomföras eller ej. Om det hade varit tvärtom hade män i princip aldrig gjort mycket annat än att ha sex hela dagarna. Framförallt yngre män.

Jag sitter inte och gnäller över sexbrist. Jag debatterar ett ämne. Jag är 37 år och har checkat ut ur dejtingscenen helt och hållet. Men det är uppenbart att det idag finns problem mellan män och kvinnor, och som man tycker jag om att hitta lösningar på problem.
Citera
2021-11-05, 09:59
Medlem
Citat:
Män har en högre testosteronnivå, och därmed en högre sexdrift. Det finns en anledning till att det är kvinnor som bestämmer om samlag ska genomföras eller ej. Om det hade varit tvärtom hade män i princip aldrig gjort mycket annat än att ha sex hela dagarna. Framförallt yngre män.

Jag sitter inte och gnäller över sexbrist. Jag debatterar ett ämne. Jag är 37 år och har checkat ut ur dejtingscenen helt och hållet. Men det är uppenbart att det idag finns problem mellan män och kvinnor, och som man tycker jag om att hitta lösningar på problem.

Precis! Det finns EN ANLEDNING att honor bestämmer vem hon ska ligga med, och när etc.

En för samhället betydligt vettigare anledning att följa än mäns behov av att knulla allt de ser mellan åldern 16-30.
Citera
2021-11-05, 10:04
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Precis! Det finns EN ANLEDNING att honor bestämmer vem hon ska ligga med, och när etc.

En för samhället betydligt vettigare anledning att följa än mäns behov av att knulla allt de ser mellan åldern 16-30.
Det är ingen (i varje fall inte jag) som anser att det är viktigt att män får en massa sex. Det enda jag vill ha sagt är att mycket hade kunnat förändras inom dejtingvärlden, om kvinnor inte vore så lösaktiga som de är idag, och om män inte delade ut så mycket gratis bekräftelse som idag. Dessa människor förstör för alla de män och kvinnor som vill ha seriösa förhållanden och uppleva en riktig förälskelse.
Citera
2021-11-05, 11:25
Medlem
Citat:
Det är ingen (i varje fall inte jag) som anser att det är viktigt att män får en massa sex. Det enda jag vill ha sagt är att mycket hade kunnat förändras inom dejtingvärlden, om kvinnor inte vore så lösaktiga som de är idag, och om män inte delade ut så mycket gratis bekräftelse som idag. Dessa människor förstör för alla de män och kvinnor som vill ha seriösa förhållanden och uppleva en riktig förälskelse.

Nä det enda du gör är att skambelägga just KVINNLIG sexualitet. Kvinnor ska inte få lov göra det eller det... för att män ska få sina behov tillgodosedda.
Du använder ord som "lösaktiga" om kvinnor, och inte män. FAST just lösaktighet är betydligt mer gångbart på män än vad det är på kvinnor.
Kvinnor "förstör" inte för män för att de har sex med vem, när, och hur de vill och ratar de de inte vill ha sex med.
"förstör" det är när man på olika sätt försöker manipulera den naturliga sexualiteten för människor ( oavsett kön) via att ex. skambelägga, tvinga, hota, trakassera, utnyttja eller förbjuda.

Så lägg ner det eviga mantrat om att om att just kvinnor ska ändra sin sexualitet, tack.
Citera
2021-11-05, 12:03
Medlem
Citat:

De är så himla fascistiska, dina feministiska argument. Allt är svart.

Det är en jävla skillnad på att endast 15% av unga män har ett sexliv överhuvudtaget, och att "knulla allt man ser". Jag tror snarare att majoriteten av de 85% yngre män som inte får något, skulle vara väldigt lyckliga för ett förhållande.
Senast redigerad av enigmaticas 2021-11-05 kl. 12:48.
Citera
2021-11-05, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas

Det är en jävla skillnad på att endast 15% av unga män har ett sexliv överhuvudtaget, och att "knulla allt man ser". Jag tror snarare att majoriteten de 85% yngre män som inte får något, skulle vara väldigt lyckliga för ett förhållande.

Studien är felciterad av Friatider.

Det är 15 % som haft 2 eller fler sexpartners senaste året.

Hur många som haft en sexpartner framkommer inte.
Citera
2021-11-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Skulle kanske inte uttrycka mig just så, men du har absolut en poäng! Har nog blivit för marinerad i budskapet att man som kvinna inte ska behöva göra något själv, utan bara få allt serverad.
Sen ska jag i ärlighetens namn säga att jag har typ 7 000 matchningar på typ Tinder (dock efter 5 år med skiten), så helt ointressant är jag väl kanske inte, men de som faktiskt skriver är bara kompletta idioter och verkar öht inte kunna föra en normal konversation.

En matchning betyder att ditt utseende i värsta fall är acceptabelt. Så det är således inte ditt utseende som spökar. Själv försökt föra en konversation med massor av kvinnor jag matchat med. Har haft tinder från och till, självklart pausat när jag varit i förhållande. Upplever att kvinnor vill bli ”jagade” även på tinder. Totalt ointressant. Om du vill hitta någon, jaga.
Citera
2021-11-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas

Det är en jävla skillnad på att endast 15% av unga män har ett sexliv överhuvudtaget, och att "knulla allt man ser". Jag tror snarare att majoriteten av de 85% yngre män som inte får något, skulle vara väldigt lyckliga för ett förhållande.

Fast nu ÄR det ju inte sant att "endast 15% av unga män har ett sexliv".
Eller hur?

Utan det är ju enkom ett halmbygge av ett förvirrat gäng incels på ett forum som inte kan läsa, eller inte vill läsa eller begripa vad som faktiskt står.
Tips! LÄS in dig i ämnet, TIPS! kolla vad som verkligen står och vad det som står där faktiskt betyder.
Senast redigerad av Merapi 2021-11-05 kl. 15:45.
Citera
2021-11-05, 15:47
Medlem
Citat:
Fast nu ÄR det ju inte sant att "endast 15% av unga män har ett sexliv".
Eller hur?

Utan det är ju enkom ett halmbygge av ett förvirrat gäng incels på ett forum som inte kan läsa, eller inte vill läsa eller begripa vad som faktiskt står.
Tips! LÄS in dig i ämnet, TIPS! kolla vad som verkligen står och vad det som står där faktiskt betyder.

Borde vara minst 20% av männen och 80% av kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in