2021-11-05, 10:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart vaccin kan ge dna skador. Allt mixtrande med kroppens system kan ge dna skador.

....som infektion av ett lab-framställt kinesiskt fladdermusvirus ? Eller är det bara vaccin mot detta virus som är skadligt menar du?
Citera
2021-11-05, 11:02
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är tyvärr betydligt fler än 30% som drabbas av långtgående/långvariga symtom. Det har vi redan avhandlat.

(FB) 80% får långtgående symptom av COVID-19

Herregud och så du med. mr korrektamund0 och mr Melange5738.
Båda lika livrädda för viruset och båda lika självsäkra på att ni har svaren.
Biologistudier och grejer

Huvudvärk och trötthet osv efter en tuff sjukdom är inte samma sak som post-covid i min värld.
Isf ska ni nog lägga lika mycket tid att läsa på om andra virus också.

Prova att googla på tex influensa A och långtidseffekter, lungskador, hjärtmuskelinflammation osv.
Jag tycker alla hypokondriker ska göra det och ställ in så att ni för svar före 2019.
Sen kan ni presentera resultaten här och så kan vi dra igång en liknade hysteri kring det viruset också.

Här har ni en att börja med, lungskador usch usch.
https://www.nature.com/articles/s41598-017-17497-6

Eller här, hjärmuskelinflamationer och grejer ujujuj.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5596521/

Man kan bli döv.
https://www.everydayhealth.com/cold-flu-pictures/suprising-health-complications-from-cold-and-flu.aspx

Påverkan på Hippo campus och nerver.
https://www.jneurosci.org/content/38/12/3060

Poängen är att det blir så fruktansvärt överdrivet med just covid.
Folk läser så mycket skit och går med i Facebookgrupper där man trissar upp sig.

Det går väl rätt bra för Sverige nu och det kommer bara bli mildare för varje säsong som går.
Citera
2021-11-05, 11:03
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så, nu har jag tid att räkna lite på det så ska du få lite siffror så du inte tror att frågan går obesvarad.

Använder vi denna, https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-020-00698-1/tables/3 (även om den gäller för England och USA) för Sveriges demografi så skulle vi totalt få:

178st döda mellan 0-34 år
877 döda mellan 35-44år
1531 döda mellan 44-49år

Skulle vi använda dina siffror ovan där av 161 döda så har vi haft 1538 på IVA och ca 8000 (din uppskattning) på slutenvård så skulle det ge motsvarande siffror totalt för personer under 50 år.

2586st döda
24825st på IVA
129 093st på slutenvård

Så utöver de som hittills dött så skulle ytterligare 2425 dö, ytterligare 23 287 vårdas på IVA samt ca 121 000 på slutenvård.

Där har du siffrorna, välkommen att kalla mig dum i huvudet nu som du brukar göra.

Fortfarande inte värt att vaccinera?

Det märks att du inte har någon koll överhuvudtaget och måste vänta tills någon annan ger dig länkar för att du ska göra någon trolluträkning.

Men berätta mer än gärna hur dina siffror förskingrade till verkligheten?

Vi har 161 döda under 50 år på runt 2 miljoner smittade människor i alla åldersgrupper.

Fast dessa siffror är ju vad Tegnell och Fhom räknade med genom att låta smittan gå igenom Sverige.

Så varför förvånad egentligen?

Och nej, det är bara du som har kallat folk för öknamn vilket är typiskt vänsterblivna som dig.
Citera
2021-11-05, 11:04
Avslutad
Citat:
Struntprat! Frankrike borde skämmas som förnedrat hotat trakasserat bötfällt och jagat sina egna medborgare i strid mot förnuft och mänskliga rättigheterna!

Helt rätt broder.

Tänker på alla tonåringar som varit "solidariska" / påhejjade av experter och proinjekterare, som nu går runt med ett experimentellt vaccin i ådrorna. (moderna senast) som drogs bort från hyllorna för bara 1.5 månad sedan.

Hallå? Minns ngn moderna? Tror många proinjecters har gruvlig ångest, men agerar utåt. Vad ska de göra liksom? De kan ej få sitt beslut ogjort. Skaplig ågren.
Citera
2021-11-05, 11:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Visa då en källa som slår fast att hin dog av vaccinet?

De allra flesta som vaccineras dör inte.

Hur ska man kunna visa källa när man förbjuder att kolla om det är vaccinet eller inte?

Det är inte mindre sant för att man ignorerar problemet och vägrar se det.
Citera
2021-11-05, 11:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Om man kollar på överdödligheten i tex nya Zeeland som är negativ så verkar inte vaccinerna döda så många.
Verkar inte rädda någon heller. Smittspridningen ökar.
Citera
2021-11-05, 11:11
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är intressanta frågor du ställer. Men du har fel när du skriver att vaccinet är skadligt för de som är under 50 år. Nyttan av vaccinet kontra biverkningar avtar iof ju yngre man är. Men min bedömning är ändå att FHM gjort en så bra bedömning de kan göra för vaccinering ned till 12 år. Men börjar vi vaccinera 5,-12 åringar emot Covid-19 i det här landet, så blir t.o.m jag tveksam.

Med "SKADLIGT" så menar jag (baserat på de rapporter som finns) att friska personer under 50 inte tycks behöva vaccinera sig och att de biverkningar som rapporterats är högre än riskerna att bli sjuk i unga år. Det är väldigt få fullt friska som ens hamnar på sjukhus av en covid infektion. Det ycks vara betydligt fler som får allvarliga biverkningar och faktiskt DÖR av biverkningar som blodproppar (stroke/hjärtinfarkt lunginfarkt.)

Har man någon defekt på sitt immunsystem och är yngre så kan man mycket väl vaccinera sig och väga för och nackdelar. Det är heller inghet vett i denna iver att massvaccinera folk som görs nu och där myndigheterna kommer med extremt tunna och ofta felaktig information om varför folk skall vaccinera sig även i unga år. Tjejer får menstruations störningar..inte bara ett fåtal utan väldigt många i fertil ålder får störningar. Att ett vaccin orsakar detta skall ses som extremt allvarligt och utredas betydligt mer än vad som hittils har gjorts. Det visar att viruset KAN påverka mänsklighetens förmåga till reproduktion.

Så att utan ordentliga fakta (som skulle ta 2-3 generationer att få fram vad gäller reproduktionen) så är det enda riktiga att vara extremt försiktig med vaccinering av personer i fertil ålder. Även vaccinerades barn måste hamna under uppsikt för att se om deras vaccinerade föräldrar inte gjort sin avkomma mindre fertil genom att föräldrarna vaccinerat sig. Även barnbarnen måste studeras på ev skador.
Citera
2021-11-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
....som infektion av ett lab-framställt kinesiskt fladdermusvirus ? Eller är det bara vaccin mot detta virus som är skadligt menar du?
Nej det mensr jag givetvis inte precis som jag skrev i originalinlägget som du uppenbarligen inte läst.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-05 kl. 11:18.
Citera
2021-11-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Verkar inte rädda någon heller. Smittspridningen ökar.

Det är för att många inte tar vaccin som bidrar till smittspridningen. Bara titta på några historiska sjukdomar om HUR de "utrotats". Det skrämmer mig att många inte inser det och jag tror det är tack vare internets framgång att man glömt bort historien och vetenskap.
Citera
2021-11-05, 11:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Klart vaccin kan ge dna skador. Allt mixtrande med kroppens system kan ge dna skador.

Men det gör inte det och du kommer inte hitta några källor om det heller så jag behöver inte fråga ens.
Citera
2021-11-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Det är för att många inte tar vaccin som bidrar till smittspridningen. Bara titta på några historiska sjukdomar om HUR de "utrotats". Det skrämmer mig att många inte inser det och jag tror det är tack vare internets framgång att man glömt bort historien och vetenskap.
De flesta sjukdomar har utrotars av naturlig flockimmunitet. Jag säger inte att vaccin inte kan ha effekt. Men vaccin har inte funnits så länge historiskt sett och många vaccin har kommit i dlutet av pandemier då sjukdolmsfallen ofta ändå klingat av
Citera
2021-11-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så är det med all säkerhet. Över 70år så är det väl drygt 90% som vaccinerat sig.

Det är väl bra?

Just sjukvård ska vara neutral. Det är likadant som om sjukvården skulle ge sämre vård till någon som varit rattonykter. Båda saker är dumma men behöver inte kritiseras av sjukvården.

En annan spännande siffra är att bland lågutbildade så är vaccinationsviljan minst. Undra hur det kommer sig? Är man skolad och påläst så borde det väl vara tvärtom? Eller?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/vaccinationstackning-i-undergrupper/

Intressant att FoHM plockat bort forskarutbildade från de siffror de presenterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in