2021-10-24, 11:11
Medlem
Inte speciellt förvånade, när man jobbar i en miljö där kulturen styrs efter börs, siffror och resultat är det tyvärr en naturlig utveckling.

Avanza har haft en fin utveckling på börsen, den digitala utvecklingen med sociala medier gör det inte bättre.

Ser framför mig hur fredagarna summeras med AWs och ryggdunkningar, kööla bussen anländer runt hörnet och det dammas på rejält.

Har liknande erfarenheter från spelbranschen, mest förvånad över att det ska införas drogtester? Typiskt svenskt o woke!? Hade spelbolagen gjort det på Malta hade 30% av dom anställda åkt dit, det är management medveten om varpå man kom fram till att, vad personer gör på sin fritid berör inte bolagen…
Citera
2021-10-24, 15:47
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Vafan den där kommentaren hör man ofta i sammanhanget... Det är väl en jävla skillnad att det dras öppet på Avanza och när det dras öppet på ditt städjobb på Samhall

Haha du är så gullig när du försöker trycka ner mig.
Citera
2021-10-24, 15:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Eh, nej, det gör det inte! Kanske i din värld, kanske måste du intala dig själv att "äsch, alla gör det".

Har sett med egna ögon på 2 andra banker
Citera
2021-10-24, 22:15
Medlem
Popademoss avatar
Alla knarkar. Deal with it.
Citera
Gromguttens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Gromgutten 2021-10-24, 22:58
Moderator

OT raderat. Det som raderats kan med førdel diskuteras i drogforumet eller politik inrikes, här är fokus på føretaget.

/Mod

2021-10-26, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Egendomligt hur det här kan bli en riksnyhet, chefen får ett mail "det knarkas på ditt företag, bara så du vet".
Ett säkerhetsföretag kontaktas och söker igenom lokalerna med knarkhund, fyra olika substanser ska ha funnits där ngn gång i det förgångna, chefen mumlar ngt om kokain...
Polisen kontaktas av chefen och ärendet är redan nedlagt i brist på bevis.
Det är bara att sätta igång och skicka anonyma mail till olika företag lite för skojs skull nu då!

på mitt jobb var själva chefen en av de som testades positiv

hon blev omplacerad o fick bättre arb.plats

Citera
2021-10-27, 21:01
Medlem
Dan-Eliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Sjunkande skepp med 67% vinstmarginal Well i don't think so ser

Hehe. Krävs några hål för att skeppet ska förlisa.
För övrigt kan jag tycka att 2 positiva av 600 testade är ett otroligt bra resultat.
Citera
2021-10-27, 21:42
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Eliasson
Hehe. Krävs några hål för att skeppet ska förlisa.
För övrigt kan jag tycka att 2 positiva av 600 testade är ett otroligt bra resultat.

Det är förvånansvärt lågt resultat. Sparbanken i Sorsele har nog fler positiva
Citera
2021-10-28, 10:03
Medlem
Krickedixans avatar
Tycker det är självklart med drogtester av personalen när sånt här händer.
Självklart ska det polisutredas och att företaget inte försöker tysta ner detta.

Avanza verkar vara ett skitföretag.
Citera
2021-10-28, 10:05
Medlem
MissDecibellas avatar
Chefen på banken sitter i soffan hos Malou om en liten stund.
Citera
2021-11-04, 20:30
Medlem
Dan-Eliassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tycker det är självklart med drogtester av personalen när sånt här händer.
Självklart ska det polisutredas och att företaget inte försöker tysta ner detta.

Avanza verkar vara ett skitföretag.

Vad gör avanza till ett skitföretag?

Att två anställda eventuellt tagit droger de sista dygnet och femhundranittioåtta anställda var oskyldigt anklagade?

Deras produkt är ju den bästa av alla svenska aktörers och aktien går som en raket.

Kan hålla med om att drogtester av personal är en självklarhet men bara för de som misstänks vara drogade på jobbet.
Djävla sätt att skapa problem av inget att testa varenda anställd.
Citera
2021-11-05, 08:40
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Eliasson
Vad gör avanza till ett skitföretag?

Att två anställda eventuellt tagit droger de sista dygnet och femhundranittioåtta anställda var oskyldigt anklagade?

Deras produkt är ju den bästa av alla svenska aktörers och aktien går som en raket.

Kan hålla med om att drogtester av personal är en självklarhet men bara för de som misstänks vara drogade på jobbet.
Djävla sätt att skapa problem av inget att testa varenda anställd.

Jag har fått lämna drogtest innan jag anställdes på ett företag samt utdrag urbepttsregistret.
Det fick alla göra som började på det företaget. Då är man seriös och vill inte ha in fel människor.
Är man seriös så tycker jag drogtester borde vara slumpaktiga bland medarbetarna.

Att ha personal som sitter och drogar på ett företag varje dag
Vilket det troligtvis är då de har gömmor på kontoret.
Ska de hålla på med andra människors viktiga placeringar drogade.
Man blir lätt omdömes lös när man inte är klar i skallen och kan ta risker som inte är ok.
Nä!
För mig är det inget företag jag skulle vända mig till efter detta.
Sedan om det är ett skitföretag eller ej men det är ett i mina ögon oseriöst företag.

Är man proffsig så har man seriös personal och inte knarkhuvuden
Senast redigerad av Krickedixan 2021-11-05 kl. 08:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in