2021-11-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Glöm inte heller DisillusionRing ring, den enda Agnetha Fältskog-komposition som ABBA spelade in.

Nej det finns en till på nån platta som spelades in ”live”
Där Benny uppmanade publiken att: give her a hand.

Jag var tydligen tvåa på den bollen
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-11-05 kl. 01:37.
Citera
2021-11-05, 01:38
Medlem
Anständiga 3/5 av Aftonbladet och Expressen. Finns till och med recensenter som ger skivan 4/5. När tiden har gått och folk börjar se den här skivan med nyktra ögon kommer alla att inse hur dåligt den här skivan egentligen är.
Citera
2021-11-05, 01:40
Medlem
Så kul att skivan äntligen är ute i sin helhet! Flera intressanta låtar, några kommer att spelas dygnet runt hos mig tag framöver.

I still have faith in you: I likhet med Don't shut me down känns texten som kommentar till återkomsten.

When you danced with me: Besläktad med The Piper. Trallvänlig, hamnar nog på topplistorna.

Little things: Fin men inte riktigt i min smak (gillar iofs inte någon julmusik).

Don't shut me down: Trea på min lista efter Just a notion och Bumblebee.

Just a notion (eller Just an ocean?) : Ett rent mästerverk. Toppar det mesta de släppte under sin mest aktiva period. Tonartshöjningarna ger gåshud! Enda felet: att den tonas ut.

I can be that woman: Välgjord och behaglig, fin sång.

Keep an eye on Dan: Trist intro, suggestiv därefter.

Bumblebee: Älskar Fridas röst och hennes uttal. Subtilt komp. Underbar låt.

No doubt about it: för mycket 80-tal. Är det gamla ratade ljudspår? Påminner om Snuten i Hollywood.

Ode to freedom: plus för synkoper och körer, minus för rymdfilmspampiga stråkar.

Totalt sett ett mycket bra album – otroligt bra jobbat av ett gäng 70-plussare!
Senast redigerad av Thiakher 2021-11-05 kl. 01:47.
Citera
2021-11-05, 01:52
Medlem
Två svagare spår, resten placerar sig mellan riktigt bra och mästerligt.
Citera
2021-11-05, 02:47
Medlem
Månsans avatar
Första intrycket, möjligen en liten smula besvikelse vid första genomlyssningen. De tidigare släppta två låtarna I Still Have Faith In you och Don't Shut Me Down tycker jag fortfarande är de bästa på plattan. Öppen för att flera av de andra låtarna kan behöva sätta sig, kanske tar sig om albumet får rulla på och repeteras i några timmar.
Citera
2021-11-05, 02:54
Medlem
Negerhjons avatar
Jag är besviken. De två först släppta hade hög klass och jag hade hoppats på fler låtar av den klassen.. Men men..
Citera
2021-11-05, 04:04
Medlem
Spelar mindre roll, I Still Have Faith In You blir ändå årets bästa låt!
Citera
2021-11-05, 04:53
Medlem
De 2 första låtarna som släpptes var mediokra och har bara nostalgivärde liksom plattan. Texterna är enbart gjorda för skilda kärringar. Woke benny och björn vet att detta är skräp. De skäms nog som fan. Det verkar som om någon tvingat dem till denna flopp.
Citera
2021-11-05, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Björn och Benny är några av världens mest ödmjuka miljardärer. Väldigt svenska i sitt agerande mot omgivningen. Frida och Agnetha är inte överdrivet förmögna av den enkla anledningen att dom inte skrev låtarna. Jag ser det som en gåva att Benny och dom andra abborna tar sig an det här projektet vid sin ålder. Och låtarna håller hittills hög kvalité. Jämför en ballad som I still have faith in you med någon annan samtida artist. Det finns ingen som har kapacitet att prestera något liknande.
Björn och Benny har en sida utåt och en sida privat. Det finns massa skvaller om hur det ser ut när de agerar kring privata angelägenheter som bostad osv.
Citera
2021-11-05, 06:34
Medlem
Knucklehugss avatar
Keep an on Dan är ju riktigt bra, bästa spåret på nya plattan helt klart.
Citera
2021-11-05, 07:23
Medlem
Retrospektivt kommer den nya skivan ses för av den är av alla, ren smörja och en kalkon.
Citera
2021-11-05, 07:28
Medlem
AndersVasts avatar
Är inte Abba "soundet" ute?

Det va ju typ 40 år sedan. Ok, kanske nostalgi. Men den gruppen är inte så stor och minskar för varje dag.
Musik utvecklas och vi utvecklas vilket är bra annars hade det bara spelats Mozart, Bach och Beethoven på radiostationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in