Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Första intrycket, möjligen en liten smula besvikelse vid första genomlyssningen. De tidigare släppta två låtarna I Still Have Faith In you och Don't Shut Me Down tycker jag fortfarande är de bästa på plattan. Öppen för att flera av de andra låtarna kan behöva sätta sig, kanske tar sig om albumet får rulla på och repeteras i några timmar.
Jag tror säkert att fler av låtarna kommer att ta sig med tiden. Själv tyckte jag att framför allt de två sista låtarna var platta vid första genomlyssningen, men de växte rejält redan andra gången jag hörde dem.
Jag fastnade direkt för "When you danced with me"; medryckande folkmusik, typiskt Benny! Den låt som jag blev mest berörd av var balladen "I can be that woman", som jag tycker Agnetha sjunger riktigt bra. Min favoritlåt hittills av dem jag inte hört tidigare! Kanske lite märklig text emellanåt... Även "Bumblebee" med Frida var vacker med ett fint budskap (måste läsa texterna ordentligt då de var svåra att uppfatta). "Keep your eye on Dan" gillar jag också, en dramatisk låt som påminner en del om
Chess. Intressantaste låten på skivan helt klart. Jullåten "Little things" hade jag väntat mig lite mer av, en stark refräng att sjunga med i saknas, men ganska söt ändå.