2021-11-04, 22:34
Medlem
Ja har man gruppvåldtagit nån för 7 år sedan så måste väl det va glömt nu och verkligen dags för lite glorifiering och ett hyllningsreportage i en av Sveriges största tidningar. Helst nåt pris i p3 också på nån stor gala. Skit i vad våldtäktsoffret och hennes familj fått utstå, nej hylla och uppmärksamma så killarna kan tjäna lite mer pengar mainstream.. heja heja expressen
Citera
2021-11-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Ja har man gruppvåldtagit nån för 7 år sedan så måste väl det va glömt nu och verkligen dags för lite glorifiering och ett hyllningsreportage i en av Sveriges största tidningar. Helst nåt pris i p3 också på nån stor gala. Skit i vad våldtäktsoffret och hennes familj fått utstå, nej hylla och uppmärksamma så killarna kan tjäna lite mer pengar mainstream.. heja heja expressen

Verkligen, let’s go all the way. Helt jävla makalöst.
Citera
2021-11-04, 22:55
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Nina kommer jobba kvar på Expressen. Det är väl ingen som tror att den seriösa median skulle låta sig påverkas av vad hat-mobben sprider för dumheter på nätet? Ånej, eliten kan bara pudla inför annat elit. Man skulle aldrig urholka sin status genom att låta någon av de egna fällas av obetydliga bloggar som låtas vara medier.

Nina har fortsatt högt förtroende precis som Linnea Claesson, Alexandra Pascalidou och Henrik Arnstad också hade efter att de avslöjats.

Precis som dessa kommer också Nina om några månader meddela att hon med stor sorg lämnar Expressen eftersom hon fått möjlighet att gå vidare till nya utmaningar som hon inte kan berätta om närmare just nu. Men det är alltså dessa nya möjligheter, inget annat, som kommer få henne att helt frivilligt lämna Expressen.

Vad menar du? Insinuerar du att flashback o co kan avsätta henne i vilket fall eller att hon kommer få ett bättre erbjudande än expressen tack vare sitt senaste gig?
Citera
2021-11-04, 22:57
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
https://youtu.be/whSJGz3-Q9M

Här är hon ju! Jag kommer aldrig öppna expressen igen förrän dom:
1) pudlat för den fullständigt korkade intervjun med gangstern
2) avskedar den här aktivisten

Hon är inte ens journalist! Aktivistisk bloggare.

Bland det konstigaste jag sett. Vad hade hon för baktanke med att ställa samma fråga fyra gånger när hon redan fått svar?
Citera
2021-11-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Ska vi hypotetiskt anta att Breivik sadlar om till gangsterrappare? Nä, sandlådenivå. Vi avslutar där.

Det enda denna tråd syftar till öht från första början är att vinna billiga politiska poänger. Jag är också nationalist men jag kan skilja på rätt och fel. Att angripa en kvinnlig journalist som försöker göra sitt jobb är otroligt lågt.

Försökte hon göra sitt jobb? Man måste väl kunna påpeka ett uppenbart mörkande? Varför nämner du “kvinnlig”? Är det viktigt i sammanhanget? Stackars kvinnliga journalister.
Citera
2021-11-04, 23:58
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Försökte hon göra sitt jobb? Man måste väl kunna påpeka ett uppenbart mörkande? Varför nämner du “kvinnlig”? Är det viktigt i sammanhanget? Stackars kvinnliga journalister.

Läs mina tidigare inlägg så förstår du hur journalistyrket fungerar. Det handlar inte om mörkande utan om överenskommelser. Varför skulle Expressen mörka våldtäkter, och till vilken vinning?
Citera
2021-11-05, 00:00
Medlem
Citat:
Läs mina tidigare inlägg så förstår du hur journalistyrket fungerar. Det handlar inte om mörkande utan om överenskommelser. Varför skulle Expressen mörka våldtäkter, och till vilken vinning?

Man kom överens med honom om att mörka gruppvåldtäkten i utbyte mot intervjun, japp.
Citera
2021-11-05, 00:12
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Man kom överens med honom om att mörka gruppvåldtäkten i utbyte mot intervjun, japp.

Ja, precis. Som du säger, de ingick en överenskommelse om någonting som inte är relevant för intervjun. Vad är problemet?

Ponera att du skriver på ett arbetsavtal där det står att du får göra si och så. Du börjar en viss tid och har en timmes lunchrast varje dag. Tar du lunchrast i två timmar? Nä, du tar din timme för att du vill behålla jobbet. På samma sätt får journalister rätta sig efter villkoren som ställs av de som de intervjuar.
Citera
2021-11-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ja, precis. Som du säger, de ingick en överenskommelse om någonting som inte är relevant för intervjun. Vad är problemet?

Ponera att du skriver på ett arbetsavtal där det står att du får göra si och så. Du börjar en viss tid och har en timmes lunchrast varje dag. Tar du lunchrast i två timmar? Nä, du tar din timme för att du vill behålla jobbet. På samma sätt får journalister rätta sig efter villkoren som ställs av de som de intervjuar.

Så då tycker du även att nån skulle kunna intervjua Anders Eklund i framtiden om låt oss säga hans karriär som lastbilschaufför eller kriminella svartjobb och utelämna/mörka att denna man tidigare våldtagit ett barn lilla Engla i stjärnsund tills hon dog?
Citera
2021-11-05, 00:28
Medlem
Citat:

Förmodligen den sämsta jävla jämförelsen jag läst.
Citera
2021-11-05, 00:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Men då ägnade sig inte Expressen åt journalistik, där man ska kritiskt granska och analysera, utan mer att teckna ett slags absurt idolporträtt av den här våldtäktsmannen Dumle.
Citera
2021-11-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ska vi hypotetiskt anta att Breivik sadlar om till gangsterrappare? Nä, sandlådenivå. Vi avslutar där.

Det enda denna tråd syftar till öht från första början är att vinna billiga politiska poänger. Jag är också nationalist men jag kan skilja på rätt och fel. Att angripa en kvinnlig journalist som försöker göra sitt jobb är otroligt lågt.

Det är sunt och rätt att angripa en journalist som väljer att göra vad som kan beskrivas som ett idolporträtt av en multikriminell gängvåldtäktsman och sluta ett avtal om att ej nämna våldtäkten med samma våldtäktsman.
Om du kallar det för att göra sitt jobb som journalist och kallar dig själv för nationalist så ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in