2021-11-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
De här med kvinnoväljare. I Virginia vann ju överraskande republikanen Youngkin efter att valrörelsen kommit att handla om skolvåldtäkter och undervisning som lär vita barn att hata sig själva och andra barn att hata vita barn. Detta ses nu som skälet till att vita kvinnor röstade republikanskt.

Det är detta SD bör ta fasta på: Att tala om svenska barn som råkar ut för etniskt hat, förnedringsrån och våldtäkter kommer givetvis inte skrämma bort kvinnoväljare utan fungera som en kil in i kvinnokollektivet. Mammor, mor- och farmödrar kommer aldrig dras till harmlöshet, men kan skrämmas bort från S eller C.

Ett SD som talar tyst om dessa frågor har inget existensberättigande och det är inte "smart" att ligga lågt och invänta mediernas välsignelse - vid det laget har ju M och S redan bytt fot.
Precis, det SD måste försöka med är att göra alla icke-assimilerade invandrare som beter sig icke-svenskt till vandrade valaffischer för SD. Dvs få kvinnor att tänka "Där är en potentiell våldtäktsman" när ett gäng Somalier eller Araber står och hänger utanför en tunnelbanestation eller drar runt planlöst i ett köpcenter. Istället som nu då många verkar tänka "Vi räddade dessa stackars ungdomar från krig och tortyr".

Det var väl det som delvis hände där månaderna innan Corona slog till. Förnedringsrån var vad alla pratade om och då började även kvinnorna tänka till. Sedan kom Corona och då hoppade man tillbaka till "trygga S" där man fortfarande är kvar, troligtvis för att man gått på lögnen om att Sverige har eruropas minsta invandring just nu samt att man håller på att knäcka gängen.
Citera
2021-11-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Små förändringar hos Novus, där MP:s uppgång är den största förändringen och man går därmed förbi KD i storlek.
Kod:
S  25,6 -0,4
M  22,9 +0,3
SD 19,1 -0,3
V  11,3 +0,7
C   8,5 -0,3
MP  4,8 +0,8
KD  4,1 -0,5
L   2,8 +0,2
Källa: SVT

Novus är förvisso senast publicerade mätning (4nov) men sifo ipsos och sentio är till stor del gjorda senare delen av oktober så man kan hävda att denna novus redan är lite gammal
Citera
2021-11-04, 19:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Klimatmötena är ett enda stort hittepå, tyvärr är det alldeles för icke-PK att yttra det än så länge. Ungefär som invandringen innan 2015. Jag menar vad fan, ett klimatmöte utan Kina, ingen vettig kritiskt tänkande människa kan ta ett sånt möte seriöst. Bara hittepå-politiker som Bolund och MP. Återigen så kommer dock verkligen komma ikapp även här. Precis som du är inne på är vindkraften en enda stor återvändsgränd när det gäller effektiva klimatsatsningar och absolut ingen valvinnare för den rödgröna sidan.

Nja det känns som det börjar vända lite, det har uppmärksammats att Kina inte är med och att de fortsätter att öka sina utsläpp. Det är inte lika okritisk rapportering som tidigare sådana här möten när New York skulle hamna under vatten och hela Seychellerna redan var på väg ned i havet. Jag tror faktiskt Greta och klimatrörelsen utanför MP kan göra en insats här; de kan visa på vad lite som görs i praktiken, att dessa möten bara är tomma ord. När dessa möten genomskådas så blir också den svenska politiken rätt meningslös. Vi får se men jag hoppas i alla fall att klimatsekten kan hjälpa oss här genom att påpeka det uppenbara att det bara är ett skådespel, för där är vi eniga med dem.

Vi vände ju M inifrån angående invandringen, jag tror vi kan få dem över på vår sida som första parti.
Senast redigerad av HejaFinland 2021-11-04 kl. 19:33.
Citera
2021-11-04, 20:08
Medlem
Helt otroligt vad media producerar saker om sossarnas kongress och Magdalena Andersson. Aldrig varit med om något liknande och jag utgår från att det kommer fortsätta hela veckan ut.

Får det här inte genomslag i de kommande opinionsundersökningarna vinner högern valet.
Citera
2021-11-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Helt otroligt vad media producerar saker om sossarnas kongress och Magdalena Andersson. Aldrig varit med om något liknande och jag utgår från att det kommer fortsätta hela veckan ut.
Det är väl inte så otroligt ändå?
Citera
2021-11-04, 22:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
De här med kvinnoväljare. I Virginia vann ju överraskande republikanen Youngkin efter att valrörelsen kommit att handla om skolvåldtäkter och undervisning som lär vita barn att hata sig själva och andra barn att hata vita barn. Detta ses nu som skälet till att vita kvinnor röstade republikanskt.

Det är detta SD bör ta fasta på: Att tala om svenska barn som råkar ut för etniskt hat, förnedringsrån och våldtäkter kommer givetvis inte skrämma bort kvinnoväljare utan fungera som en kil in i kvinnokollektivet. Mammor, mor- och farmödrar kommer aldrig dras till harmlöshet, men kan skrämmas bort från S eller C.

Ett SD som talar tyst om dessa frågor har inget existensberättigande och det är inte "smart" att ligga lågt och invänta mediernas välsignelse - vid det laget har ju M och S redan bytt fot.
Japp! Ett bra inlägg!

Något som SD borde ta tag i är den vidriga RFSL-broschyren som gavs till barn i mellanstadiet i många skolor.
Med tecknade bilder fick barn i 10-åringar lära sig om fist-fuck, män som snaskar kotte, m.m.

Fan, om jag hade skickat en sådan bild till en annan persons 10-åriga son/dotter så hade jag polisanmälts, åtalats och med all rätt åkt dit.

Men nu jävlar var det RFSL med en broschyr som finansierats av, hör och häpna, den allmänna arvsfonden, Och lika äckliga aktivister inom skolorna har sett till att BARN tvingats att ta del av skiten.

Varför har SD inte begärt en misstroendeförklaring mot utbildningsministern? Även om skolorna är kommunala verksamheter så är det staten som har översynen.
Det skulle vara mumma för SD att få höra politiker och MSM försvara distributionen av snusket till småbarn i skolorna.

Det måste drälla av förbannade föräldrar som inte vågar säga något men som gärna tar klivet till SD för att skydda barnen mot galenskap som detta.
Citera
2021-11-04, 22:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nja det känns som det börjar vända lite, det har uppmärksammats att Kina inte är med och att de fortsätter att öka sina utsläpp. Det är inte lika okritisk rapportering som tidigare sådana här möten när New York skulle hamna under vatten och hela Seychellerna redan var på väg ned i havet. Jag tror faktiskt Greta och klimatrörelsen utanför MP kan göra en insats här; de kan visa på vad lite som görs i praktiken, att dessa möten bara är tomma ord. När dessa möten genomskådas så blir också den svenska politiken rätt meningslös. Vi får se men jag hoppas i alla fall att klimatsekten kan hjälpa oss här genom att påpeka det uppenbara att det bara är ett skådespel, för där är vi eniga med dem.

Vi vände ju M inifrån angående invandringen, jag tror vi kan få dem över på vår sida som första parti.
Intressant är att de Gröna i Finland vill att kärnkraft klassas som hållbar energi och de Gröna i Norge hävdar att klimatomställningen inte är möjlig utan kärnkraft.

Jag önskar att SD kunde få spridning på den informationen.
Citera
2021-11-04, 22:15
Medlem
Jirens avatar
Citat:

Får det här inte genomslag i de kommande opinionsundersökningarna vinner högern valet.

Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Det är väl inte så otroligt ändå?
Lite skumt att "borgerliga" Expressen öser på för fullt medan S-brännmärkta Aftonbladet är ganska tystlåtna av sig. Just nu har Expressen fem klickbara rubriker högt uppe. Sossebladet visar bara lite kjäbbel från Lena Mellin på förstasidan.
Senast redigerad av Jiren 2021-11-04 kl. 22:26.
Citera
2021-11-04, 22:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Helt otroligt vad media producerar saker om sossarnas kongress och Magdalena Andersson. Aldrig varit med om något liknande och jag utgår från att det kommer fortsätta hela veckan ut. Får det här inte genomslag i de kommande opinionsundersökningarna vinner högern valet.

Ja det verkar otroligt viktigt detta för Expressen. Smygsossar.
Citera
2021-11-04, 22:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Intressant är att de Gröna i Finland vill att kärnkraft klassas som hållbar energi och de Gröna i Norge hävdar att klimatomställningen inte är möjlig utan kärnkraft.

Jag önskar att SD kunde få spridning på den informationen.

Ja svenska MP verkar vara de mest blåsta av gröna partier. Frankrike har ju börjat pusha för kärnkraften i EU men vår dumma regering säger emot.
Citera
2021-11-04, 22:51
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Oj oj oj då.. Inte för att Novus är mest pålitligt, men ser det ut såhär kanske jag blir tvungen att stödrösta på KD. Ja inte bara jag. Tusentals till. Inte för att jag gillar KD, men för att SD:s förhandlingsläge försämras avsevärt om de åker ur.. Drömmen är ju ett SD på i allafall 25% som kan spela ut blocken mot varandra och välja det bästa budet..

KD brukar ligga lågt i mellanvalen. Det är först i valrörelsen som de brukar öka.
Citera
2021-11-04, 23:29
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
KD brukar ligga lågt i mellanvalen. Det är först i valrörelsen som de brukar öka.

Alltså ett tag trodde jag Ebba Busch kunde bli statsminister. Hon var ung, kvinna, såg hyfsat bra ut(politiker brukar se ut som bara fan) och KD låg över tvåsiffrigt och Ebba hade störst förtroende av alla partiledare. Sedan dess har partiet och Ebba stått för en rad misstag.. (inte minst dåren Adaktusson).. Man kan inte annat än undra hur fan de tänkt i den inre kretsen när man fattat vissa beslut.. Man har ju snart slarvat bort 2/3 av sina väljare. Makalöst dåligt gjort.. Men det finns för mycket dårar med extrema åsikter i KD och MP så de håller väl inte i längden antar jag.. Förhoppningsvis tappar S med om vänsterfeministerna i partiet får större utrymme i media.. Man kan ju alltid hoppas.. Man undrar vilka Magdalena Andersson gör dig av med. Morgan Johansson är ju en av de mest välkända men han börjar ju bli en belastning med noll förtroende. Strandhäll och Linde framstår ju som direkt hjärndöda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in