2021-11-04, 16:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Kycklingarna är ju rätt högt uppe nu när de har fått tag i Conte som deras manager.

Men hur ser kycklingsupportrana här inne på Conte? Vad förväntar ni er av italienaren in charge av den lilla judeklubben?
Citera
2021-11-04, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kycklingarna är ju rätt högt uppe nu när de har fått tag i Conte som deras manager.

Men hur ser kycklingsupportrana här inne på Conte? Vad förväntar ni er av italienaren in charge av den lilla judeklubben?
Nu håller jag inte på Spurs men att få fart på Kane borde vara prioritet. Tottenham har ju annars ett hyfsat bra lag och bör gå långt i Conference League.
Citera
2021-11-04, 16:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Nu håller jag inte på Spurs men att få fart på Kane borde vara prioritet. Tottenham har ju annars ett hyfsat bra lag och bör gå långt i Conference League.
Så blir det nog. Men det går rykten om att Conte önskar att värva Fiorentina’s Vlahovic, och att spuds lär isf sälja Kane.
Citera
2021-11-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Varför är det inte relevant längre? Sist jag tittade så spelas det fortfarande på 105x68 meter (på de flesta ställen), målen är lika stora, bollen är lika stor och det är 11 mot 11. Den enda riktigt stora förändringen är VAR i vissa ligor och cuper. Säg bara att vissa av er hade fel för att ni inte känner till fotbollshistorien. Graeme Souness i Rangers är en annan som lyckades.

Givetvis kommer någon att lyckas som "player manager" i framtiden och Ronaldo är faktiskt en kandidat att göra det, men jag vill ändå inte ha honom i den rollen. Det skulle inte förvåna mig om han en dag återvänder till Sporting i den rollen.
Så klart att någon kommer göra det på nytt i framtiden. Men varken jag eller Frysen har sagt att det aldrig kommer hända igen.
Men om du tror att fotbollen är exakt likadan idag som den var -85 och den enda skillnaden är VAR's intåg så får jag nog helt ändra min uppfattning om dig från en kunnig och vettig skribent till jag vet faktiskt inte riktigt. Ja, du har rätt i att grundförutsättningarna är desamma men det är som att påstå att det inte är någon större skillnad på Jesse Owens 100m 1936 med Bolt 2012. Bägge skulle ju bara springa 100m liksom - exakt samma sport i övrigt enligt dig men skillnaden i tid var 1 sek för OS-guld vilket är extremt mycket på en så kort distans.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ingenting runt fotbollen är detsamma idag som det var när Dalglish tog över. Allting är 1000% mer professionellt och ju proffsigare det blir desto mindre blir detaljerna som skiljer vinst från förlust. Fotbollen går vidare och utvecklas och den har aldrig varit mer professionell än vad den är idag.
Nej verkligen inte och håller helt med dig.

Citat:
Exakt så. Fotbollen har utvecklats ngt enormt sedan 80/90-talet.

Dock så vill jag inte med 100% säkerhet påstå att vi aldrig får se en succerik spelande tränare igen i framtiden.
Självklart kommer det finnas enstaka individer även i framtiden som kommer att lyckas på samma sätt som att det funnits det i historien och nutid. Det är dock precis som vi kommit fram till extremt få som lyckas leverera från dag 1.
Citera
2021-11-04, 16:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Så klart att någon kommer göra det på nytt i framtiden. Men varken jag eller Frysen har sagt att det aldrig kommer hända igen.
Men om du tror att fotbollen är exakt likadan idag som den var -85 och den enda skillnaden är VAR's intåg så får jag nog helt ändra min uppfattning om dig från en kunnig och vettig skribent till jag vet faktiskt inte riktigt. Ja, du har rätt i att grundförutsättningarna är desamma men det är som att påstå att det inte är någon större skillnad på Jesse Owens 100m 1936 med Bolt 2012. Bägge skulle ju bara springa 100m liksom - exakt samma sport i övrigt enligt dig men skillnaden i tid var 1 sek för OS-guld vilket är extremt mycket på en så kort distans.

Nej verkligen inte och håller helt med dig.

Självklart kommer det finnas enstaka individer även i framtiden som kommer att lyckas på samma sätt som att det funnits det i historien och nutid. Det är dock precis som vi kommit fram till extremt få som lyckas leverera från dag 1.
(Syftar endast på inlägget som du citerade från mig)

Yep. Men för att ngn spelare ska lyckas som tränare, så måste man ju givetvis vara taktiskt smart, och ha intresse för den taktiska biten. Minns jag såg en intevju med Guardiola där han förklarade att han började tänka på en tränarkarriär redan när han var 22-23 år gammal, och att han under spelarkarriären alltid hade intresse för tränaryrket, taktik, hur olika tränare väljer att träna sina lag på osv.

Jag kan dock inte se för mig att Ronaldo, eller Zlatan för den del, är särskilt intresserade av taktik eller av tränaryrket som helhet.
Citera
2021-11-04, 18:46
Medlem
Generalanderssons avatar
En fråga till er alla:

Har det nånsin varit en större skitstövel, äkta hycklare i engelsk fotboll än Alex Ferguson? Vettetusan hur många ggr jag blev provocerad av whiskynäsans konstanta skitsnack, ”mindgames” och hyckleri.

Fergie är troligen den största karaktären nånsin i engelsk fotboll, men han var oxå ”a first class asshole”.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-04 kl. 19:22.
Citera
2021-11-04, 19:26
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:

Jadu malajandersson…det ska du skita i😂
Citera
2021-11-04, 19:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Har Robertson någonsin fått rött kort? Tycker han borde kvala in som en Premier League's fulaste spelare med alla sina tjuvnyp, knuffar över reklamskyltar och stämplingar. När någon ställer honom mot väggen kommer pappa Virgil till undsättning. Tycker han är en fegare variant av Diego Costa när denne härjade runt som mest. En spelare man älskat om han spelat för det egna laget men som man istället hatar

Ett rött kort i skotska ligacupen som 18-åring för Queens Park mot St Johnstone, enligt Transfermarkt. 2012.

Han är en retsticka som gärna gruffar med motståndarna, går igång på tjafset och försöker jävlas. Småful. Men någon Diego Costa är han då rakt inte. Costa ska vara glad att inte VAR kom 15 år tidigare, karln hade inte kommit särskilt högt upp i elitfotbollen.

https://www.planetfootball.com/quick-reads/11-of-diego-costas-best-shthouse-moments-ramos-gabriel-can-more/

Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Varför är det inte relevant längre? Sist jag tittade så spelas det fortfarande på 105x68 meter (på de flesta ställen), målen är lika stora, bollen är lika stor och det är 11 mot 11. Den enda riktigt stora förändringen är VAR i vissa ligor och cuper. Säg bara att vissa av er hade fel för att ni inte känner till fotbollshistorien. Graeme Souness i Rangers är en annan som lyckades.

Givetvis kommer någon att lyckas som "player manager" i framtiden och Ronaldo är faktiskt en kandidat att göra det, men jag vill ändå inte ha honom i den rollen. Det skulle inte förvåna mig om han en dag återvänder till Sporting i den rollen.

Precis som det är en helt annan kompetensprofil på i princip varenda position på planen idag gentemot hur det var förr, gäller samma för managers.

Ta Mourinho t.ex. - ansågs vara ett taktiskt geni för bara 10 år sedan, demontränare. Nu ifrånsprungen, anses stå för gårdagens fotboll, en dinosaurie jämfört med nytänkare som Klopp och Pep.

Jag tror inte det går att vara spelande manager för ett lag i Europatoppen 2021, inte om det ska gå bra. Det är två enormt krävande jobb, samtidigt. Visst att det funkar i mindre lag och ligor, men inte i toppen av PL. Annan nivå.

Utöver det ser jag Ronaldo 2021 som spelande manager som ett extremt värdelöst val. Killen är ett superego, vilket gynnar honom i hans jobb - han håller sig i extremt bra form, han gör sina mål, han är hungrig som fan. Skulle det gynna honom som manager? Så fan heller. Han skulle se sig själv som opetbar (vilket förvisso Ole verkar göra också) oavsett motstånd eller matchbild. Inte fan skulle han byta ut sig själv i en viktig match om han märker att han har en dålig dag eller att laget behöver något annat på topp.

Ronaldo kanske blir manager en dag, vem vet. Men här och nu är en horribel idé. Och självklart totalt orealistisk, ett påfund någon bookmaker hittat på som folk tycker är roligt.
Citera
2021-11-04, 20:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lloris, Reguilon, Davies Romero, Dier, Emerson, Hojbjerg, Skipp, Moura, Son, Kane.

Contes första elva. Som väntat 3-4-3. Eller 5-2-3 om man så vill. Lite den jag trodde på. Dock Davies som en av de tre centrala. Sen Skipp på mitten. Och Moura väljs framför Ali. Trodde han skulle köra mer b-betonat med tanke på Everton på Söndag. Men han vill väl sätta laget direkt och få spelarna vana vid formation och taktik direkt.
Citera
2021-11-04, 20:10
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Någon av er skrev att det inte finns några lyckade försök med en "player manager". Det var det jag invände emot.

Citat:
Men om du tror att fotbollen är exakt likadan idag som den var -85 och den enda skillnaden är VAR's intåg så får jag nog helt ändra min uppfattning om dig från en kunnig och vettig skribent till jag vet faktiskt inte riktigt.

Jag har aldrig skrivit att fotbollen idag är likadan som 1985. Fotbollen var mer taktisk förr medans den är snabbare idag.

Citat:
Ja, du har rätt i att grundförutsättningarna är desamma men det är som att påstå att det inte är någon större skillnad på Jesse Owens 100m 1936 med Bolt 2012. Bägge skulle ju bara springa 100m liksom - exakt samma sport i övrigt enligt dig men skillnaden i tid var 1 sek för OS-guld vilket är extremt mycket på en så kort distans.

Så stor skillnad är det inte som mellan Owens och Bolt. Ska du använda 80-90-talen som referens så får du jämföra Bolt med Carl Lewis. Bolt's 9.58 mot Lewis 9.86. Du kan ju inte dra upp 30-talet i den här diskussionen. Om fotbollen har förändrats så mycket de senaste åren, hur kommer det sig att Ronaldo gör mål 2021 på samma sätt som han gjorde 2003? Samt att han bevisligen håller en viss klass och nivå för övrigt också.
Senast redigerad av TilhelmWell 2021-11-04 kl. 20:24.
Citera
2021-11-04, 21:51
Medlem
Citat:

Jag förväntar mig att Conte kommer vara en högst bidragande faktor till att Arsenal missar Europaspel ännu en säsong. Jag har slutat länka källor i den här tråden men det är ren fakta jag kommer med. Googla om du undrar nåt.
Citera
2021-11-04, 21:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag förväntar mig att Conte kommer vara en högst bidragande faktor till att Arsenal missar Europaspel ännu en säsong. Jag har slutat länka källor i den här tråden men det är ren fakta jag kommer med. Googla om du undrar nåt.
Lättkränkt much? Tottenham är bara en irrelevant liten skitklubb, som ingen andra än Levy och deras verklighetsfrånvarande fanskara tar på allvar. Inse det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in