Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Har Robertson någonsin fått rött kort? Tycker han borde kvala in som en Premier League's fulaste spelare med alla sina tjuvnyp, knuffar över reklamskyltar och stämplingar. När någon ställer honom mot väggen kommer pappa Virgil till undsättning. Tycker han är en fegare variant av Diego Costa när denne härjade runt som mest. En spelare man älskat om han spelat för det egna laget men som man istället hatar

Ett rött kort i skotska ligacupen som 18-åring för Queens Park mot St Johnstone, enligt Transfermarkt. 2012.
Han är en retsticka som gärna gruffar med motståndarna, går igång på tjafset och försöker jävlas. Småful. Men någon Diego Costa är han då rakt inte. Costa ska vara glad att inte VAR kom 15 år tidigare, karln hade inte kommit särskilt högt upp i elitfotbollen.
https://www.planetfootball.com/quick-reads/11-of-diego-costas-best-shthouse-moments-ramos-gabriel-can-more/
Citat:
Ursprungligen postat av
TilhelmWell
Varför är det inte relevant längre? Sist jag tittade så spelas det fortfarande på 105x68 meter (på de flesta ställen), målen är lika stora, bollen är lika stor och det är 11 mot 11. Den enda riktigt stora förändringen är VAR i vissa ligor och cuper. Säg bara att vissa av er hade fel för att ni inte känner till fotbollshistorien. Graeme Souness i Rangers är en annan som lyckades.
Givetvis kommer någon att lyckas som "player manager" i framtiden och Ronaldo är faktiskt en kandidat att göra det, men jag vill ändå inte ha honom i den rollen. Det skulle inte förvåna mig om han en dag återvänder till Sporting i den rollen.
Precis som det är en helt annan kompetensprofil på i princip varenda position på planen idag gentemot hur det var förr, gäller samma för managers.
Ta Mourinho t.ex. - ansågs vara ett taktiskt geni för bara 10 år sedan, demontränare. Nu ifrånsprungen, anses stå för gårdagens fotboll, en dinosaurie jämfört med nytänkare som Klopp och Pep.
Jag tror inte det går att vara spelande manager för ett lag i Europatoppen 2021, inte om det ska gå bra. Det är två enormt krävande jobb, samtidigt. Visst att det funkar i mindre lag och ligor, men inte i toppen av PL. Annan nivå.
Utöver det ser jag Ronaldo 2021 som spelande manager som ett extremt värdelöst val. Killen är ett superego, vilket gynnar honom i hans jobb - han håller sig i extremt bra form, han gör sina mål, han är hungrig som fan. Skulle det gynna honom som manager? Så fan heller. Han skulle se sig själv som opetbar (vilket förvisso Ole verkar göra också) oavsett motstånd eller matchbild. Inte fan skulle han byta ut sig själv i en viktig match om han märker att han har en dålig dag eller att laget behöver något annat på topp.
Ronaldo kanske blir manager en dag, vem vet. Men här och nu är en horribel idé. Och självklart totalt orealistisk, ett påfund någon bookmaker hittat på som folk tycker är roligt.