2021-11-02, 19:15
Medlem
[quote=Makramento|77789880]Ja, och försäljningen var olaglig redan 2020, men kom inte fram i ljuset förrens nyligen.
Men jag vet att folk nära bolaget och runt bolaget tycker att det som har hänt igår ska vara historia. Det tyder ju på vilken luftslott och ponzibedrägeri allt är.
"Gjorde jag fel igår så struntar vi i det och blickar fram mot nästa fel jag gör om en vecka."
Är det måhända så att folk förstår att det förhåller sig såhär och aktien därför sakta men säkert rasar mot nya lows?[/QUOTE
Markramento du är som en blind höna som inte vet vad den vill. Snackar du ni intergiro eller Quickbit?
Satt dessa två herrar nu nämner i någon styrelse? På dig låter det som att det är Quickbits fel att intergiro sålde utan att informera FI.
Jag tror du har sniffat för mycket lubrikant tillverkad i solkustens elcykel fabrik. Gör oss alla en tjänst och fortsätt skriv dina inlägga så vi kan förundras över hur intelligens befriad du verkligen är. Mitt största nöje på Flashback är att läsa dina texter. Fortsätt skriva massa dynga så är du snäll. Men den där inte så super mano är som bortblåst. Han har nog köpt en elcykel och cyklat iväg mot ditt håll makramento.
Citera
2021-11-02, 21:01
Medlem
Bla bla bla bla.. Och kursen den bara rusar.
Men snacka går ju.
Hoppas Svensson åtminstone räddar den lilla peng som är kvar i investeringen.
Och förresten killar, är koftan i rätt storlek? Sitter den bekvämt?
Citera
2021-11-03, 01:52
Medlem
sleevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Bla bla bla bla.. Och kursen den bara rusar.
Men snacka går ju.
Hoppas Svensson åtminstone räddar den lilla peng som är kvar i investeringen.
Och förresten killar, är koftan i rätt storlek? Sitter den bekvämt?

Har du vänt grafen upp och ner?

Ner 25% sedan årsskiftet och ned 68% procent sedan årshögsta i Maj.
Aktien handlas under 200 dagars glidande medelvärde.

Finns inget som indikerar något positivet.
Citera
2021-11-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleev
Har du vänt grafen upp och ner?

Ner 25% sedan årsskiftet och ned 68% procent sedan årshögsta i Maj.
Aktien handlas under 200 dagars glidande medelvärde.

Finns inget som indikerar något positivet.
Förlåt, hela mitt inlägg dröp av sarkasm. Det är dock inte lätt att uppfatta, jag förstår det.
Citera
2021-11-03, 09:17
Medlem
Intergiro används för internationella investeringsbedrägerier

Nya handlingar hos Finansinspektionen visar att människor uppmanas att göra "överföringar" för "investeringar" in till Intergiros konton.

Intergiro har ansvar för KYC och AML och de har även någon "fraud-control".. som ju inte verkar fungera så bra. Enligt QuickBits memorandum så är det Intergiros fraud control som även QuickBit använder.

https://www.filedropper.com/investeringsbedrgeri
Citera
2021-11-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordVaderGolf
Intergiro används för internationella investeringsbedrägerier

Nya handlingar hos Finansinspektionen visar att människor uppmanas att göra "överföringar" för "investeringar" in till Intergiros konton.

Intergiro har ansvar för KYC och AML och de har även någon "fraud-control".. som ju inte verkar fungera så bra. Enligt QuickBits memorandum så är det Intergiros fraud control som även QuickBit använder.

https://www.filedropper.com/investeringsbedrgeri

Alla banker har väldigt dålig koll då. Om man ser hur mycket bedrägerier/penningtvätt som sker dagligen och dom ända du kastar skit på är Intergiro. Så inser man ganska snabbt att du har agg mot ett bolag som har samma problem som större banker/liknande tjänster har. Men det är bara Intergiro som gör fel. Jobbigt liv
Citera
2021-11-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quken3
Alla banker har väldigt dålig koll då. Om man ser hur mycket bedrägerier/penningtvätt som sker dagligen och dom ända du kastar skit på är Intergiro. Så inser man ganska snabbt att du har agg mot ett bolag som har samma problem som större banker/liknande tjänster har. Men det är bara Intergiro som gör fel. Jobbigt liv
Seriöst nu guken3, makramento och lord vader. Vad har Quickbit med intergiro. Intergiro har gjort bort dig vilket även alla storbanker gör med tvätthärvor hit och dit. Men vad har detta med Quickbit natt göra? Är det Quickbit som sålt aktier och inte registrerat detta? Satt dessa två herrar som makramento i Quickbits styrelsen? Ni bara klämmer ur er en massa jävla skitsnack. Så fort ni får frågor så är ni puts väck. Små barn ska leka med pruttkuddar och inte uttala sig när de inte kan svara på de enklaste frågorna.
Citera
2021-11-04, 12:35
Medlem
Okej postman.
QuickBit använder Intergiros programvara för fraud-detection.
QuickBit ska använda Intergiro för att ge ut sitt betalkort.

och Ja, de två personerna som medförde böterna på 8 miljoner kronor satt i QuickBits styrelse, det är ju därför de skulle rapporterat.
Citera
2021-11-04, 13:47
Medlem
Det finns ju olika rutiner angående fraud i olika bolag eller har de samma rutiner?
Så 51 och 52 åringen det talas om satt i styrelsen?
Citera
2021-11-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postman123
Det finns ju olika rutiner angående fraud i olika bolag eller har de samma rutiner?
Så 51 och 52 åringen det talas om satt i styrelsen?
Det är vad som spekuleras om, ja, och därtill står att läsa i artikeln jag länkade som du hånade var från 2019..
Vad snackar du om "olika rutiner angående fraud i olika bolag"?
Antingen begår du bedräglig handling eller så gör du inte.
Citera
2021-11-04, 16:57
Medlem
Citat:
Det är vad som spekuleras om, ja, och därtill står att läsa i artikeln jag länkade som du hånade var från 2019..

Vad jag vet funkar storbankernas system galant. Hur många miljarder var det Swedbank tvättade på andra sidan östersjö ? Ska jag fortsätta rabbla banker som älskar att tvätta pengar ?
Citera
2021-11-04, 16:58
Medlem
Citat:

BNP Paribas: Tvättade pengar i Kina.
Deutsche Bank: Tvättade pengar i Ryssland.
Swedbank: Tvättade pengar i Baltikum.
SEB: Tvättade pengar i Baltikum.

Detta var under året 2020 endast. Bland dom största bankerna vi har. Ajajajaj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in