2021-11-04, 14:53
Medlem
Döms till 5 år fängelse…

I en parallell verklighet utan mängdrabatt och där övre straffskalan använts för vart och ett av brotten:
3*6+2*4+2*4+8*2+6*2+1*6 = 68 års fängelse.

Går man istället på minimistraff:
7*2+8*0+6*0+1*0,75 = 14 år och 9 månader.

I USA: Livstid, tills han dör.

Vi måste höja straffsatserna i Sverige. Det håller inte längre.
Citera
2021-11-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardo
Under 2020 anmäldes 9 360st våldtäkter i Sverige.

Under 2020 misstänktes 4 360 personer för våldtäkt mot kvinnor eller flickor (Antingen begick dessa 4360 personer alla 9360 våldtäkter eller mest troligt så finns det flera tusen våldtäktsmän som inte är misstänkta/gått under radarn.)

År 2020 handlades 9 280 brott gällande våldtäkt

Under 2020 uppklarade vi 17% av alla våltäkter

83% av alla våldtäkter uppklarades aldrig dvs 7768 kvinnor som anmälde våltäkt 2020 fick ingen återkoppling ingen rättvisa ingenting!

2020 Lagförde vi 341 personer för våldtäkt.

FAKTABOMB:
AV 9360 våltäkter i Sverige 2020 var det 341 som fick ett straff av rätten...

Källa BRÅ (https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Våldtäkt har blivit ett sådant urvattnat koncept att det borde inte kallas för våldtäkt längre. Finns en anledning att 83% av "våldtäkter" inte uppklaras och det beror på att majoriteten är inte våldtäkter utan som värst sex med tvetydigt samtycke vilket svenska horor har blivit gaslightade att tro är detsamma som våldtäkt.

Dessa krogluder som följde hem finnen och knarka ner sig får absolut skylla sig själva till en viss grad. De gick in i den situationen och lät sig själv bli utsatta genom att ta den risken. De är inte modiga överlevare, de stod inte ens upp för sig själva, de är lösaktiga och sorgliga offer. Och ja om min syster och mor var en av de så skulle de också få skylla sig själv.

Om man inte blir utsatt för en överfallsvaldtäkt med inslag av våld och hot så kommer man aldrig bli våldtagen som kvinna i Sverige om man inte själv åtminstone till en stor del själv sätter sig i en situation för att bli det.

7768 kvinnor får helt enkelt skylla sig själva, lära sig av händelsen och gå vidare med sina liv istället för att stå och gapa och grina ut i media bara för att det är det enda sättet de kan få lite uppmärksamhet så att de kan bli offer-influencers.
Citera
2021-11-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BasedChad
Mitt fel.
Nej har inte läst domen, hade endast gissat på att han drogade sina offer.

2. Poängen jag försöker göra är att svenska rättsväsendet är helt stukat, våldtäkt har gått från att man med våld impregnerar en kvinna, till att föra in ett finger slidan under 1 sekund. Det sjukaste är att det nästan har ett lika långt straffvärde som en serievåldtäktsman som systematiskt våldtagit offer.

Min jämförelse är kanske inte super relevant för något av just dessa fall, utan försökte mer belysa detta lands inkompetens när det kommer till lag och ordning.

Det är lugnt. Men du vet vad devisen säger: "Hellre missa än gissa" ;-)

Penetration går ju under "samlagsliknande handlingar" som är inkluderad i våldtäktslagen. Det tycker jag bara är bra för det ringar ju in många andra scenarior, t ex när en kvinna utsätter en annan kvinna eller när någon utsätter ett litet barn.

Men jag förstår ju vad du menar och att proportionerna kan bli fel. Sedan får man ju (återigen) tänka på vad man jämför med. För i detta fallet finns det 2-3 oaktsamma våldtäkter. Det är alltså våldtäkter utan uppsåt, där gärningsmannen ansetts oaktsam/vårdslös - Och det anses ju värre att uppsåtligen föra in fingrar i någons underliv, än att göra en sexuell handling mot någons vilja genom oaktsamhet (precis som att det är värre att utföra ett Mord än Vållande till annans död).

Jag tror också att när man pratar om "serievåldtäktsmän" så jämför man med typ Hagamannen, Örebromannen och Södermannen - och straffen som dom fick. Problemet är väl bara att dessa personer utförde överfallsvåldtäkter/grova våldtäkter och tog sig in i andra människors hem etc. Detta är ju våldtäkter av normalgraden (i vissa fall t.o.m oaktsamma våldtäkter eller ännu lägre brott) där kvinnorna i många fall följt med mannen frivilligt osv. Så jämförelser mellan dessa fall och "Nytorgsmannen" blir ju också lite snedvridna.

Men som tidigare nämnt. Jag har inga problem med åsikterna som haglar här, och jag hade inte gråtit en tår om fanskapet hade fått ett längre straff!
Citera
2021-11-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Döms till 5 år fängelse…

I en parallell verklighet utan mängdrabatt och där övre straffskalan använts för vart och ett av brotten:
3*6+2*4+2*4+8*2+6*2+1*6 = 68 års fängelse.

Går man istället på minimistraff:
7*2+8*0+6*0+1*0,75 = 14 år och 9 månader.

I USA: Livstid, tills han dör.

Vi måste höja straffsatserna i Sverige. Det håller inte längre.

Varför har hela white trash Sverige USAs rättssystem som mental förebild för hur ett rättssystem ska vara? Kanske ska börja ifrågasätta all propaganda du blivit utsatt för som får dig att tro att börja en mening med "I USA" är ett argumentum ab auctoritate, spoiler alert det är inte det...
Citera
2021-11-04, 15:01
Medlem
swebarbs avatar
Allt under 20 år är ett hån mot alla drabbade, för helvete han är säkert ute efter 2,5 år om ens det. Tack sverige hoppas nån nackar fanskapet på kåken såna här människor förtjänar inte att leva.
Citera
2021-11-04, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Feminism har inget med detta att göra!

Vidrigt att du lägger ett ansvar för våldtäkterma på kvinnor som vill ha jämlikhet….

Hur vore det istället om
Mannen också värnade jämlikhet och slutade våldta?

Lär dig läsa.
Jag skrev att kvinnor är upprörda för han fick så lågt straff, samtidigt är det kvinnor som röstar på partier som vill ha låga straff, så varför klagar dom?
Rösta rätt istället för rött 😂👮🏽‍♀️🇸🇪✌️
Citera
2021-11-04, 15:13
Medlem
henkesss avatar
Vilken överraskning att det blev så lågt straff, blir som vanligt då ute efter 2/3 av straffet. Dom borde slängt in hans konstiga syrra för medhjälp. Hon mörkade ju hela skiten, riktigt vidrig typ.
Citera
2021-11-04, 15:17
Medlem
I Sverige tillämpas asperationsprincipen, i debatten ofta kallad "straffrabatt" vid flerfaldig brottslighet. Det innebär att en GM som döms för flera brott får rabatt på straffvärdet för varje ytterligare brott GM gjort sig skyldig till. I ett fall som detta får det bisarra konsekvenser genom att GM bara får 5 års fängelse. Skulle Sverige istället tillämpa kumulationsprincipen hade GM fått 15,5 års fängelse.

Sammanställning av samtliga brott GM döms för och deras straffvärde enligt tingsrätten:

- En våldtäkt, 1 års fängelse.
- Ett sexuellt övergrepp, 8 månader.
- En våldtäkt, 2 år, 3 månader.
- Ett ofredande 2 månad.
- En våldtäkt 2 år
- Ett övergrepp, 8 månader.
- 8 fall av kränkande fotografering, 1 månad.
- En våldtäkt, 1 år.
- En oaktsam våldtäkt, 10 månader.
- Ett sexuellt övergrepp 8 månader.
- En oaktsam våldtäkt, 6 månader
- Kränkande fotografering, 2 månader.
- Ett sexuellt ofredande, 1 månad.
- Kvinnofridskränkning, 2 år och re månader
- Sexuellt övergrepp, 6 månader.
- Ett sexuellt övergrepp, 8 månader.
- Flertalet BP-brott: 2 månader.

Motsvarar totalt 188 månader. GM straff blir 60. Rabatten som ges blir alltså 128 månader.
Citera
2021-11-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateKid2222
Varför har hela white trash Sverige USAs rättssystem som mental förebild för hur ett rättssystem ska vara? Kanske ska börja ifrågasätta all propaganda du blivit utsatt för som får dig att tro att börja en mening med "I USA" är ett argumentum ab auctoritate, spoiler alert det är inte det...

Snarare är det du som behöver ifrågasätta all propaganda du blivit utsatt för när du anser det vara helt i sin ordning att en av Sveriges värsta serievåldtäktsmän i historien döms till ynka 5 år fängelse.

Det här handlar om en person där endast två straff är rimliga:
1) dödsstraff
2) inlåsning på livstid (och på livstid menar jag det bokstavligt, han ska sitta tills han dör bakom lås och bom)
Citera
2021-11-04, 15:18
Medlem
retardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarateKid2222
Våldtäkt har blivit ett sådant urvattnat koncept att det borde inte kallas för våldtäkt längre. Finns en anledning att 83% av "våldtäkter" inte uppklaras och det beror på att majoriteten är inte våldtäkter utan som värst sex med tvetydigt samtycke vilket svenska horor har blivit gaslightade att tro är detsamma som våldtäkt.

Dessa krogluder som följde hem finnen och knarka ner sig får absolut skylla sig själva till en viss grad. De gick in i den situationen och lät sig själv bli utsatta genom att ta den risken. De är inte modiga överlevare, de stod inte ens upp för sig själva, de är lösaktiga och sorgliga offer. Och ja om min syster och mor var en av de så skulle de också få skylla sig själv.

Om man inte blir utsatt för en överfallsvaldtäkt med inslag av våld och hot så kommer man aldrig bli våldtagen som kvinna i Sverige om man inte själv åtminstone till en stor del själv sätter sig i en situation för att bli det.

7768 kvinnor får helt enkelt skylla sig själva, lära sig av händelsen och gå vidare med sina liv istället för att stå och gapa och grina ut i media bara för att det är det enda sättet de kan få lite uppmärksamhet så att de kan bli offer-influencers.

Nu valde jag att enbart skriva om VÅLDTÄKTER , det andra "urvattnande" som du benämner det går under sexualbrott och där är siffrorna högre/värre.

Du kommer bli en incel då ingen kvinna kan följa med dig hem ... för hur skall dom kunna åka hem till dig från krogen med ditt resonemang att dom får skylla sig själva om du är dum i huvdet? Med ditt tänk kan inga nya relationer bildas.
Citera
2021-11-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Snarare är det du som behöver ifrågasätta all propaganda du blivit utsatt för när du anser det vara helt i sin ordning att en av Sveriges värsta serievåldtäktsmän i historien döms till ynka 5 år fängelse.

Det här handlar om en person där endast två straff är rimliga:
1) dödsstraff
2) inlåsning på livstid (och på livstid menar jag det bokstavligt, han ska sitta tills han dör bakom lås och bom)

Han har bara haft sex med folk mer eller mindre mot deras vilja. Han förtjänar varken att dö eller få livstid. 5 år känns rimligt han kommer aldrig att våldta igen återfallsrisken för en person i ett sådant uppmärksammat brottmål är 0.
Citera
2021-11-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardo
Nu valde jag att enbart skriva om VÅLDTÄKTER , det andra "urvattnande" som du benämner det går under sexualbrott och där är siffrorna högre/värre.

Du kommer bli en incel då ingen kvinna kan följa med dig hem ... för hur skall dom kunna åka hem till dig från krogen med ditt resonemang att dom får skylla sig själva om du är dum i huvdet? Med ditt tänk kan inga nya relationer bildas.

Varför tror du att majoriteten av relationer bildas på krogen under drog och alkohol rus? Det kanske är lite det som är problemet? Åter igen svenska "tjejer" (läs: horor) får skulle sig själva om de blir "utsatta" för tvetydigt sex. Men det finns ingen våldtäktsepidemi i Sverige utan om något så är det en slynepidemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in