2021-11-02, 17:34
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Att kunna prata öppet och ärligt med andra om detta, är en stor nyckel till framgång. Det är min och många andras erfarenhet.

Lycka till nu, det kommer gå bra.

Tusen tack 🙏
Citera
2021-11-03, 09:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Tusen tack 🙏

Tre månader och ganska beskedliga doser, var det inte så?

Bara att bita ihop och få det överstökat! Ta ut en veckas ledighet eller två om du kan. Lycka till!
Citera
2021-11-04, 10:10
Medlem
Citat:
Hur lyckades du bli ren?
I mitt fall var benzo bara en del i ett större blandmissbruk. Men jag gick CT. Till att börja med helt på egen hand men efter typ en vecka hamnade jag på psyk och blev inlagd. Jag tror inte att jag hade grejat det själv.
Men det är inte säkert att CT är det bästa. Fortsätt med den plan du har. Men du måste ju för eller senare gå ner på noll. Dra inte ut på det för länge. Förbered dig och din omgivning.

Mycket bra att du har berättat för dig sambo. Ökar sannolikheten avsevärt att du kommer lyckas. När man är öppen mot sin omgivning får man ofta lite respit i livet med annat (disk, städ, jobb, tjat, bråk) vilket man behöver.

Måste fråga. Tar du något annat? Sprit? Anti-depp? Sömnmedicin?
Citera
2021-11-04, 10:22
Medlem
Mrallknowings avatar
Besitter rätt många trix & tips.
Gick i snitt på 100mg xanor om dagen. Höll på dö i abstinensen utav det.

Skicka PM om du är intresserad.
Citera
2021-11-04, 10:42
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
I mitt fall var benzo bara en del i ett större blandmissbruk. Men jag gick CT. Till att börja med helt på egen hand men efter typ en vecka hamnade jag på psyk och blev inlagd. Jag tror inte att jag hade grejat det själv.
Men det är inte säkert att CT är det bästa. Fortsätt med den plan du har. Men du måste ju för eller senare gå ner på noll. Dra inte ut på det för länge. Förbered dig och din omgivning.

Mycket bra att du har berättat för dig sambo. Ökar sannolikheten avsevärt att du kommer lyckas. När man är öppen mot sin omgivning får man ofta lite respit i livet med annat (disk, städ, jobb, tjat, bråk) vilket man behöver.

Måste fråga. Tar du något annat? Sprit? Anti-depp? Sömnmedicin?

Jag drack rätt mkt innan j börja med benzon men sen slutade jag. Tagit kokain och alkohol som varit min last tidigare men sen ja fastna i det här helvetes benzo så har jag bara ätit det och försöker trappa ned. Ligger nu på 15mg diazepam om dagen
Citera
2021-11-04, 10:44
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Besitter rätt många trix & tips.
Gick i snitt på 100mg xanor om dagen. Höll på dö i abstinensen utav det.

Skicka PM om du är intresserad.

Tja är superintresserad men kan inte skicka pm då mitt konto är yngre än 30 dagar. Kör det öppet annars ? Mvh
Citera
2021-11-04, 11:43
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Tja är superintresserad men kan inte skicka pm då mitt konto är yngre än 30 dagar. Kör det öppet annars ? Mvh

Rädd att tråden blir mer en chatt sinsemellan då .
Hur ser dina intag ut idag, märke och mängd?
Citera
2021-11-04, 11:52
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Rädd att tråden blir mer en chatt sinsemellan då .
Hur ser dina intag ut idag, märke och mängd?

Just nu kör jag en 5mg svensk stesolid på morgonen. Sen håller jag ut hela dagen och tar en 10mg bensedin från galenika till natten vid 22 tiden. Då somnar jag rätt fort och sover oroligt i typ 6 timmar med mardrömmar osv. Sen vaknar jag av ryck i benen och svår ångest typ gråter å gör ljud . Så de är 15mg /dag förutsatt att bensedinen är korrekt doserad. Planen är att kapa till 10 mg på måndag. Då får ja börja dela bensedinen i halvor och ta stesolid och en halv bensedin.Vet inte om galenikan är äkta men den gör ju uppenbarligen något.
Citera
2021-11-04, 11:55
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Just nu kör jag en 5mg svensk stesolid på morgonen. Sen håller jag ut hela dagen och tar en 10mg bensedin från galenika till natten vid 22 tiden. Då somnar jag rätt fort och sover oroligt i typ 6 timmar med mardrömmar osv. Sen vaknar jag av ryck i benen och svår ångest typ gråter å gör ljud . Så de är 15mg /dag förutsatt att bensedinen är korrekt doserad. Planen är att kapa till 10 mg på måndag. Då får ja börja dela bensedinen i halvor och ta stesolid och halv bensodiazepiner. Vet inte om galenikan är äkta men den gör ju uppenbarligen något.

Bensedin är aldrig korrekta tyvärr.
När jag trappa ner på xanoren så trappa jag ner på xabor också under några veckor, det är viktigt att acceptera ångesten. Den är brutal jag vet. Ska kolla zöå något sätt vi kan skriva utan att de blir någon chatt i tråden annars kan jag skriva lite tips här.

Hur länge har du varit igång på Benson totalt ?
Citera
2021-11-04, 11:57
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
När jag trappa ner på xanoren så trappa jag ner på xabor också under några veckor, det är viktigt att acceptera ångesten. Den är brutal jag vet. Ska kolla zöå något sätt vi kan skriva utan att de blir någon chatt i tråden annars kan jag skriva lite tips här.

Jag tar gärna emot tips är desperat
Citera
2021-11-04, 12:00
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:

3 månader ungefär. Började med xanor och när ja inte kunde sluta med det utan att må fruktansvärt dåligt så köpte jag in stesolid å skulle trappa ned. Men saker å ting blev som de blev så e fortfarande på 15mg
Citera
2021-11-04, 12:02
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Jag tar gärna emot tips är desperat

Kommer inte finnas något magiskt att göra oftast hittar man något man personligen tycker dämpar ångesten.
Allt ifrån tv serie, promenader m.m. jag kunde inte gå ut hade otroligt starka overkligheteskänslor och snudda panik attack hela tiden.

Tips ett, är det så illa som du har och du inte har något att passa som jobb så höj upp dosen lite och försök byta ut bensedin emot svenska. Skriver efter min lunch vad jag gjorde på så höga mängder för att ta mig av, jag ger vika ganska fort annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in