2021-10-31, 23:12
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Cbd olja, agmatine och passionsblomma kanske hjälper 1 procent. Själva tankeverksamheten, googlandet och beställa från nätet kanske hjälper något mer. Men du måste face’a jobbsituationen för det är det som förtär dig.
Gå dit imorgon, el ring om det känns bättre. Lika bra att ha det gjort för du kommer inte undan. Om du t ex måste be om ursäkt så öva in vad du ska säga.
” Jag är så förtvivlad över vad som hände, jag ber 100 000 ggr om ursäkt” Jag har mått så mentalt dåligt över det här och har inte kunnat tänka på något annat de senaste veckorna” ”Finns det en mikroskopisk chans att ….,”.
Jag lovar du kommer bli förlåten/få ny chans. Är du kille under 25 år så är det 100 procent säkert.
En kille på mitt jobb fick en snedfylla och kom till jobbet och började skrika att vi var ” gräsliga, fula, jävla fittor som skulle våldtas mm mm, vi blev tvungen att ringa väktare till slut. Han blev förlåten av alla och kan t om skämta om det idag.
Vet inte vad som hänt dig men i slutändan bryr sig arbetskamrater och chefer mindre än man tror. Du är en orolig och känslig själ men tänk på att de anställde dig för att de gillar dig och tror på dig.

Tack för omtanken verkligen! Men det stämmer inte att jag gjort bort mig fullständigt på jobbet. Det som är jobbigt med job situationen är att när jag mår så dåligt klarar jag inte tempot och arbetsuppgifterna som är extremt tungt å fysiskt jobb med hög stressfaktor. Jag har en vecka kvar av sjukskrivningen sen är den slut och då ska ja börja jobba igen när ja kommer va i slutskedet av nedtrappningen. Då förväntas typ 2 veckor av rent helvete psykiskt å jag kommer inte palla det. Så det är mer det som är problematiken kring jobbet. Får försöka sjukskriva mig typ 2 veckor till. Kanske går om ja säger som det är å att ja fullständigt gått in i väggen. Har förfan jobbat heltid i över 15år. Men tack för stödet verkligen <3
Citera
2021-11-02, 08:48
Medlem
Jones, hur går det för dig? Jag hoppas att jag snart kan skicka ett PM om det är ok.
Citera
2021-11-02, 11:03
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Jones, hur går det för dig? Jag hoppas att jag snart kan skicka ett PM om det är ok.

Hej, det är okej!
Jag trappar ned det gick för fort att sänka 5 mg var 3dje dag så nu kör jag 5mg i veckan. Så jag ligger nu på 15mg per dag och det är andra dagen. Misslyckades förra gången och gick tillbaka till 20. Det är därför jag tror jag behöver hjälp via beroendecentrum. Det känns motigt och tufft men har äntligen kommit ur garderoben inför frun och hennes stöd och att hon inte lämnar mig har gjort att de känns bättre mentalt. Hur går det för dig? Vilka doser var det som du fick hoppa av CT ifrån. Det här med nedtrappning känns otroligt påfrestande men samtidigt vill ja inte strypa allt helt för att jag är så nojig å hypokondriskt lagd redan från början och har lidit av panikattacker osv från och till hela livet. Så ja försöker bara göra det så skonsamt som det går. Även om skonsamt är fel ord i dessa sammanhang.
Citera
2021-11-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Hej, det är okej!
/…/ försöker bara göra det så skonsamt som det går. Även om skonsamt är fel ord i dessa sammanhang.

Bra jobbat. Kämpa på

Du har rätt inställning. Det kommer inte bli skonsamt. Det är ett helvete att bli drogfri men det grejar du.

Något som kan vara positiv att höra är att suget efter benzo inte är speciellt stort när du väl blivit ren. I alla fall för mig. Jag hade ett kraftigt blandmissbruk i fyra år där jag konstant tog stora mängder Stesolid. När jag nu har varit ren i ca 6 månader är faktiskt suget efter benzo nästan obefintligt. Hittade några tabletter Stesolid när jag varit ren i typ 4 månader och det var enkelt att spola ner skiten. Jag vill inte tillbaka till den där konstanta segheten som benzo ger. Däremot känns andra gifter ibland mer tilltalande.
Citera
2021-11-02, 11:37
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Bra jobbat. Kämpa på

Du har rätt inställning. Det kommer inte bli skonsamt. Det är ett helvete att bli drogfri men det grejar du.

Något som kan vara positiv att höra är att suget efter benzo inte är speciellt stort när du väl blivit ren. I alla fall för mig. Jag hade ett kraftigt blandmissbruk i fyra år där jag konstant tog stora mängder Stesolid. När jag nu har varit ren i ca 6 månader är faktiskt suget efter benzo nästan obefintligt. Hittade några tabletter Stesolid när jag varit ren i typ 4 månader och det var enkelt att spola ner skiten. Jag vill inte tillbaka till den där konstanta segheten som benzo ger. Däremot känns andra gifter ibland mer tilltalande.

Förstår dig! Hur lyckades du bli ren? Bra gjort att du spolade ned skiten. Ska man ta nått så är det fan ta mig inte benzo
Citera
2021-11-02, 12:50
Medlem
Citat:
Bra jobbat. Kämpa på

Japp. Bra jobbat Joneskuusi.

Citat:
Något som kan vara positiv att höra är att suget efter benzo inte är speciellt stort när du väl blivit ren. I alla fall för mig.

Kan säkert vara olika för olika människor men jag kan bara instämma. Även för mig har suget efter Bensodiazepiner varit relativt lindrigt när jag väl tog mig igenom det initiala helvetet. AT på Benzo är inte att leka med. Kanske de jobbigaste av alla AT. Men det gör dig bara starkare. Kan du genomleva helvetet att sluta med Benzo då är du stark.
Men, som sagt, tack och lov upplever jag inte suget efter just Benzo som jättestarkt då jag nu har varit ren i några månader. Har också varit blandmissbrukare och Benzon proppade jag mest i mig för att hålla ångesten borta när andra droger konstant gick in och ut ur kroppen.
Under några månader då jag försökte bli drogfri var Bensodiazepiner min huvuddrog. Hade det på recept så jag tyckte inte jag knarkade. Men 100 mg per dag är inget annat än knark. Höll mig ren från allt annat under några månader genom att ta enorma mängder Benzo, sömntabletter och sprit. Men under mina fem år som blandmissbrukare mådde jag kanske som allra sämst under den tiden.
Citera
2021-11-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ska man ta nått så är det fan ta mig inte benzo
Nej, när man väl har blivit kvitt Benzo känns det som det minst lockande att börja med igen. Vid Benzomissbruk tar man ju mest Bensodiazepiner för att hålla ATn borta. Så jävla bra mår man ju inte av Benzon. En jävligt onödig ond spiral. När den onda spiralen väl är bruten ser jag verkligen inga skäl att hoppa på Benzotåget igen.
Citera
2021-11-02, 14:53
Medlem
Jag tror det var minst 1 vecka sedan mitt svar i tråden, trodde du skulle vara ren nu. Hur går det för dig med nedtrappningen? Allt okej?
Citera
2021-11-02, 16:27
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Jag tror det var minst 1 vecka sedan mitt svar i tråden, trodde du skulle vara ren nu. Hur går det för dig med nedtrappningen? Allt okej?

Det gick Inge bra, jag höjde till 20 igen och nu är jag på dag två med 15. Ska köra 15 veckan ut sen 10 en vecka å sen 5 en vecka. Allt för att landa lite mjukare. Ska till beroendecentrum om en vecka och se vad de säger. Jag är mitt i en depression så jag klarar inte att klippa rakt av. Försöker göra det som är ”skonsammast” allt jag kan hitta på nätet förespråkar nedtrappning om Max 25% i veckan eller varannan vecka.

Jag hade inte möjligheten att klippa rakt av när du skrev det. Mått för dåligt psykiskt. Men känns som det psykiska håller på å vända lite nu när jag berättat för min sambo och pratat ut. Hade inte modet att gå CT
Citera
2021-11-02, 16:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag hade inte möjligheten att klippa rakt av när du skrev det. Mått för dåligt psykiskt. Men känns som det psykiska håller på å vända lite nu när jag berättat för min sambo och pratat ut. Hade inte modet att gå CT
Bra där! Väldigt mycket känns bättre om du slipper smyga med saken.
Nu tror jag du grejar detta.
Citera
2021-11-02, 16:57
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Bra där! Väldigt mycket känns bättre om du slipper smyga med saken.
Nu tror jag du grejar detta.

Tack morfar! Det kändes som en otrolig lättnad att göra det så tack som fan för
Det tipset. Som du skrev ensam är inte stark i det här. Hon är på min sida nu och stöttar mig. Det gör det enklare.

Angående nedtrappningen så tror inte jag det blir värre för att den e 3 veckor eller en vecka. Möjligt att man drar ut på lidandet litegranna men man jämnar ut det ochså så det inte blir lika intensivt. Och angående beroendecwntrum så kan det inte skada å höra vad de har att säga. Om inte annat rent psykologiskt.
Citera
2021-11-02, 17:25
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Tack morfar! Det kändes som en otrolig lättnad att göra det så tack som fan för
Det tipset. Som du skrev ensam är inte stark i det här. Hon är på min sida nu och stöttar mig. Det gör det enklare.

Angående nedtrappningen så tror inte jag det blir värre för att den e 3 veckor eller en vecka. Möjligt att man drar ut på lidandet litegranna men man jämnar ut det ochså så det inte blir lika intensivt. Och angående beroendecwntrum så kan det inte skada å höra vad de har att säga. Om inte annat rent psykologiskt.
Att kunna prata öppet och ärligt med andra om detta, är en stor nyckel till framgång. Det är min och många andras erfarenhet.

Lycka till nu, det kommer gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in