2021-11-03, 12:12
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
En fundering som jag tänkt på. Hur tror ni uranaktier håller sig vid en börskrasch?

Relativt sämre än mycket annat, inledningsvis i alla fall, eftersom uppgångar i aktierna är avhängiga att kontraktspriset på uran går upp. Dock behövs det mer uran än vad som bryts i dagsläget, och mer bryts inte om inte kontraktspriset går upp. Så de som har pengar att köpa dippen blir rika, vi som köpt på senare tid går nog plus om vi hodlar även då.

Såvida inte börskraschen beror på en härdsmälta i långtbortistan för då är vi rökta
Citera
2021-11-03, 14:30
Medlem
Naturgasturkens avatar
Medan Woke-Världen fjantar sig (eller sover) i Glasgow bestämmer sig kineserna för att bygga 150 nya reaktorer!

Citat:
China is planning at least 150 new reactors in the next 15 years, more than the rest of the world has built in the past 35.
https://www.bloomberg.com/news/features/2021-11-02/china-climate-goals-hinge-on-440-billion-nuclear-power-plan-to-rival-u-s

Kommer behövas mer än hela Kazaromproms nuvarande produktion enbart till de 160 reaktorerna.
Citera
2021-11-03, 15:00
Medlem
NirvanAs avatar
Bra öppning idag trots fallande spot-priser
Citera
2021-11-03, 15:17
Medlem
thinkagains avatar
Idag är det roligt att vara investerad i uran!
Citera
2021-11-03, 17:14
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkagain
Idag är det roligt att vara investerad i uran!

Ja, fin uppgång över hela brädet just nu. Undrar om det kan ha något med detta att göra?

LEAKED: Paper on gas and nuclear’s inclusion in EU green finance rules

En till indikation på att kärnkraft och naturgas kan komma att inkluderas i EU:s taxonomi. Om uppgången idag har med det att göra skall det bli kul att se reaktionen om/när det klubbas.
Citera
2021-11-03, 18:54
Medlem
brolinlevers avatar
Jag såg att det fanns ett bolag med bara 10 m dollar på listan jag la in, Eros Resources. Finns det någon som kan säga bu eller bä om den?

Den har ju inte rosat marknaden som många av de andra så det kanske är skit

Tacksam för svar
Citera
2021-11-03, 19:32
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag såg att det fanns ett bolag med bara 10 m dollar på listan jag la in, Eros Resources. Finns det någon som kan säga bu eller bä om den?

Den har ju inte rosat marknaden som många av de andra så det kanske är skit

Tacksam för svar

Kul namn, köp!
Citera
2021-11-03, 23:31
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Kul namn, köp!

Bä, alltså, med tung analys bakom också. Ja, varför inte, när det kommer lite nissar sent till festen så kommer de se Erps där på Stokdoglistan, över uranbolag.Eros som inte gjort något ryck kanske får sitt då. Läste så mycket jag hittade efter jag frågat och de verkar ha en JV med Denison, oklart om det är någon prio alls från Denison på det projektet eller om det ligger längst ner i påsen, troligen det sistnämnda.

Senaste bolaget jag frågade om här har gått upp 100 % sedan dess, Virginia Energy och de har inte ens ett tillstånd, om de inte kommit på sista tiden
Citera
2021-11-04, 03:47
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Bä, alltså, med tung analys bakom också. Ja, varför inte, när det kommer lite nissar sent till festen så kommer de se Erps där på Stokdoglistan, över uranbolag.Eros som inte gjort något ryck kanske får sitt då. Läste så mycket jag hittade efter jag frågat och de verkar ha en JV med Denison, oklart om det är någon prio alls från Denison på det projektet eller om det ligger längst ner i påsen, troligen det sistnämnda.

Senaste bolaget jag frågade om här har gått upp 100 % sedan dess, Virginia Energy och de har inte ens ett tillstånd, om de inte kommit på sista tiden
Jag kollade genom igår och fick uppfattningen att de ver mer av ett ädelmetallbolag.

Virginia energy har även dotterbolaget Southside cattle company. Då blir man ranchare på köpet. Var hittar ni alla dessa guldkorn.

Det var väldigt vackert att se rallyt i aktierna igår samtidigt som Vestas åkte på ett 20% GUH på dålig rapport.
Citera
2021-11-04, 11:28
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag kollade genom igår och fick uppfattningen att de ver mer av ett ädelmetallbolag.

Virginia energy har även dotterbolaget Southside cattle company. Då blir man ranchare på köpet. Var hittar ni alla dessa guldkorn.

Det var väldigt vackert att se rallyt i aktierna igår samtidigt som Vestas åkte på ett 20% GUH på dålig rapport.

Du som verkar kunna swinga borde definitivt hålla koll på Virginia, högst volla av uranisar, låg volym, dock.

Såg att en discord dykt upp på DNN på placera, var inte det första varningstecknet på att man skulle börja se över sina positioner? Verkar lite tidigt att börja sälja av, borde finnas mycket kvar att hämta
Citera
2021-11-04, 13:12
Medlem
Citat:
Du som verkar kunna swinga borde definitivt hålla koll på Virginia, högst volla av uranisar, låg volym, dock.

Såg att en discord dykt upp på DNN på placera, var inte det första varningstecknet på att man skulle börja se över sina positioner? Verkar lite tidigt att börja sälja av, borde finnas mycket kvar att hämta
Uranium Energy Corp är definitivt en swing-kandidat! Bra likviditet dessutom.
Annars har vi CanAlaska och Skyharbour. Sämre likviditet, men helt ok!
Citera
2021-11-04, 14:12
Medlem
Citat:

Felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in