2021-11-04, 09:35
Medlem
LadySwedens avatar
Så hur ser det då ut gällande Tensta och framförallt närliggande Spånga?
Citera
2021-11-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vänta tills Ghost är "knäckt" så kommer det säkert ut info vilka som ligger bakom det.

Jo, fast det verkar ju vara en allmän uppfattning att gängkriminella använder Apple lurar.
Citera
2021-11-04, 09:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
D skulle ändå förlora Nisse om han ordnade professionellt livvaktsskydd.

Skottpengarna (som sägs finnas, knappast bevisat) kan DP tagit i samma veva som Nisse tackar för gott samarbete med DP men att han nu vill dra från Sverige och sen ha riktiga livvakter.
Det är en rimlig hypotes att gräva från tycker jag.

Edit;
En annan hypotes är att flg besköt både D och A dagen innan mordet samt plockade pengen på NG. Den ökade hotbilden beror i detta scenario på att NG gjort sig osams med HH, inte allvarligt men tillräckligt för att sakna skydd. Där av sökandet efter livvakter, samt FaceTime- samtalet.
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-04 kl. 09:47.
Citera
2021-11-04, 09:37
Medlem
Undra om Dumle har kontakt med de riktiga DP (Shobre, Musse, Makkan och Talang) nuförtiden och vad de tycker om hans "rap" och att han har så dåligt rykte så det sabbar för hela DP.
Citera
2021-11-04, 09:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Vill minnas att en boende i området redan sagt att det inte är ett cykelrum, kan ju missta mig, men enligt uppgifter många gånger om i tråden så är det bara ett cykelställ med tak
Tvärtom. Finns 2 riktiga cykelrum man går in i med nyckel. Finns även flera cykelställ utomhus.
Citera
2021-11-04, 09:54
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vilken är källan?

Jag vill också minnas att det var så som du säger.

polisen via pressen ...
Citera
2021-11-04, 10:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
polisen via pressen ...
Så minns jag det också, men nu har jag letat idogt efter artikeln och hittar den inte.

Kanske ligger den bakom betalvägg nu. Hur som helst;
Om även du minns det på samma vis som jag minns jag ändå inte fel.

En intressant fråga är då exakt hur polisen kom över denna telefon andra telefon, som de misstänker använts vid mordet av mördarna.

En möjlighet är förstås att de hittat den på/ runt mordplatsen. Är det ett vanligt förfarande att lämna en sådan telefon på MP?

En annan möjlighet är att polisen funnit en misstänkt "tryckarkvart" och där hittat telefonen men inte ägaren (utan någon annan, tredje, person istället).

En möjlighet är att telefonen lämnats vidare till någon som vägrar prata. (Den förhörda tonåringen som ej var misstänkt?)

Jag tycker inte att något av mina alternativ fungerar klockrent. Finns det bättre förklaringar?
Citera
2021-11-04, 10:30
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så minns jag det också, men nu har jag letat idogt efter artikeln och hittar den inte.

En intressant fråga är då exakt hur polisen kom över denna telefon andra telefon, som de misstänker använts vid mordet av mördarna.

En möjlighet är förstås att de hittat den på/ runt mordplatsen. Är det ett vanligt förfarande att lämna en sådan telefon på MP?

En annan möjlighet är att polisen funnit en misstänkt "tryckarkvart" och där hittat telefonen men inte ägaren (utan någon annan, tredje, person istället).

En möjlighet är att telefonen lämnats vidare till någon som vägrar prata. (Den förhörda tonåringen som ej var misstänkt?)

Jag tycker inte att något av mina alternativ fungerar klockrent. Finns det bättre förklaringar?

Mm det känns som polisen städar i press och ev forum känns som både poster och artiklar försvinner...

kanske för att inte påverka ev vittnen och utredningen...
Senast redigerad av mastarn 2021-11-04 kl. 10:50.
Citera
2021-11-04, 10:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
polisen via pressen ...

En intressant fråga är då exakt hur polisen kom över denna andra telefon, som de misstänker använts vid mordet av mördarna.

Senast redigerad av LadySweden 2021-11-04 kl. 10:49.
Citera
2021-11-04, 11:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Mm det känns som polisen städar i press och ev forum känns som både poster och artiklar försvinner...

kanske för att inte påverka ev vittnen och utredningen...
Okej

Vi släpper det. Här, åtminstone
Citera
2021-11-04, 11:36
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Varför hängde han inte med då?För att han blev jagad av Adel och Dumle

Varför sköt dom inte E redan i cykelrummet i så fall?
Citera
2021-11-04, 11:40
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Varför sköt dom inte E redan i cykelrummet i så fall?

för där hade dom ögonkontakt och invaggade nisse i trygghet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in