2021-11-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kriminella byter telefon med varandra ofta, det syns i encrchattmålen. Jag vet inte om det spelar in.

Polisen lär inte veta vem som filmade. Det är intressant hur de kom över telefonen, det tycker jag också.

eksperter kan hente frem mye informasjon som er slettet, mobilen kobles jo også opp mot basestasjoner slik at man kan se hvor den har vært til hvilket tid osv. insatserna kring Encrochat tyder jo på at å rette etterforskingen til digitale spor er lønnsomt for polisen, dessuten kan det finnes fingeravtrykk, om det er riktig som enkelte hevder her at det var Dumle sin mobil synes jeg det er merkelig han er på frifot..
Wikip.
För att data ska kunna överföras från- eller till en mobiltelefon eller basstation måste basstationen veta var telefonen finns. En påslagen telefon meddelar en basstation automatisk sin placering i ett område och väljer den basstation med starkast signalstyrka. En basstation sänder alltid en signal som innehåller dess identitet samt operatör.
Senast redigerad av eeqaz 2021-11-03 kl. 20:40.
Citera
2021-11-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Nej einar o Alex hade inte beef. Einar är nära vän med alexs fru sen dem va små. Dem var typ bästa vänner när de va mindre.

Einar var nära vän
Citera
2021-11-03, 20:39
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Dumle har fortfarande inget med mordet att göra. Vet att han upprör känslor haha men detta är inte hans förtjänst

Du har ju själv tidigare spekulerat om Vårby och Shottaz, men skrivit som att du inte vet. Så hur fan vet du att Dumle inte är inblandad?
Citera
2021-11-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Dumle har fortfarande inget med mordet att göra. Vet att han upprör känslor haha men detta är inte hans förtjänst

Detta stämmer, Dumlee är en "basic" kind of guy.. liksom det finns inte mer än vad man ser. 100% in tills han är 100% ur. Han liksom köttar på och han jobbade med Einar för en lösning.

Som Skandiamannen är det svårt att komma runt Einars eventuellt kriminella livsstil. Vi ser flugsvamp 3.0 stänga, rika kompisar, rätt kretsar.. inte fan vet jag, men vi måste få svart på vitt om och isåfall hur Einar begick brott och det är väll en teori om någon.

Lånade bilar, samma kläder på bilder månad efter månad, nog har de en bit kvar till ekonomiskt oberoende dessa herrar, då kan man ju fått nys om att det fanns större fiskar att fånga?
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Adel är skytten , Dumle är kameramannen

Då du verkar vara "experten" så borde du kunna langa fram ett motiv också?
Citera
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Den teorin går väl emot det som framkommit av vittnen? A & D stack mot Hammarby Allé, E valde innergården.

vem såg det
Citera
2021-11-03, 20:43
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Detta är bekräftat gällande mordet på Einar:

Dumle satt i facetime med någon som sitter bakom galler/högt rankad ute på gatan.
(Informatörer pekar ut en person som går vid namnet Capone men har inte fått det bekräftat än.)

Bakom liggande plan ska ha varit att erbjuda Einar en överenskommelse att betala för att få ett öppet mordkontrakt på sig själv att försvinna bort genom en större summa pengar plus extra kostnader.

Men det inte Einar visste om när avböjde erbjudandet var att ifall nekade till detta erbjudandet skulle han slaktas samma kväll och dom skulle få betalt via detta kontraktet istället.

Samma face time ID var aktivt under tiden för Einars avrättning och fick förmodligen se hela händelseförloppet.

Under detta facetime samtal har en väggmålning som påminner väldigt mycket om en av våra svenska fängelse cellers inredning med sig.
(Varpå nu många försöker binda samtalet till specifikt fängelse och en teori om insmugglade telefoner på någon fängelse avdelning.)

Många teorier och spår har spekulerats kring tidigare men resulterade i återvändsgränder varpå denna nya teori överensstämmer med både bevismaterial och ögonvittnes skildring samt användandet av informatörer.
Om ”bekräftat” så har du, såklart, källfakta, länkar och mer info.

Schysst! 👍🏻
Citera
2021-11-03, 20:43
Medlem
Citat:
Den teorin går väl emot det som framkommit av vittnen? A & D stack mot Hammarby Allé, E valde innergården.
Varför hängde han inte med då?För att han blev jagad av Adel och Dumle
Citera
2021-11-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Då du verkar vara "experten" så borde du kunna langa fram ett motiv också?
Motivet är pengar
Citera
2021-11-03, 20:45
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Asch då, vittnen, fakta och logik är ju mindre viktigt i denna tråd och försvinner fort… 😉
Citera
2021-11-03, 20:51
Medlem
Om jag förstår ditt rätt nu? Rätta mig gärna de jag missförstått och tolkat fel.

Det är Dumle som hanterar kniven, men hugger av misstag Adels vän? (För hade han huggit han med avsikt, borde väl adel vetat de och sökt vedergällning?)

Dumle söker upp detta unga lejon från Hässelby (hur är kopplingen där?) får han att "skjuta" utanför studion. När han sedan ska träffas för att få pröjs, skjuter Dumle med avsikt sönder tungan och käften på han som en symbol för att ej snacka.
(Eftersom de klantigt nog läckt att han snackat)

När han sedan möter upp Nisse, så har han kontaktat SuperMario eller någon från den sidan av stan och de dyker upp och skjuter sen? Benji har ju även han nämnts vid både namn och bild på Instagram bla. (StrappedupBenji eller va de stod på bilden, som en Dara referens)

Händelsekedjan känns ju faktiskt inte helt orimlig, med tanke på att ett vittne dessutom sett någon komma maskerad ur skogen vid deras hem ort.

Vems är telefonen som "tappades" på platsen för att förvirra?
Hur fan lyckades han med allt detta, utan att någon märkt något?

Om han nu är påväg till Spanien, så lär vi ju aldrig se han igen. Han har väl bytt namn 7-8 ggr senaste året bara

Sjukt om allt detta stämmer nu

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Akalla vet jag att det sägs att det var Yohanes som sköt mot Adel och Dumle och blev skjuten I munnen i Akalla för att han inte skulle gola att han sköt på Dumles uppdrag. När Einar fick veta att Dumle och Abel blivit utsatta för en skottlossning så fick de gömma sig hos Einar.

Dumle ska ha bett Yohanes att låtsas skjuta på honom och Abel för att Einar skulle tro på att de var ute efter honom för knivhuggen.

Men att Dumle egentligen kontaktade Havals killar när han sedan träffade Einar och berättade var Einar befann sig. Abel ska inte ha vetat något om att Dumle spelade dubbelt. Men det är vad jag fått höra.

Younes lär inte kunna prata mer om inte en tandläkare fixar till hans käft. Men allt detta är bara rykten och kan inte tas för intäkt för en sanning.
Citera
2021-11-03, 20:56
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Om jag förstår ditt rätt nu? Rätta mig gärna de jag missförstått och tolkat fel.

Det är Dumle som hanterar kniven, men hugger av misstag Adels vän? (För hade han huggit han med avsikt, borde väl adel vetat de och sökt vedergällning?)

Dumle söker upp detta unga lejon från Hässelby (hur är kopplingen där?) får han att "skjuta" utanför studion. När han sedan ska träffas för att få pröjs, skjuter Dumle med avsikt sönder tungan och käften på han som en symbol för att ej snacka.
(Eftersom de klantigt nog läckt att han snackat)

När han sedan möter upp Nisse, så har han kontaktat SuperMario eller någon från den sidan av stan och de dyker upp och skjuter sen? Benji har ju även han nämnts vid både namn och bild på Instagram bla. (StrappedupBenji eller va de stod på bilden, som en Dara referens)

Händelsekedjan känns ju faktiskt inte helt orimlig, med tanke på att ett vittne dessutom sett någon komma maskerad ur skogen vid deras hem ort.

Vems är telefonen som "tappades" på platsen för att förvirra?
Hur fan lyckades han med allt detta, utan att någon märkt något?

Om han nu är påväg till Spanien, så lär vi ju aldrig se han igen. Han har väl bytt namn 7-8 ggr senaste året bara

Sjukt om allt detta stämmer nu

Dumle var väl aldrig på N&C till att börja med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in