2021-11-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
ZE har ett pris på sitt huvud om vi ska tro vad folk säger på hans insta.

Det är en person i N&C- tråden som hävdar att hen sett "en svart hand hålla i kniven". I mitt tycke är detta absolut inte tillräckligt för att jag ska köpa det. Och även om användaren är ärlig, så kan det röra sig om en svart handske som du ju också påpekar.

Ingenting läcker ut till polis eller oss "normala". Det är helt enkelt locket på oavsett om man backar någon eller vill åt denne.

Att ZE, NG och Kr*ST*an skulle ha blivit misstänkta för mordförsök pga att polisen ville förhöra dem är ändå endast en trådspekulation, och den verkar grunda sig på den felaktiga uppfattningen att misstanken skulle ha avskrivits i samband med att de släpptes vid lunch den 10:e. Tvärtom ska istället misstanken ha kvarstått enligt MSM. Detta säger mig att dessa tre männen, varav NG var en, på något vis uppfattats som en grupp inne på N&C, vilken bråkade med Leis

Dock sades det i "Efterlyst" att Nisse friades från misstankarna angående mordförsök
Citera
2021-11-04, 07:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jo, att Dumle skall ha facetimat har kommit upp tidigare. Likaså att polisen skall ha hittat en telefon som sannolikt inte är samma, som också ska ha facetimat. Vad de menar med "facetimat" är dock något oklart. Jag skulle nog snarare tro att de har använt snapchat eller nåt liknande.
Jag läste också någonstans om den här andra telefonen, men nu hittar jag ingenting om det. Minns du källan?
Citera
2021-11-04, 07:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Dock sades det i "Efterlyst" att Nisse friades från misstankarna angående mordförsök
Så är det säkert, men inte dagen efter (den 10:e).
Citera
2021-11-04, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Kan någon vänlig människa som bor i Stockholm gå till brottsplatsen och ta ett par foton så vi får reda på hur det egentligen ser ut? Foton på Google Maps säger inte så mycket.

Vill minnas att en boende i området redan sagt att det inte är ett cykelrum, kan ju missta mig, men enligt uppgifter många gånger om i tråden så är det bara ett cykelställ med tak
Citera
2021-11-04, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Nej, någon Hamko
Ah ok
Citera
2021-11-04, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Varför kan inte den personen skaffa en egen anonym användare och posta direkt istället för att gå via PM till dig? Detta är ett anonymt forum...fattar inte...

Jag har också fått PM och ett la jag ut här i tråden.
Kanske vill man inte avslöja en användare genom att skriva i tråden. Jag är övertygad om att Dumle skrivit PM till mig men tänker inte avslöja användarens namn men det var i natt det kom PM om att jag var en jävla horunge som kallade honom Dumla och bög i tråden. Att jag hade blåbär att vänta yada yada.
Citera
2021-11-04, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så är det säkert, men inte dagen efter (den 10:e).
Nej, men han var likt förbannat friad misstanke oavsett, så man kanske kan släppa det där nu, han var inte misstänkt för nånting alls rörande N&C
Citera
2021-11-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Alla punkter förutom 2 du skriver är spekulationer och jag tror inte ett dugg på dom. Låt oss gå igenom dina punkter.

1. Att Einar fick "nytt" prishuvud på honom för att den andra gruppen i Husby skulle vara lacka på han? Varför? Vad ska lilla Einar ha gjort för att ha lagt sig i angelägenheter som tillhör Husby? Är Einar, som blivit portad från sin ort och köper för beskydd, sån jävla gangster att han har gått in i diskussionerna med mördare och gängmedlemmar och typ indirekt sagt "plata o plomo"? Snälla nån....

2. Einar var med i grupperingen kring Adel och L*is. Det är tydligt att det är två sidor och det är tydligt att det officiellt bildas två sidor. Alla på ena sidan får såklart ökad hotbild mot sig av den andra sidan för då är man i olika gäng som dessutom har en konflikt.

3. Ordna livvakter och skottsäker bil? Enligt vem? Tänk vad löjligt att en gangsterrappare som pratar om vilken mördare han är ska gå runt med livvakter, har det någonsin hänt i Sverige? Det skulle bara göra så att folk tappar ännu mer respekt för han!!!

4. Att polisen punktmarkerar dom här betyder inte ett skit. Och dom som polisen punktmarkerar var ju faktiskt på Einars sida. Det visar att polisen tror att dom här grabbarna vet något om händelsen. För om man ska punktmarkera någon efter händelsen på Nosh & Chow, då ska man väl punktmarkera dom på "andra sidan"?

Står i flera seriösa medier att han önskat livvakter enligt källor nära Nisse. Att du inte tror på det säger mer om dig.

Folk hade väl ingen vidare respekt för han innan, och efter N&C så kanske han nyktrat till och vill lägga ner den tuffa attityden som bara ger han mer problem.

Finns flera som verkar lite insatta som skrattat åt ”oss i tråden” och sagt att lösningen är mitt framför oss.

Hans önskan om livvakter är 100% logiskt, förståeligt och även det som leder till hans död.
Senast redigerad av Dundersidan 2021-11-04 kl. 08:07.
Citera
2021-11-04, 08:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Nej, men han var likt förbannat friad misstanke oavsett, så man kanske kan släppa det där nu, han var inte misstänkt för nånting alls rörande N&C
Jag blir bara... Trött.

Irrelevant citerat, rotera ...
Citera
2021-11-04, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har också fått PM och ett la jag ut här i tråden.
Kanske vill man inte avslöja en användare genom att skriva i tråden. Jag är övertygad om att Dumle skrivit PM till mig men tänker inte avslöja användarens namn men det var i natt det kom PM om att jag var en jävla horunge som kallade honom Dumla och bög i tråden. Att jag hade blåbär att vänta yada yada.

Men på riktigt, vakna till liv nu.

Folk har skrivit i tråden att det lika gärna kan vara dumle eller någon av hans nära som försöker avleda uppmärksamheten.

Sen har någon läst detta, skickat ett fejk PM till dig om precis det som du tydligen svalde med hull och hår.
Citera
2021-11-04, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Varför kan inte den personen skaffa en egen anonym användare och posta direkt istället för att gå via PM till dig? Detta är ett anonymt forum...fattar inte...

Ja, hur ska jag kunna svara på det?
Om du vill tro på vad som är sagt, eller inte, är helt upp till dig. Som vanligt bör ju alla vara källkritiska och inte ta allt på orden.

Har du någon synpunkt på vad som sades?
Citera
2021-11-04, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Men på riktigt, vakna till liv nu.

Folk har skrivit i tråden att det lika gärna kan vara dumle eller någon av hans nära som försöker avleda uppmärksamheten.

Sen har någon läst detta, skickat ett fejk PM till dig om precis det som du tydligen svalde med hull och hår.

Jag har inte köpt något, jag tycker det är roligt med dessa PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in