2021-11-03, 08:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Absolut! Oavsett om flykten gick vi parterren eller efter kajen har den nog gått vidare mot Hammarbybacken.

Provgick sträckan mellan cykelförrådet och porten idag. Det är inte långt. I lugnt tempo tog det 12-13 sek. Sannolikt inte mycket mer än 6 sek springandes.

Jag hörde en inspelning av skotten redan under mordnatten. Jag tvivlar inte på att den är äkta då den postades av en granne i ett annat socialt media. Jag räknade till runt 30 sek mellan de avslutande skotten och skotten innan.

Beroende på hur snabbt GM rört sig och om de rört sig samma väg som NG, så borde det bli någonstans mellan 15-25 sekunder där GM och NG har direkt närkontakt innan de avslutande skotten. Det är ganska lång tid i en sådan situation. Vad hände under dessa sekunder?
Kan du hitta inspelningen av skotten?

Har du lyssnat på den inspelning som tidigare fanns i Aftonbladet och som nu är redigerad (man hör inte skotten?) Om så är fallet;
Var det samma inspelning du hörde?

Hur ser den här innergården ut? Är det öht tänkbart att BO kan ha sprungit åt något annat håll på innergården för att sedan vända tillbaka mot porten?
Citera
2021-11-03, 08:36
Medlem
Dum fråga kanske men vilken källa är det som säger att Nisse gick ut från sin lägenhet till cykelgarage? Och att han inte kom hem med ex. en moped och parkerade den där? Skulle vilja utesluta det ivf.
Citera
2021-11-03, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolacamus
Är det någon som har en aning om vem denna person i flip-flops kan vara och hur kan han få stå så nära med mobilen?

Det sannolika är att personen lyser med mobilen för att polisen ska kunna jobba med att rädda liv.
Citera
2021-11-03, 08:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Kan vi föra diskussioner kring något relevant istället för att mata trollen?

Typ nedan, eller liknande -

Tänker att jag droppar lite olika teorier, så kan man ju se lite vad som är sagt.

Sen är nedan väldigt intressant också

Finns en massa mer intressant, men orkar inte leta upp allt.
Det här med konflikt HH/ ZE är intressant verkligen.

Det blir allt mer som pekar mot att stämplingen till mord som Leis blev anmäld för var riktad mot Z-E. Vi vet också att ZE, Kr*ST*an och NG sprang tillsammans från N&C och blev gripna på Biblioteksgatan. Alla tre blev misstänkta för mordförsök.
Samtidigt ska det inte vara händelsen på N&C direkt som ökade hotbilden mot NG, men hotbilden ökade dagarna därefter kraftigt.
Jag säger därför att det var ZE eller Kr*ST*an som högg Leis, av dem troligast ZE, och NG kanske vägrade goa sin vän ZE eller någonting ditåt.

Leis är nära Adel, och enligt uppgifter i tråden vill kurderna i HH närma sig DP.
Citera
2021-11-03, 08:49
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det går nog inte att jämföra prat och låtar.

Klart man kan? Man sjunger ju inte på skånska och pratar göteborgska precis. Sen kan du givetvis komma med argument som tyder på att man inte kan det, men för många så nådde ändå mitt resonemang fram.

EDIT: jag menar inte att kritisera hans sätt att bryta eller liknande. Han slänger till med benim, län, jetski osv plus en kraftig brytning när han är i umgängen som delar denna image/låtar, VILKET är vanligt. Det jag försökte trycka på är det är Einar. Nils är i grund och botten en vanlig svensk varm, mjuk grabb vad jag upplever när jag ser intervjuer m.m där han är i tryggt sällskap. Helt onödig diskussion egentligen men jag irriterar mig på de som påstår att han leker gangster och är wannabe babbe när det är så hans konst ser ut bara.
Senast redigerad av Eviie 2021-11-03 kl. 08:53.
Citera
2021-11-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det här med konflikt HH/ ZE är intressant verkligen.

Det blir allt mer som pekar mot att stämplingen till mord som Leis blev anmäld för var riktad mot Z-E. Vi vet också att ZE, Kr*ST*an och NG sprang tillsammans från N&C och blev gripna på Biblioteksgatan. Alla tre blev misstänkta för mordförsök.
Samtidigt ska det inte vara händelsen på N&C direkt som ökade hotbilden mot NG, men hotbilden ökade dagarna därefter kraftigt.
Jag säger därför att det var ZE eller Kr*ST*an som högg Leis, av dem troligast ZE, och NG kanske vägrade goa sin vän ZE eller någonting ditåt.

Leis är nära Adel, och enligt uppgifter i tråden vill kurderna i HH närma sig DP.

Nu var de ju i samma sällskap från början. Men ja, kanske har Le*s försökt lugna situationen eller så men Z.E skiter i det och flyger på han med kniv.

Eller så är det någon från svarta HH som gjort det och fått mordhotet. De har i sin tur krävt hämnd mot uppviglarna och därför ökar hotnivån mot Nisse.

Har däremot för mig att jag läst att det var en svart hand som hade synts med kniven. Säkert vag källa dock. Kniven hittade polisen ivf på klubben men det fanns inget spår m.m på den så den kan väl ha gjorts ren eller så hade gärningsmannen handskar på sig.

Skulle verkligen alla i HH (oavsett sida) hålla detta så knäpptyst om det var Z.E som höll kniven? Det borde ha läckt ut.
Citera
2021-11-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Men alltså lugn med viskleken nu. "Mamma lurade honom" har du huvudet under armen? Han var under 18 år och han behövde ha ett företag dit in alla intäkter skulle komma. Vem annars än hans mamma ska stå på det företaget?
Det var väl jätte fint att dom gav honom en skjuts i sin karriär, MEN det ger dom inte per automatik rätten till pengar ifrån hans karriär resten av livet. Kan garantera att "katten i trakten" gav dem tillräckligt med intäkter som täckt upp det dom lagt ut och mkt mer.

Sen att han beställt mord på Dara det kommer endast ifrån Havals fans och snorungar som sprider detta på gatan. Pga låten Voi, men det är fel, för voi spelades in hösten 2020 och den släpptes i april 2021. Ni tolkar hans texter hur ni vill men ni får fan vara lite källkritiska.

Men snälla håll käften...
Vi VET att han betalade för det mordet, alla som bor i Sthlm och har en insyn i den världen vet det här.

Du kanske hämtar all din information från flashback och ur din röv, men det gör inte alla.
Citera
2021-11-03, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Dum fråga kanske men vilken källa är det som säger att Nisse gick ut från sin lägenhet till cykelgarage? Och att han inte kom hem med ex. en moped och parkerade den där? Skulle vilja utesluta det ivf.

Annars kan lika gärna den där mopeden som man ser på @vcbarre Insta-händelse (där E kör) ha setts av ex. HH.

Och om det är Nisses, så drar dom dit och sätter en GPS-puck på den dagen innan. Det borde iofs polisen ha läckt för media kan jag tycka om de genomsökt hans moped.
Citera
2021-11-03, 09:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Nu var de ju i samma sällskap från början. Men ja, kanske har Le*s försökt lugna situationen eller så men Z.E skiter i det och flyger på han med kniv.

Eller så är det någon från svarta HH som gjort det och fått mordhotet. De har i sin tur krävt hämnd mot uppviglarna och därför ökar hotnivån mot Nisse.

Har däremot för mig att jag läst att det var en svart hand som hade synts med kniven. Säkert vag källa dock. Kniven hittade polisen ivf på klubben men det fanns inget spår m.m på den så den kan väl ha gjorts ren eller så hade gärningsmannen handskar på sig.

Skulle verkligen alla i HH (oavsett sida) hålla detta så knäpptyst om det var Z.E som höll kniven? Det borde ha läckt ut.
ZE har ett pris på sitt huvud om vi ska tro vad folk säger på hans insta.

Det är en person i N&C- tråden som hävdar att hen sett "en svart hand hålla i kniven". I mitt tycke är detta absolut inte tillräckligt för att jag ska köpa det. Och även om användaren är ärlig, så kan det röra sig om en svart handske som du ju också påpekar.

Ingenting läcker ut till polis eller oss "normala". Det är helt enkelt locket på oavsett om man backar någon eller vill åt denne.

Att ZE, NG och Kr*ST*an skulle ha blivit misstänkta för mordförsök pga att polisen ville förhöra dem är ändå endast en trådspekulation, och den verkar grunda sig på den felaktiga uppfattningen att misstanken skulle ha avskrivits i samband med att de släpptes vid lunch den 10:e. Tvärtom ska istället misstanken ha kvarstått enligt MSM. Detta säger mig att dessa tre männen, varav NG var en, på något vis uppfattats som en grupp inne på N&C, vilken bråkade med Leis
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-03 kl. 09:09.
Citera
2021-11-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Vi VET att han betalade för det mordet, alla som bor i Sthlm och har en insyn i den världen vet det här.

Du kanske hämtar all din information från flashback och ur din röv, men det gör inte alla.

Fram med bevisen då. Exakt, finns inga.
Så käften själv pajas.
Citera
2021-11-03, 09:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers

Då så, om det stämmer att alla "på gatan" "vet", så spelar det faktiskt ingen roll om det är sant eller ej att NG skulle anstiftat mordet på Dara. Det räcker med att "alla vet".
Citera
2021-11-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Fram med bevisen då. Exakt, finns inga.
Så käften själv pajas.

Jag bryr mig inte vad du gör med den informationen, jag informerar dig bara om någonting som är välkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in