Citat:
Ursprungligen postat av
Matzolle
Han vill så otroligt gärna att det ska handla om ett attentat att han nästan kissar på sig.
Att utesluta olycka med argumentet att följebilen var för långt bort är befängt. Varken han eller vi vet avståndet mellan Vilks bil och följebilen. Det går därför inte att dra några slutsatser av det.
Han berättar inte heller varför följebilens, eventuellt långa, avstånd från Vilks bil så säkert pekar på ett attentat.
Hans påstående om att han aldrig hört talas om att en följebil ibland ligger ett par minuter efter huvudbilen under en transport på över 60 mil är bara trams. Följebilen ligger inte precis bakom skyddsbilen hela resan och det är helt rimlig och normalt.
Sen så kan man ju undra vilka motiv Herzog Sicherheit i klippet har till att sprida sin skit. Kan det vara för att han tjänar pengar på att sprida villfarelsen om att hans tredje exempel är verklighet?
Tror vi klarar oss fint utan denna Charlatan om jag ska vara helt ärlig 😏
Jag orkade inte ens lyssna. Bra du sammanfattat.
Sen måste man ju säga att händelsen ändå är intressant. Många som skriver här talar dessutom bara om att andra har fel. Utan att själva våga fronta med någon analys.
Vad tror du ?
Vi är ju ett gäng här, som med ytterst knapphändig information försöker hitta en orsak.
Själv svajar jag fram och tillbaka.
Är ljudfilen äkta så lutar det åt attentat. Men det finns frågetecken kring ljudfilen så klart. Undrar om polisen har analyserat den.
Bröderna som visar sig bo i Markaryd är intressant. En grym slump om det bara är en slump. Ska man hata slumpen ?
Att Vilks omkommer i en märkligt trafikolycka, orsakad av polisen är också en märklig slump.
Mycket talar alltså för attentat.
Punktering eller annat maskinfel tror jag inte alls på.
Ändå så väger trafikolycka över f n.
Orsaken är då mkt enkel. Föraren har inte klarat den hastighet han körde i. Hastigheten var extremt hög i inledningsskedet. När det går så fort så behövs inga stora misstag.
Oavsett vilket så har polisen gjort bort sig totalt.
Många förståsigpåare här förklarar polisens taktik, och får det att låta som att den är klok och riktig.
T ex att köra extremt fort ibland…..ja det ser vi hur det gick.
T ex att ligga långt efter ibland…..ja det ser vi också vad smart det var.
Det är givetvis lätt att sitta här och vara efterklok.
Men att köra extremt fort kan bara vara befogat om det fanns indikation på fara. Att köra fort slumpmässigt leder ju till att man kör fort för ofta, i onödan.
Samma gäller att ligga långt efter. Fanns nån anledning. Något man spanade på. Eller var man bara sen från.
Fyra man har gått i hasorna på Vilks i drygt 10 år. Så kröner man det arbetet med att köra ihjäl honom och sig själva bara för att taktiken säger man ska bränna på järnet ibland.
Eller ännu värre. Man hade en så risig bil så det var förenat med livsfara att köra fort