Citat:
Precis det var min tanke också...
Först ok ett ögonvittne som sett det hela... 👍
Men sedan hmm han vet direkt namnet på BO som ändå inte verkar vara någon jättekändis speciellt inte bland "vanligt folk" och samtidigt inte kan säga något alls om Gärningsmännen...
Gör ju att man börjar fundera lite då mycket annan information ser ut att peka åt ett annat håll än ditt hen vill leda...
Eller som jag skrev tidigare...
Om vi bortser från inlägget om en svart hand.
Så talar det mesta för att det var någon av Einar Z.E . eller hans bror som högg Leis.
De flydde från platsen, varför fly om det är oskyldiga ?
De greps som misstänkta för knivskärningen på en annan plats.
Dvs polisen visste att de var inblandad på något sätt och jagade/letade efter dem. Antagligen efter att ha pratat med vittnen på platsen.
Tidiga uppgifter i media talar också om 4 gripna från obs BÅDA sidor av de som slogs!
EG, ZE, RE vilka greps tillsammans på ena sidan ☑ och då borde det vara Leis eller Adel som är på den andra sidan?
Einar fick en betydligt ökad hotbild efter detta det är konstaterat.
Men hotet som Leis skrev i sitt blod var ju inte direkt mot Einár så det talar för antagningen då mot Z.E eller hans bror Kr*stian eller hur?
Det lutar alltså således åt att det var någon av de två som högg Leis.
Och som tidigare konstaterats att Z.E och HH inte gillade varandra.
Och varför skulle alla dessa hamna på focus listan om det var några andra som var inblandad?
Vad betyder då detta jo istället för populära teorin om HH svarta del så är de kanske Leis som är drivande för hämnd och vad som sägs om honom i den tråden så är han en person som aldrig skulle låta det gå förbi.
Om det anses som Einárs fel att det blev bråk alt att han gjorde något grov fel under det kanske Leis och HH går efter honom och kräver en ansenlig bot eller att han ska goa Z.E och Einár kanske vägrar och vänder sig till till dumle och vill att DP hjälper honom med Leis.
Det var ju en sk gata skribent som var inne och skrev att Einár hade missat att de körde dubbelspel mot honom och att han hade lagt pris på fel huvud...
Annan detalj var kommer Leis ifrån? Akalla
Yohanes som sägs vara den som fake sköt mot Adel och Dumle blir skjuten i Akalla.
Nu säger jag inte att det absolut är så här mycket hänger ju på postaren frejgatans inlägg...
Det kan ju mycket väl vara så att Hen skulle kunna ha andra motiv än att bättre sanningen....
Straffvärdet för mordförsök är ju ganska högt menar jag...
Men det kan ju också vara så att det är som hen skriver och då är det ju inte ze re eller Einár som är gärningsmännen.
Hur som helst så tror jag att Nosh and Chow är lösningen på mordet den som var Einárs motståndare där ligger bakom mordet och ev då i samarbete med sk tidigare potter...
Senast redigerad av mastarn 2021-11-03 kl. 23:04.
Senast redigerad av mastarn 2021-11-03 kl. 23:04.
eller att han ska goa Z.E och Einár kanske vägrar och vänder sig till till dumle och vill att DP hjälper honom med Leis.