2021-11-03, 22:57
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Ja, det finns nog även en hel del frågetecken kring personen som sett allt och direkt droppar namn på BO, men är extremt selektiv kring MGM och händelseförlopp.

Men det var det enda från den tråden jag upplevde att hade nån typ av substans

Precis det var min tanke också...

Först ok ett ögonvittne som sett det hela... 👍

Men sedan hmm han vet direkt namnet på BO som ändå inte verkar vara någon jättekändis speciellt inte bland "vanligt folk" och samtidigt inte kan säga något alls om Gärningsmännen...

Gör ju att man börjar fundera lite då mycket annan information ser ut att peka åt ett annat håll än ditt hen vill leda...

Eller som jag skrev tidigare...

Om vi bortser från inlägget om en svart hand.

Så talar det mesta för att det var någon av Einar Z.E . eller hans bror som högg Leis.

De flydde från platsen, varför fly om det är oskyldiga ?

De greps som misstänkta för knivskärningen på en annan plats.

Dvs polisen visste att de var inblandad på något sätt och jagade/letade efter dem. Antagligen efter att ha pratat med vittnen på platsen.

Tidiga uppgifter i media talar också om 4 gripna från obs BÅDA sidor av de som slogs!

EG, ZE, RE vilka greps tillsammans på ena sidan ☑ och då borde det vara Leis eller Adel som är på den andra sidan?

Einar fick en betydligt ökad hotbild efter detta det är konstaterat.

Men hotet som Leis skrev i sitt blod var ju inte direkt mot Einár så det talar för antagningen då mot Z.E eller hans bror Kr*stian eller hur?

Det lutar alltså således åt att det var någon av de två som högg Leis.

Och som tidigare konstaterats att Z.E och HH inte gillade varandra.

Och varför skulle alla dessa hamna på focus listan om det var några andra som var inblandad?

Vad betyder då detta jo istället för populära teorin om HH svarta del så är de kanske Leis som är drivande för hämnd och vad som sägs om honom i den tråden så är han en person som aldrig skulle låta det gå förbi.

Om det anses som Einárs fel att det blev bråk alt att han gjorde något grov fel under det kanske Leis och HH går efter honom och kräver en ansenlig bot eller att han ska goa Z.E och Einár kanske vägrar och vänder sig till till dumle och vill att DP hjälper honom med Leis.

Det var ju en sk gata skribent som var inne och skrev att Einár hade missat att de körde dubbelspel mot honom och att han hade lagt pris på fel huvud...

Annan detalj var kommer Leis ifrån? Akalla
Yohanes som sägs vara den som fake sköt mot Adel och Dumle blir skjuten i Akalla.

Nu säger jag inte att det absolut är så här mycket hänger ju på postaren frejgatans inlägg...

Det kan ju mycket väl vara så att Hen skulle kunna ha andra motiv än att bättre sanningen....

Straffvärdet för mordförsök är ju ganska högt menar jag...

Men det kan ju också vara så att det är som hen skriver och då är det ju inte ze re eller Einár som är gärningsmännen.

Hur som helst så tror jag att Nosh and Chow är lösningen på mordet den som var Einárs motståndare där ligger bakom mordet och ev då i samarbete med sk tidigare potter...
Senast redigerad av mastarn 2021-11-03 kl. 23:04.
Citera
2021-11-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Hahahhaa tror du apple avlyssnar i nåt annat syfte än att kunna anpassa sin reklam till oss? Länka ett fall där facetime samtal avlyssnats och gör det nu, för isåfall ska ja be grabbarna sluta använda det direkt. Man ringer inte med sitt telefonnummer utan man ringer med sitt apple-id eller vafan de heter. Har sett dina inlägg i andra trådar också o du e verkligen full av skit

Du har ju f-n ingen aning om telefoni & It. En apple telefon är ju fullständigt värdelös i kriminella sammanhang. Du kan ju för h-e inte göra nånting med telefonen utan att apple vet om det. Skulle du råka installera ett program som inte finns på Applestore slår telefonen bakut, det går inte ens. Alternativet är att jailbreaka den, men då funkar den inte som vanligt längre. Att Apple sparar call-logs på sina servrar är välkänt, likaså att FBI använder informationen i terroristbekämpning.

Så du får nog säga till dina lekkamrater i Göteborg och köpa lite bättre telefoner, eller ännu bättre: säg det till deras föräldrar istället.

Sen kan du ju ta och stoppa upp dina debila teorier om det här mordet på Einar nånstans. Du verkar inte ha en aning om vad som händer i Stockholm. Du har inte haft ett rätt hittills i dina inlägg, så snälla sluta sprid skit nu.
Citera
2021-11-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
behövs ingen signal/täckning för att ringa facetime, räcker med Wifi
Å du tror dem har smugglat in raouter åxå 😂
Citera
2021-11-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay

hahah ni är förståndshandikappade.

Ända jag gjorde var att påpeka att det inte behövs en "Signal" för att ringa utåt.

Jag tror inte 1 sekund på att beställningen kom från ett fängelse.
det är bara deras små springisar som försöker vilseleda.
Citera
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag träffade en paranoid snubbe en gång som vägrade mobiltelefon eftersom han hört att polisen kunde avlyssna även avstängda mobiler.

det fungerade faktiskt för ca 20 år sedan så kanske det han levde kvar i finns mycket skit i mobiler som vi inte har en aning om så jag går inte in på
Någe möte om det är mobiler i samma rum
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Nä men han hade ju redan vägrat vittna i flera omgångar och hans advokat meddelade att han inte skulle vittna i hovrätten eller vad det blir nu heller. Helt i linje med hans "image" och livsstil.
Han gjorde ju en indirekt golning till mammsen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Precis det var min tanke också...

Först ok ett ögonvittne som sett det hela... 👍

Men sedan hmm han vet direkt namnet på BO som ändå inte verkar vara någon jättekändis speciellt inte bland "vanligt folk" och samtidigt inte kan säga något alls om Gärningsmännen...

Gör ju att man börjar fundera lite då mycket annan information ser ut att peka åt ett annat håll än ditt hen vill leda...

Eller som jag skrev tidigare...

Om vi bortser från inlägget om en svart hand.

Så talar det mesta för att det var någon av Einar Z.E . eller hans bror som högg Leis.

De flydde från platsen, varför fly om det är oskyldiga ?

De greps som misstänkta för knivskärningen på en annan plats.

Dvs polisen visste att de var inblandad på något sätt och jagade/letade efter dem. Antagligen efter att ha pratat med vittnen på platsen.

Tidiga uppgifter i media talar också om 4 gripna från obs BÅDA sidor av de som slogs!

EG, ZE, RE vilka greps tillsammans på ena sidan ☑ och då borde det vara Leis eller Adel som är på den andra sidan?

Einar fick en betydligt ökad hotbild efter detta det är konstaterat.

Men hotet som Leis skrev i sitt blod var ju inte direkt mot Einár så det talar för antagningen då mot Z.E eller hans bror Kr*stian eller hur?

Det lutar alltså således åt att det var någon av de två som högg Leis.

Och som tidigare konstaterats att Z.E och HH inte gillade varandra.

Och varför skulle alla dessa hamna på focus listan om det var några andra som var inblandad?

Vad betyder då detta jo istället för populära teorin om HH svarta del så är de kanske Leis som är drivande för hämnd och vad som sägs om honom i den tråden så är han en person som aldrig skulle låta det gå förbi.

Om det anses som Einárs fel att det blev bråk alt att han gjorde något grov fel under det kanske Leis och HH går efter honom och kräver en ansenlig bot (&#128181 eller att han ska goa Z.E och Einár kanske vägrar och vänder sig till till dumle och vill att DP hjälper honom med Leis.

Det var ju en sk gata skribent som var inne och skrev att Einár hade missat att de körde dubbelspel mot honom och att han hade lagt pris på fel huvud...

Annan detalj var kommer Leis ifrån? Akalla
Yohanes som sägs vara den som fake sköt mot Adel och Dumle blir skjuten i Akalla.

Nu säger jag inte att det absolut är så här mycket hänger ju på postaren frejgatans inlägg...

Det kan ju mycket väl vara så att Hen skulle kunna ha andra motiv än att bättre sanningen....

Straffvärdet för mordförsök är ju ganska högt menar jag...

Men det kan ju också vara så att det är som hen skriver och då är det ju inte ze re eller Einár som är gärningsmännen.

Hur som helst så tror jag att Nosh and Chow är lösningen på mordet den som var Einár motståndare där ligger bakom mordet och ev då i samarbete med sk tidigare potter...

Om användaren hänger ut fel BO? Att det inte är Leis som blev knivhuggen?
Citera
2021-11-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Isåfall hade samtalet som gjordes den kvällen redan ”grävts fram”. Loggarna är de enda säpo kan få fram, dom kan inte få fram det som sägs. På samma sätt fungerar wickr när man använder burn funktionen, asså e du tappad? Fick du inte uppmärksamhet som liten? Vi har haft den här diskussionen innan du o jag och alla här tycker du e hjärndöd. Tack o hej dehär e sista gången nånsin jag svarar dig

Nä, det är du som är hjärndöd. Klart som f-n att man kan avkryptera facetimesamtal. Hade du inte varit så j-vla dum i huvudet kanske jag hade talat om för dig hur man gör. Att all trafik loggas är ställt utom allt tvivel. Det vet alla med kunskaper inom telefoni & it.
Citera
2021-11-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Kontantsimkort har ju bredband så du kan facetima med en mobil utan wifi. Mobilsurf.
Citera
2021-11-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
hahah ni är förståndshandikappade.

Ända jag gjorde var att påpeka att det inte behövs en "Signal" för att ringa utåt.

Jag tror inte 1 sekund på att beställningen kom från ett fängelse.
det är bara deras små springisar som försöker vilseleda.
Nehh de tror jag heller inte det är bara att se från vilkeb mast den kopplat upp mot pch börja sålla i det fängelset tills man hittat motpartens telefon.
Citera
2021-11-03, 23:07
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Einar ville skaffa riktiga livvakter. Det är troligen det som leder till hans död.
DP ville 1. Inte förlora en kund som 2. Vet för mycket. Alternativet blir döden för Einar och DP cashar in på potten.
Förklarat mycket. Även allt jävla FaceTime-skit med andra kriminella. Troligen bl.a Sebbe från DP.
Vad cashar de in på Nils död menar du?

Vem/vilka betalar vad?
Citera
2021-11-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kontantsimkort har ju bredband så du kan facetima med en mobil utan wifi. Mobilsurf.
Jahh fast nu påpekade han att en signalstörning inte påverkar facetime om man har wifi därav frågade jag om han tror man har router där åzå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in