2021-11-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Då hänvisar jag er båda till inlägg #308:

https://www.flashback.org/sp77802147

Jag har sagt mitt, poletten kommer att trilla ner en dag. Och ni kommer att behöva ändra 1.06.
Elle så kommer ni ha en hel del övertidsarbete att göra med alla dessa kommentarer som får vara kvar.

Ja alltså om du hittar fler liknande inlägg av andra användare som kan tänkas bryta emot den regeln
så rekommenderar jag absolut att du anmäler och rapporterar de inläggen.

För det är ju givetvis inte meningen att andra användare ska kunna komma undan med samma typ av inlägg
ifall du åkte på en varning för det.

Anmäl och rapportera alla sådana inlägg du ser som kan tänkas utgöra regelbrott, så kommer ansvariga moderatorer
att kolla upp inläggen och agera ifall det bedöms vara brott emot reglerna.

Fast ingenting tyder på att den varning du själv fick skulle ha varit felaktig, inte utifrån de förklaringar som givits
och den information som framkommit.

Och de här jämförelserna med Einstein och Samhall håller nog kanske inte riktigt som jämförelse.
Senast redigerad av 12-12 2021-11-03 kl. 20:19.
2021-11-03, 19:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Och folk kan faktiskt heta Einstein på riktigt samt arbeta hos Samhall. Fast dessa kommentarer får vara kvar, hycklerin kring 1.06 är slående.

Nej, det är inget hyckleri, det är andra typer av uttryck även om du inte kan förstå det.
2021-11-03, 19:55
Medlem
najass avatar
Citat:
Då hänvisar jag er båda till inlägg #308:

https://www.flashback.org/sp77802147

Jag har sagt mitt, poletten kommer att trilla ner en dag. Och ni kommer att behöva ändra 1.06.
Elle så kommer ni ha en hel del övertidsarbete att göra med alla dessa kommentarer som får vara kvar.

Du milde, du har verkligen inte greppat någonting om du på allvar tror att det är ett argument. Folk kan heta Einstein

Ja, jag har också sagt mitt, men jag ser dessvärre inga som helst tecken på att polletten någonsin trillar ner för dig.
2021-11-03, 20:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Och folk kan faktiskt heta Einstein på riktigt

Det finns folk som heter Admin också, så det är inget argument.
2021-11-03, 22:40
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Menar du att du inte förstår att de två sakerna är välkända uttryck i det svenska språket och att de båda uttrycken betyder det jag precis förklarade?

Har de alltid varit välkända? Var Samhallare ett känt uttryck under 70-talet? Någon gång måste väl dessa uttryck ha sin början? Så mitt inlägg är början på ett nytt uttryck.
2021-11-03, 22:41
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja alltså om du hittar fler liknande inlägg av andra användare som kan tänkas bryta emot den regeln
så rekommenderar jag absolut att du anmäler och rapporterar de inläggen.

För det är ju givetvis inte meningen att andra användare ska kunna komma undan med samma typ av inlägg
ifall du åkte på en varning för det.

Anmäl och rapportera alla sådana inlägg du ser som kan tänkas utgöra regelbrott, så kommer ansvariga moderatorer
att kolla upp inläggen och agera ifall det bedöms vara brott emot reglerna.

Fast ingenting tyder på att den varning du själv fick skulle ha varit felaktig, inte utifrån de förklaringar som givits
och den information som framkommit.

Och de här jämförelserna med Einstein och Samhall håller nog kanske inte riktigt som jämförelse.

Dessa inlägg förkommer hela tiden, trots det får de stå kvar
2021-11-03, 22:42
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det är inget hyckleri, det är andra typer av uttryck även om du inte kan förstå det.

Precis som mitt inlägg, så det borde inte vara några problem egentligen.
2021-11-03, 22:43
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du milde, du har verkligen inte greppat någonting om du på allvar tror att det är ett argument. Folk kan heta Einstein

Ja, jag har också sagt mitt, men jag ser dessvärre inga som helst tecken på att polletten någonsin trillar ner för dig.

Tyvärr verkar det som om att poletten inte kommer att trilla ner hos dig heller, och jag kan bara beklaga.
2021-11-03, 22:44
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns folk som heter Admin också, så det är inget argument.

Det är visst ett argument, "Samhall" och "Einstein" är lika illa som "källaren hos MUST". Fast på grund av hyckleriet i det här forumet så får de förstnämnda begreppen stå kvar.
2021-11-03, 22:44
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Har de alltid varit välkända? Var Samhallare ett känt uttryck under 70-talet? Någon gång måste väl dessa uttryck ha sin början? Så mitt inlägg är början på ett nytt uttryck.
Om forumet fanns på 70-talet och du, som första person i världen, kallade någon för Samhallare så skulle det så klart inte tolkas som ett välkänt uttryck. Det måste vara ett välkänt uttryck vid tiden det postas naturligtvis. Att du tror att det kan bli ett välkänt uttryck i framtiden spelar ingen roll. Trollar du nu eller är du verkligen så här dum?
2021-11-03, 22:47
Medlem
Citat:
Dessa inlägg förkommer hela tiden, trots det får de stå kvar

Ja fast om det är allmänna uttryck om att någon är Einstein eller liknande så räknas det nog kanske inte som regelbrott.

Jag menade främst ifall du ser någon användare skriva exakt så som du själv gjorde så kan du anmäla eller rapportera det.

Det går givetvis inte veta i förväg exakt var gränserna går men rent generellt bör man nog alltid vara ytterst försiktig och återhållsam
med antydningar eller kommentarer om andra användare och allt som kan kopplas till personliga uppgifter,
oavsett om det är allvar eller bara ironi och på skoj och skämt.
2021-11-03, 22:47
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det är visst ett argument, "Samhall" och "Einstein" är lika illa som "källaren hos MUST". Fast på grund av hyckleriet i det här forumet så får de förstnämnda begreppen stå kvar.
Samhallare = välkänt uttryck
Einstein = välkänt uttryck
Källaren hos MUST = inte ett välkänt uttryck

Förstår du detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in