• 1
  • 2
2021-11-03, 22:11
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
"En man har blivit rånad i sin bil på Södermalm i Stockholm. (ingen klickbar länk bara en understruken rubrik!)

"Flera okända personer ska ha tvingat sig in i bilen och rånat och misshandlat målsägaren. Personerna ska därefter ha sprungit från platsen"

Det var det jäkligaste, nu kan man inte ens få vara ifred på Södermalm i Stockholm!
Hur gärningspersonerna tvingade sig in i bilen är oklart, var dörren låst?
Rånad på vad? Inte bilen i alla fall. "personliga tillhörigheter"

Ingen gripen i nuläget.

När hände detta? 20:38 enligt polisen.se
Vad gör polisen? Polisen har genomfört en insats under vilken flera personer har förhörts och en hundpatrull har spårat efter de misstänkta personerna som efter rånet sprang från platsen. Fordonet i vars kupé rånet utfördes ska bärgas till en polisstation där kriminaltekniker ska säkra spår och bevisning. (detta känns ambitiöst, gör dom alltid det?)
Vad gör regeringen?
Vad gör Södermalmsborna?
Hur gick det för BO? "Under rånet slogs målsägaren i huvudet så att en skada uppstod"

Var du på platsen? Dokumenterade du hela händelsen med din mobilkamera? Har du hört "snacket på stan" och vill dela me dig? Ring Polisen! Eller lägg upp bilder/film på imgur/youtube.
Är du en av rånarna? Vill du bikta dig/erkänna ditt brott?

Om ni rånare läser denna tråd så uppmanar jag er:

Ring polisen och anmäl er! Det blir bara värre om ni håller er undan. Rättvisan sover aldrig.

Ring 114 14 och säg att det gäller rånet på Södermalm.
Senast redigerad av Rymdstyrelsen 2021-11-03 kl. 22:21.
Citera
2021-11-03, 22:15
Medlem
När jag köpte en ny USA bil för många år sedan hade den "Ghetto-lås"
DVS dörrarn låstes när man lade i "D" och rullade iväg, sedan var man tvungen att manuellt låsa upp innan man skulle kliva ur.
Jag la tid på att koppla ur skiten som var fruktansvärt irriterande.
(det var lättare än jag trodde, det gick att programmera bort)

Nu kanske det blir populärt att efterinstallera istället.
Citera
2021-11-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
DVS dörrarn låstes när man lade i "D" och rullade iväg, sedan var man tvungen att manuellt låsa upp innan man skulle kliva ur.

Antar att det är så i de flesta bilar idag?
Min låser sig efter 5-10 meter eller om jag gör det manuellt.
Iof är det bara att öppna som vanligt.
Citera
2021-11-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Antar att det är så i de flesta bilar idag?
Min låser sig efter 5-10 meter eller om jag gör det manuellt.
Iof är det bara att öppna som vanligt.

Alla USA bilar skulle jag gissa, men i övrigt har jag inte träffat på så många, någon Lexus tror jag har det
Citera
2021-11-03, 22:50
Medlem
Citat:

Finns på de flesta bilar. Bara att gå in i inställningar. Har funnits i många år.
Citera
2021-11-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Finns på de flesta bilar. Bara att gå in i inställningar. Har funnits i många år.

Aha, det har aldrig varit aktivt i någon av mina nyare bilar I alla fall, men det kanske har funnits där
Citera
2021-11-03, 23:19
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showgun2.5
Din jävla fitta. Alla vi som bor på söder är inte vänsterblivna.

Bara 421 röstberättigade är något att ha i kommunvalkrets 1 Södermalm-Enskede
https://data.val.se/val/val2018/slut.../01/index.html

dessa röstade alla på Alternativ för Sverige. Bra folk, hoppas du var en av dom.

tillbaka till ämnet:

TS tror att detta är något nytt, känner folk från Södermalm som blivit rånade, både svenskar och utlänningar, kryllar ju av smutsiga babbegäng som "creepar" omkring längs med Folkungagatan och Ringvägen, titta på caféer, kebabhak och liknande där rånarna brukar sitta och hänga när de inte är ute på jakt.

Inte heller förvånad att Bajens fotbollsfirma inte rensat upp, de vägrade ju ställa upp när DIF och AIK gick ut för att knacka sexualofredande babbar för några år sedan i City, tror de skulle kunna fixa problemet som Poliserna vägrar fixa, är inte alls svårt att få bort den här kriminaliteten om man vill, kan krävas några gråzonsåtgärder men det är inte svårt.

Tror du hittar GM hängandes på något av caféerna runt Folkungagatan, Ringvägen, Söderhallarna, Ringen Köpcentrum, Burger King, McDonalds, Björns Trädgård och även i Moskén.
Polisen borde ta en rundvandring med många Brottsoffer och låta de titta så kommer de lätt känna igen sina rånare. Men varför göra så pass enkla saker när man kan låta de härja vidare, kan inte direkt känna någon sorg för dessa tokiga vänstermänniskor som vill låta det som hänt växa och växa fast i området, hur tror dessa vänsterdårar att det här slutar? Med Regnbågar, godis och kumbaya?
Jävla idioter.
Citera
2021-11-03, 23:32
Är det runt Medborgarplatsen inklusive slussen så är det helt förståligt.

Medis speciellt på helgerna är en av Stockholms farligaste områdena. Ändå är det fullsmockat med folk som om det vore festival på torget.
Citera
2021-11-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Är det runt Medborgarplatsen inklusive slussen så är det helt förståligt.

Medis speciellt på helgerna är en av Stockholms farligaste områdena. Ändå är det fullsmockat med folk som om det vore festival på torget.

Statistiskt ja! Men som ensam svennebanan så är det antagligen väldigt väldigt många andra platser som är mer osäkra
Citera
2021-11-04, 00:01
Medlem
Citat:

Har inte alla nyare bilar dörrar som låses när man rullar i väg?
Citera
2021-11-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Har inte alla nyare bilar dörrar som låses när man rullar i väg?

Nej, inte aktiverat när man hämtar ut bilen i alla fall, jag tycker att jag har kört massor av nya bilar av olika märken och modeller och jag har aldrig blivit inlåst i annat än USA skräp

IOFS så har jag för mig att det bara var på modellen med automatlåda på USA bilen jag hade, sedan dess har jag inte haft några bilar med Automat
Citera
2021-11-04, 00:07
Medlem
kanske går att koppla bort men hafr den funktionen sen dag 1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem