2021-11-03, 22:02
Medlem
maxatdunders avatar
Sjukt många teorier nu, säkert 4 helt olika och alla är exakt lika säkra på att de har rätt. Ni alla kan ju inte har rätt!

Min gissning är fortfarande, GM's är siccario från Vårby eller blåa linjen. Motivet är jag dock fortfarande osäker om, finns många teorier för att döda E.
Citera
2021-11-03, 22:02
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Ni som på riktigt tror att dumle inte är involverad glömmer att sebbe i dp la ut ”rip E❤️❤️” på story exakt 11min efter att larmet inkom till polisen. Ja lägger ingen värdering i vems sidan han egentligen är på men han har ju fortf fått reda på de av någon. Undra vem..

Ja någon som faktiskt håller koll på ämnet på riktigt, välkommen!
Skrev det först av alla, dom golade sig själva på sociala medier.

Jag är ett medium som idag löser brottsfall och ifall någon förråder Einar likt Adel och Dumle ska dom få veta att Guds vrede ligger över dom.
Citera
2021-11-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Sluta nu, jag sa att jag inte skulle skriva mer men din dynga kan inte få stå oemotsagd, återigen ingen med föräldrar som bryr sig får som tolvåring sitta i en pundarkvart och filma det hela om kvällarna- det finns såklart många anledningar till att folk hamnar utanför samhället men det är helt enkelt någonting som inte sker med ens en halv förälder som bryr sig.

Gud, vad du vet lite! Om det verkligen bara var så enkelt! Du har rätt i att det är viktigt med föräldrar som bryr sig. Men tyvärr är det är uppenbart att det ofta inte räcker med att en förälder bryr, om en förälder försvinner ur ett barns liv tidigt. Lämnar familjen, dör etcetera. Att växa upp med bara en förälder ökar risken för unga att hamna snett, särskilt om den kvarvarande föräldern är av annat kön än barnet. Naturligtvis kan dessutom barn med bryende föräldrar hamna i missbruk - men troligen är chansen större då gällande resurser och stöttning till att barnet/den unge/den unga tar sig ur sitt missbruk. Barn kan också utsättas för trauman som inte har något med föräldrar att göra - och av olika anledningar, som exempelvis hot mot föräldrarna av gärningsmännen inte berätta om traumat. Bryende föräldrar är viktigt, men att ett barn/en ungdom hamnar snett är inte per automatik detsamma som att föräldrar inte bryr sig. Dessutom kan en förälder verkligen bry sig, men p g a att de själva haft föräldrar med problem, inte ha "alla verktyg" för att kunna hantera olika situationer som uppstår under barnets uppväxt. Viljan och kärleken finns - men föräldern har inte själv redskap nog att stödja och lära ut fungerande livsstrategier, eller ens enkla saker som att hantera eller härbärgera ilska. Å andra sidan kan ett barn ha svåra uppväxtförhållanden men klara sig bra för att han eller hon förmår att knyta an till en annan vuxen som kan "lära"/visa barnet fungerande sätt att hantera olika svårigheter i livet. Tror man på enkla generaliseringar, förklaringar och påståenden om livet ... då har kanhända också en förälder missat att förmedla något?
Citera
2021-11-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det låter ju faktiskt väldigt rimligt….

Nej, OnT nu:

Jag fick ett pm här på Flashback. Personen i fråga hävdar att det är insiderinformation & ber mig att inte nämna användarnamnet.
Detta är vad personen sagt till mig:
” Det är åt Adels håll ni ska titta. Leis är hans grabb, ingen annans.

Dumle är inte nära Adel heller, allt handlar om musik nu för Dumle.

Lyssna på Gangster tårar av Adel på Soundcloud där han dissade DP. Från 0:35 - 0:55 typ. Shottaz är den killen som mördade Maslah och startade DPs mördarstreak. Därför började DPs fiender kalla sig för just Shottaz typ 1 år efter att han blev mördad i Mynta café (2 år efter Ganster tårar släpptes).

DP hittade honom o förnedrade honom för 5 år sen typ o tvinga han ta bort den från YT. Ingen i DP gillar Adel med andra ord.

Det här är insider info och kom inte från mig hehe, litar på dig, du verkar en av de vettiga i den här tråden. Håll det för dig själv vem som skicka detta meddelande och dela låten om folk inte tror dig.”

” Personligen tror jag att Adel hade med sig Dumle för att han visste att Dumle skulle bli misstänkt för goining. Easy guy to blame on.”

Ja, nu förstår ju jag själv hur det låter att detta kommit på PM… Jag säger inte att det är sant, för jag har ingen aning 🤷🏼‍♂️
Vad tror folk här om ovan?

Jävlar.. men är inte DP allierade med HH?
Citera
2021-11-03, 22:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ni som på riktigt tror att dumle inte är involverad glömmer att sebbe i dp la ut ”rip E❤️❤️” på story exakt 11min efter att larmet inkom till polisen. Ja lägger ingen värdering i vems sidan han egentligen är på men han har ju fortf fått reda på de av någon. Undra vem..

Vi vet ju med säkerhet att D ringde en gängkriminell före och efter. Han berättade väl helt enkelt. Lär ha spridit sig snabbt även om det inte var just S han ringde.
Citera
2021-11-03, 22:06
Medlem
Någon tonåring skjuten I Linköpings, kan det ha koppling till detta? Kan mördarna kommit från en annan stad?
Citera
2021-11-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det låter ju faktiskt väldigt rimligt….

Nej, OnT nu:

Jag fick ett pm här på Flashback. Personen i fråga hävdar att det är insiderinformation & ber mig att inte nämna användarnamnet.
Detta är vad personen sagt till mig:
” Det är åt Adels håll ni ska titta. Leis är hans grabb, ingen annans.

Dumle är inte nära Adel heller, allt handlar om musik nu för Dumle.

Lyssna på Gangster tårar av Adel på Soundcloud där han dissade DP. Från 0:35 - 0:55 typ. Shottaz är den killen som mördade Maslah och startade DPs mördarstreak. Därför började DPs fiender kalla sig för just Shottaz typ 1 år efter att han blev mördad i Mynta café (2 år efter Ganster tårar släpptes).

DP hittade honom o förnedrade honom för 5 år sen typ o tvinga han ta bort den från YT. Ingen i DP gillar Adel med andra ord.

Det här är insider info och kom inte från mig hehe, litar på dig, du verkar en av de vettiga i den här tråden. Håll det för dig själv vem som skicka detta meddelande och dela låten om folk inte tror dig.”

” Personligen tror jag att Adel hade med sig Dumle för att han visste att Dumle skulle bli misstänkt för goining. Easy guy to blame on.”

Ja, nu förstår ju jag själv hur det låter att detta kommit på PM… Jag säger inte att det är sant, för jag har ingen aning 🤷🏼‍♂️
Vad tror folk här om ovan?

Och det blir mer sanning för att det kom i ett PM? Personen vet att denne kommer bli sedd som ett troll åter igen.. är det Twothousand som skickat eller?
Citera
2021-11-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Om ”bekräftat” så har du, såklart, källfakta, länkar och mer info.

Schysst! 👍🏻
det stämmer nog att det var en beställning inifrån nån av anstalterna här i sverige, av nån inifrån vårbynätverket.
Citera
2021-11-03, 22:08
Medlem
https://youtu.be/SZGRrO-L6HE

7 år gammal sång

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fick detta PM

Mordet på Nisse

Kan du inte väva in*Ei Shu, 0.50 Yohannes säger att han "inte ville döda någon suedi", (Einar) men sedan viftades det med en kniv från TV-shop... (Nosh)

Ska det göras ordentligt så behövs en ny uppladdning av ei shu och en omdöpning av låt och artist så den gamla inte hittas vid en sökning. Sedan kommer nötterna svälja det med hull och hår.

Jag förstår ingenting av detta PM. Förklaring önskas.
Citera
2021-11-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Och det blir mer sanning för att det kom i ett PM? Personen vet att denne kommer bli sedd som ett troll åter igen.. är det Twothousand som skickat eller?

Nej verkligen inte TwoThousand… Om du inte sett har jag klankar ned på det trollet i princip hela tråden…

Och, om du inte läste till slutet, sa jag ”säger inte att det är sant”
Citera
2021-11-03, 22:09
Medlem
Citat:

Nu kunde man väl iofs misstänka att han ringt just chefen både före mötet och efter mordet.

Denne ”kriminella” typ som tidningarna skrev om.

Vad de diskuterat innan mötet med E är egentligen lite efter att spåna kring men om Sebbe är så nära inblandad ang. detta möte så kan det ju vara allt från höjd avgift för skydd som ska accepteras. Till att E kanske sagt att han nu inte vill ha skydd längre. Han ville ju ha riktiga livvakter.

De kanske vill prata musik också men om något ovan så kanske:

DP ser E hellre död än att han lämnar eftersom E vet för mycket.

Så de kommer inte överens och låter Nisse gå hemåt för att sen möta de som väntar på han som nu fått GO!

Nu blir ju ivf vittnesmålet med ”fem” som gick iväg tillsammans väldigt logiskt. En ytterligare person har säkert fungerat som utkik.

Senare stannade A och D kvar för att verka oskyldiga.

DP kanske dödade han och tog potten.
Citera
2021-11-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
behövs ingen signal/täckning för att ringa facetime, räcker med Wifi

Jo, tjena. Internerna på Kumla sitter och surfar på ett Wi-Fi som personalen inte har koll på....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in