2021-11-03, 18:38
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Aj då, där sumpade Sinner kanske sina möjligheter till slutspel i Turin. Med tanke på att Ruud, Norrie och Hurkacz är vidare till R3..
Citera
2021-11-03, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det Raducanu gjorde var något som aldrig gjorts tidigare i herr- eller damtennisen. Varken geten, Federer, Djokovic, eller ens Borg hade lyckats med det (vinna från kval, och väl utan setförlust).

Del Potro var att räkna med? Det var ju uppenbarligen även Raducanu, som hade gått bra i Wimbledon. Plus, faktum kvarstår att Potro bara har en major.

Framtiden får visa om Raducanu kan upprepa sin bedrift.

Carreno Busta utslagen av en puttefnask.

De spelarna hon slog på vägen är bland det mest parodiska jag sett Hon har haft årtusendets flyt med lottning och spelare och man kan ju tro att det är en challangerturnering hon vann, så låg klass var det på motståndet.

Det kanske är därför hon skänker bucklan, för att hon insett flytet och skäms.
Citera
2021-11-03, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
De spelarna hon slog på vägen är bland det mest parodiska jag sett Hon har haft årtusendets flyt med lottning och spelare och man kan ju tro att det är en challangerturnering hon vann, så låg klass var det på motståndet.

Det kanske är därför hon skänker bucklan, för att hon insett flytet och skäms.

Well, well. Bencic och Sakkari var ganska formstarka, plus att ju Fernandez hade spöat såna som Osaka och så vidare. Och du kan ju bara slå dem du möter. Djokovics Wimbledon var ju tex inte heller särskilt imponerande. Jag är rätt säker på att vi har två-tre killar i min lokala tennisklubb här som också vunnit titeln med den lottningen.

Hursomhelst, fattar inte riktigt vad du retar dig på så. Klart hon har en hel del kvar att bevisa. Hon vann just sin första WTA-seger förra veckan, liksom. Hade alltså inte en enda vinst på WTA innan USO-vinsten. Men jag ser inte direkt att folk här i tråden varit övertygade om att hon kommer bli en all-time great. Vi får se, helt enkelt. Men att det vore avgjort redan nu att hon aldrig kommer vinna något mer är givetvis nonsens. Kvaliteten besitter hon ju bevisligen. Mycket skitsnack i tråden också om hennes tränare, och sånt. Hon hade splittat med sin coach precis innan USO, så det var ingen direkt diva-grej att söka nån annan sen efter vinsten.
Citera
2021-11-03, 21:21
Medlem
Kul med Giron och första gången jag ser han, trodde aldrig han skulle ta Schwarre med ungefär samma spelstil
Citera
2021-11-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Aj då, där sumpade Sinner kanske sina möjligheter till slutspel i Turin. Med tanke på att Ruud, Norrie och Hurkacz är vidare till R3..

Räknas inte Stockholm i racet mot Turin?
Citera
2021-11-03, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Räknas inte Stockholm i racet mot Turin?

Jo, rätt säker på det. Men Paris ger ju 1000 poäng, Stockholm bara 250, så det kanske är typ klart ändå.
Citera
2021-11-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Kul med Giron och första gången jag ser han, trodde aldrig han skulle ta Schwarre med ungefär samma spelstil
Om han vinner någon match till kan han bli aktuell för en SE-plats till Stockholm Open. Det är väl ändå rejält ovanligt att det händer, i alla fall i Stockholm. Om han nu vill spela Stockholm förstås.
Citera
2021-11-04, 09:33
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Ni som hänger här i tennistråden - Har ni lust att crowdfunda ihop en Rolex till mig? De ser rätt läckra ut måste jag säga! Vill nog helst ha en klassisk Day-Date, eller en Submariner möjligtvis. Kom igen nu, gör Tupolev lite glad!

Med hur mycket cash tror ni Rolex sponsrar Paris masters med? Det är nog inte så lite med tanke på alla loggor och reklamplats, plus namnet förstås: ”Rolex Paris Masters”.

Hursomhelst så lär ju Rolex få tillbaka reklamutgifterna med råge, mätt i vinst från fler sålda klockor, även om sånt är svårt att mäta förstås.

Kollade lite på Korda, inte bara Cilic-matchen, utan också lite andra matcher från året. Han är bättre och mer lovande än vad vi ger honom kredd för i tråden tycker jag.

Ok, han kanske inte är ett lika stort löfte som Sinner och Alcaraz. Fast nästan väl? Han spelar smart. Ska bli intressant att se hur han tacklar Medvedev.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-11-04 kl. 09:50.
Citera
2021-11-04, 12:57
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Elias Ymer får Wild card till Stockholm Open. Åtminstone enligt vad radion rapporterar(Mikael har ju redan tackat nej).
Citera
2021-11-04, 13:09
Medlem
Den tredje bästa svensken enligt rankingen (efter Ymer-bröderna) är en Dragos Nicolae Madaras, på plats 408. Jag har aldrig hört talas om honom. Däremot känner jag till alla namnen efter honom på topp-1000 (Lindell, Eriksson, Mridha, Freund, Friberg, Yitbarek, Bergevi, Hansson).

Så vem är den här Madaras? Har han skyrocket-at på rankingen upp till 408 från ingenstans? Nån som vet mer om Madaras?

Jag ger honom smeknamnet Fantomen.
Senast redigerad av psonpson 2021-11-04 kl. 13:17.
Citera
2021-11-04, 13:36
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Den tredje bästa svensken enligt rankingen (efter Ymer-bröderna) är en Dragos Nicolae Madaras, på plats 408. Jag har aldrig hört talas om honom. Däremot känner jag till alla namnen efter honom på topp-1000 (Lindell, Eriksson, Mridha, Freund, Friberg, Yitbarek, Bergevi, Hansson).

Så vem är den här Madaras? Har han skyrocket-at på rankingen upp till 408 från ingenstans? Nån som vet mer om Madaras?

Jag ger honom smeknamnet Fantomen.

Känner inte heller till Fantomen. Han måste ha tagit ”ett skutt” på rankingen ganska nyligen?

Har du sett att Monfils har lämnat W/O i Paris? Någon som har koll på vad som har hänt? Serben i QF mao.
Citera
2021-11-04, 13:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Känner inte heller till Fantomen. Han måste ha tagit ”ett skutt” på rankingen ganska nyligen?

Eller bytt/har dubbelt medborgarskap? Tänk att Sveriges tredje högst rankade spelare är på plats 408 ... Jag lovar, INGEN hade kunnat förutspå den utvecklingen för 30 år sen. Eller 20. Eller 10.

Citat:
Har du sett att Monfils har lämnat W/O i Paris? Någon som har koll på vad som har hänt? Serben i QF mao.

Han hade skadekänningar i går och lyckades nätt och jämnt ta sig igenom matchen mot Mannarino, så det var inte oväntat att han kastade in handduken. Monfils är väl närmast permanent skadad och gör lite gästspel ibland på banorna. Ungefär som med TV4:s sportsändningar, ibland avbryter de reklamen för sport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in